Overstrekken ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kippie71, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippie71

    Kippie71 Actief lid

    9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Misschien is het weer een modetrend hoor, maar ik hoor ineens weer het woord "Overstrekken" overal vallen :( :(:

    Gwen doet dat dus ook. ( helemaal uitrekken en dan haar ruggetje kromtrekken )
    En sinds 2 weken loop ik met haar bij de fysio :rolleyes:

    Begrijp me goed, ik vind het allemaal prima en ik ben blij dat ze overal zo goed op letten en overal naar kijken.
    Maar af en toe vraag je je wel eens af of het niet weer iets is wat een naam heeft gekregen :(:

    Toen ik voor de 1e keer naar de fysio ging was er een vrouwtje voor mij ( ook met een baby ) en die zei gedag en vroeg gelijk aan mij : Overstrekken zeker ? :) :)

    Heeft iemand van jullie ervan gehoord ? Of ermee te maken ?

    Groetjes : Kitty ;)
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Quinn overstrekt zich ook.
    Toen hij wat kleiner was wat meer, maar nu vooral als hij last heeft van buikkrampen of gewoon erg overstuur is.
    Het ene kind uit zich anders dan het andere en het hoeft niet altijd perse iets te zijn wat behandeld moet worden.
     
  3. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih doet het voortdurend als iets niet naar zijn zin gaat, ik negeer het maar gewoon! Weet ook niet of het kwaad kan, denk niet dat baby's begrijpen dat het misschien niet goed is!
     
  4. shelde

    shelde Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wij hebben het ook gehad. Maar bij Nicky kwam het door het Kiss syndroom. Haar nekwervel en een wervel in haar ruggetje zat vast. Daardoor had ze veel pijn en om die pijn niet te hoeven voelen, ging ze overstrekken. :(
    Na een paar behandleingen zit alles weer helemaal los en overstrekt ze niet meer. :D
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Jep, Jesper heeft het ook. Maar hij heeft ook het kiss syndroom. Hij is nu 1 keer behandeld en het is wel minder geworden, maar hij doet het nog steeds als hij honger heeft of krampjes heeft. Moeten binnenkort er ook voor naar de fysio. Stiekem denk ik dat hij er ook wel overheen zal groeien.
     
  6. christina

    christina Niet meer actief

    Lenthe heeft dit ook gehad, ben met haar hiervoor naar de osteopaat geweest en met 4 behandelingen was ze ervan af. Na de 1ste behandeling heeft ze het nooit meer gedaan, ben toen nog 3 keer geweest voor controle. Het is nu een heel rustig blij meisje!
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft het ook veel gedaan, maar hier was het als hij moe was en ingebakerd wilde worden... Na de inbakerperiode heeft hij dit nooit meer gedaan!
     
  8. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Tja beestje moet een naam hebben he ;)

    Het overstrekken op zich hoeft niets te betekenen, maar het kan een symptoom zijn van iets anders. Fiene overstrekte zich heel erg na een voeding en wanneer ze overstuur was (en dat is ze 5 weken lang hele dagen geweest). Zij blijkt een koemelkallergie te hebben, nadat we zijn overgestapt op een andere voeding heeft ze zich ook niet meer overstrekt.
     
  9. Kippie71

    Kippie71 Actief lid

    9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Er was weer een nieuwe vraag over las ik ;)
    Misschien heb je hier ook nog wat aan ;)

    Bedankt voor al jullie reactie 's :D
     
  10. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik neem aan dat ieder kind dat toch wel eens doet? Jesper die doet het als ie echt boos is. Dan huilt ie heel hard en strekt ie zich helemaal....Meestal is dit wanneer ik niet snel genoeg mijn bh klepje los krijg hahahaha Ik neem aan dat het niet altijd iets betekend toch?
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm dat van die bh-klepjes en woedeaanvallen ken ik wel ja *lach*

    anne kan zich daar ook witheet over maken

    als ik dr op schoot leg moet het melkpak startklaar zijn anders w ord ze echt ontzettend boos :)

    je tilt dr op.. dan begint ze meteen te grijzen
    maar als ik dan mn bh nog niet open heb.. zet ze het meteen op een schreeuwen :)
     
  12. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Gijs heeft in het begin fysio gekregen voor het overstrekken, maar hij kon daardoor zijn hoofdje niet optillen.

    Het heeft hem enorm geholpen maar het ligt er aan in welke mate je kindje hier last van heeft.
     

Deel Deze Pagina