Overstappen naar fv. Te vroeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door naomirebecca, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomirebecca

    naomirebecca Actief lid

    16 apr 2015
    192
    10
    18
    Hallo

    Mijn dochtertje is vandaag 11 dagen. Borstvoeding loopt goed maar ik merk dat ik er zelf erg stresserig onder ben. Soms ben ik wel een uur bezig met voeden en voel me hierdoor erg onzeker en beperkt in dingen doen.
    Ik ben van mezelf al erg stresserig en heb het idee dat flesvoeding mij meer rust zal geven. Dat ik weet hoeveel ze binnen krijgt en dat ze dus voldoende heeft.
    Is het te vroeg om over te stappen? I.v.m. haar darmpjes? Zie er namelijk ook erg tegenop als ik ga overstappen dat ze dan last van krampen gaat krijgen. Hoe kan ik het best overstappen zodat zij daar ook het minst last van heeft?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Overstappen zo vroeg kan lastig zijn als je net alles hebt opgebouwd. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je een uur met haar voeding bezig zijn als belastend ervaart. Zelf zeg ik altijd dat je met een half uur klaar moet kunnen zijn met voeden. In dat halve uur mag je er van uit gaan dan een gezond, op tijd geboren baby haar voeding effectief kan innemen. Misschien drinkt ze niet effectief door, misschien slaapt ze veel aan de borst. Redenen om lang met voeden bezig te zijn.

    Ik zou zeggen spreek af met een lactatiekundige, kijk of je het voeden zo kunt optimaliseren zodat je weet dat ze goed heeft gedronken en dat je met een half uur klaar bent. Dat scheelt je tijd en stress!

    Ook kun je bespreken hoe je eventueel een borstvoeding vervangt door een kunstvoeding. Bij sommige moeders geeft het al rust als ze 1, misschien 2 voedingen vervangen: daardoor heb je meer grip op de dag en je weet dat ze alle goeds binnenkrijgt nog van jou, aangevuld met kunstvoeding! Een mooie combi toch? Dan kun je kijken wat voor jullie werkt!

    Veel succes!
     

Deel Deze Pagina