overtijd en eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babs, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    hallo,

    ik heb een vraagje.
    mijn laatste menstruatie begon 13 februari. een week had ik heel weinig bloedverlies. vanaf te 20ste veel bloedverlies. 1 maart moest ik naar de gynaecoloog voor echo vanwege eerdere cystes. tijdens deze echo zeiden ze nog geen rijpe follikels te zien en dat het nog wel een weekje kon duren.
    ik heb dus geteld vanaf 20 februari dat dat de eerste dag van mijn laatste menstruatie is. dan zou 20 maart mijn NOD zijn. maar tot op heden nog geen menstruatie. 2x getest 1 dag voor mijn nod en vandaag. allebei negatief.
    mijn vraag is nu als mijn menstruatie komt is het dan precies twee weken geleden dat mijn eisprong er is geweest??
    dus als ik volgende week mijn menstruatie krijg had ik dan twee weken geleden pas mijn eisprong??
    en er is nu toch geen kans meer dat ik wel zwanger zou zijn, heb helemaal geen klachten op wat gevoelige borsten (af en toe), af en toe misselijk en hier en daar een steekje in mijn buik na.

    alvast bedankt voor u antwoord.

    groetjes babs
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Babs,

    we gaan er vanuit dat je inderdaad 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Dit lijkt bij de meeste vrouwen zo te zijn. Maar er zijn altijd uitzonderingen. We zien wel vaker dat als de cyclus langer duurt, de eisprong inderdaad ook veel later komt. Dus als je volgende week ongesteld wordt had je vorige week een eisprong. Dit is althans het meest waarschijnlijke. Het zou dus kunnen zijn dat je toch zwanger bent. De symptomen die je hebt kunnen erop wijzen, maar vaak ook zijn ze vals.
    Je kunt alleen maar afwachten.

    Mirjam
     
  3. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    dank je wel voor je antwoord...
    ik laat wel weten wat er verder terecht komt :)
    ik probeer het ook een beetje los te laten en klus er gewoon op los ;)
    bedankt voor je advies.

    groetjes babs
     
  4. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Babs,

    De eisprong is meestal twee weken voor je menstruatie, altijd kunnen we niet zeggen. De eerste fase van je cyclus zorgt vooor een kortere of langere cyclus, en na je eisprong duurt het meestal twee weken voor je ongesteld wordt (mits je toch niet zwanger bent).

    Het lichaam en dus de natuur houdt zich hier niet altijd aan, en soms kan je eispron inderdaad later optreden. Het hangt bijvoorbeeld ook af van bijvoorbeeld: stress, gewicht, medicatie gebruik (zoals anticonceptie) etcetera. Hierdoor kan je cyclus worden beïnvloed en ook het moment van eisprong heeft last van deze invloeden.

    De kans dat je zwanger bent wordt inderdaad kleiner als de testen negatief zijn, zeker omdat je rond de juiste periode getest hebt. Ik zou het nog een dag of vijf afwachten, eventueel daarna nog een keer testen. Duurt het voor je gevoel te lang voordat je menstruatie weer komt, overleg het dan met de gynaecoloog of huisarts.

    Succes, hopelijk ben je snel zwanger,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina