Overtijd of niet?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kellyy, 5 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hai,

    Ik heb een vraag over de nuvaring. Ik heb vorige maand mijn nuvaring 3 of 4 dagen te laat in gedaan.
    29 juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Na een dag of 11 nieuwe ring pas in gedaan en nu had ik hem vorige week vrijdag moeten verwijderen. Dit heb ik pas afgelopen zondag 1 augustus gedaan (2 dagen later). Ik had dus gister al ongesteld moeten worden maar tot op heden nog niks. Wel krampen maar het blijft voor mijn doen lang uit.

    Nou weet ik dus niet of ik moet rekenen vanaf de laatste dag van menstruatie (29 juni) en dus al 8 dagen overtijd ben.. of dat ik gewoon moet rekenen vanaf het uit doen van de ring.

    Ik heb nog nooit een menstruatie gemist en zonder anticonceptie een cyclus van 28 dagen. Na het uitdoen van de ring komt na 1 a 2 dagen altijd mijn menstruatie. Ik heb wat andere vage klachten zoals stekende hoofdpijn en bij vlagen beetje misselijk..

    De vraag is dus of ik 1 dag overtijd ben of al 8 dagen..

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
    Uiteraard ga ik anders een test doen..

    Liefs
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou zeggen rekenen vanaf het uitdoen van de ring, want dan pas stopt de hormoonafgifte
     
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.754
    1.335
    113
    Vrouw
    Hoe heb je het te laat gerekend? Volgens mij gaat de ring langer mee dan 3 weken qua werking, hoe lang precies weet ik niet meer, jaren geleden voor het laatst gebruikt
     
  4. Kellyy

    Kellyy Actief lid

    27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ja dst klopt, hij gaat 4 weken mee dus het 2 dagen te laat uit doen is geen probleem. Alleen de ring van de maand daar voor heb ik wel te laat in gedaan en dan ben je niet meer veilig geloof ik.

    Ik heb net getest maar negatief. Ook nog steeds geen menstruatie.

    In 15 jaar anticonceptie heb ik nog nooit mee gemaakt dat een menstruatie uit bleef. Kan ik alsnog zwanger zijn? Als ik uit ga van het uitdoen van de ring zou ik nu 2 dagen over tijd zijn en zou die toch wel positief moeten zijn toch?
     

Deel Deze Pagina