Overtijd (?!)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MonaB, 20 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MonaB

    MonaB Actief lid

    14 jan 2021
    391
    662
    93
    Vrouw
    Overijssel
    Goedemiddag allemaal!

    Ronde 13, 1e kindje, 26 jaar.
    Toch eens mijn verhaal doen!

    Vorig jaar februari ben ik gestopt met de pil. De eerste 5 maanden daarna waren super onregelmatig. Cycli schommelden tussen de 26 en 39 dagen. Vanaf ongeveer September kwam dit wat stabieler. Sindsdien zat ik op 29/30 dagen.

    In September pas begonnen met ovulatietesten vanwege de druk die het met zich mee zou brengen. Pas in oktober vond ik mijn eerste piek. Ik vraag me daardoor af of ik de maanden daarvoor überhaupt een ovulatie heb gehad. (Ontpillen na 11 jaar?)

    In oktober tot februari had ik iedere keer CD16 de positieve test en CD30 ms. Temperaturen doe ik niet omdat ik dat gewoonweg niet wil en het niets toevoegt denk ik?( Correct me if I’m wrong)

    Vorige maand vond ik op CD 18 mijn piek. Dus iets later al, ik werd op dag 31 ongesteld.

    Deze maand heb ik ivm een verbouwing en verhuizing (goddank volgende week alles klaar en gaan we verhuizen) geen ovulatietesten gebruikt. Inmiddels zit ik op CD34 en geven mijn apps aan dat ik 1 en 4 dagen overtijd ben. De test van vanmiddag (helemaal niet geconcentreerd trouwens) was Omo wit. Er lijkt nog niet echt een signaal te zijn dat zegt dat ik ongesteld ga worden. Al hoop ik dat als de test klopt, dit natuurlijk snel gebeurt.

    Ik vraag me af of ik überhaupt heb geovuleerd deze maand, misschien door het huis en de bijkomende stress, niet gebeurt..?

    Aaaaargh, waarom is dit zo frustrerend? Volgende maand proberen wij het nog zelf en daarna hebben we een afspraak bij de fertiliteitskliniek. Wie heeft hier ervaring mee en zou daar iets over willen vertellen? Ik denk dat ik me serieus moet gaan instellen op het feit dat het op de natuurlijke manier bij ons gewoon niet lukt.

    Mijn man heeft uit een eerder huwelijk 2 kinderen, dus onvruchtbaar is hij niet.. ik heb geen overgewicht of andere medische afwijkingen (voor zover bekend natuurlijk).

    Bedankt dat jullie de tijd hebben genomen dit te lezen en evt te reageren. Ik ben een beetje ten einde raad. Hopelijk komt die ms snel, of heb ik HEEL LAAT geovuleerd en kan ik niets zien nog (die kans is nihil, I know hahaha)
     
  2. MonaB

    MonaB Actief lid

    14 jan 2021
    391
    662
    93
    Vrouw
    Overijssel
    Hier de test nog!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Wat lastig zo zeg! Nu is het best jammer dat je geen testen hebt gedaan want nu weet je idd niet of je al wel overtijd bent. Temperaturen heeft als enige toevoeging dat je zeker weet dat je eitje is gesprongen omdat je dan een verhoging in je temperatuur krijgt. Dus als je twijfelt of je eitje wel springt na een piek kon je dat bevestigd krijgen door te tempen. Al moet je je dan wel aan de regels houden van het temperaturen anders is het alsnog niet betrouwbaar.
     
    MonaB vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Is heel normaal als een eisprong of keer veel later is door bv ziekte of stress of gewoon niet springt een keer. Ik heb ook een keer geen eisprong gehad, gebeurt bij elke vrouw wel een keer :)
     
    MonaB vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina