oververmoeidheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisalisalisa, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

    Lisalisalisa Bekend lid

    21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey,

    Ik ben nu 12 weken.
    En het is precies of ik nog minder energie heb.

    van kleine activiteiten moet ik enorm recupereren..

    Ik ben gewoon doodop.
    Na een iets drukkere dag ben ik erna misselijker, slomer, heb ik hoofdpijn,..

    Herkennen nog mensen dit?

    Wat doen jullie er aan?
     
  2. marievs

    marievs Fanatiek lid

    16 sep 2013
    2.035
    263
    83
    Ik ben pas 7 weken, maar ben niet vooruit te branden. Lig elke avond rond 8 uur op bed tot een uur of 7 de volgende dag. Ik ben gesloopt.
    En dan slaap ik smiddags ook nog een uurtje of anderhalf.

    Ik heb helaas geen tips.
     
  3. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Herkenbaar helaas. Bij mij ging het vanaf week 13 wat beter maar dit was helaas maar van korte duur. Rond week 15 stak de vermoeidheid opnieuw de kop op en zo erg dat ik wel zo'n 16 uur op een dag sliep, ik kon gewoon echt niet wakker blijven.

    Bij mij is het dus helaas niet overgegaan en ik kamp er nog steeds mee. Rust nemen en naar je lichaam luisteren, verder heb ik geen tips voor je. Het zorgt er bij mij in ieder geval voor dat de misselijkheid, hoofdpijn en vele harde buiken zoveel mogelijk beperkt blijven.

    Ik hoop dat het bij jou van voorbijgaande aard is en dat je binnenkort weer wat meer energie gaat krijgen nu je zo naar het einde van het eerste trimester gaat!
     
  4. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Herkenbaar. Ik was in mijn 1e trimester ook echt oververmoeid. Door corona kon ik tijdelijk niet werken wat mij heeft gered denk ik. Ik wist echt niet hoe ik de dagen door moest komen. Wilde alleen maar liggen en slapen en trok het amper om nog voor mijn dochter te moeten zorgen. Vanaf week 13 of 14 ging het ineens beter. Kreeg ik meer energie en sliep ik ook weer beter.
     
  5. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Geen tips, of nou ja 1. Wanneer mogelijk geef je zelf over aan de vermoeidheid en pak de rust. Je lichaam heeft het gewoon nodig. Is ook niet niks een kindje in elkaar breien.

    Ik was in het begin ook erg moe. Ging tegelijk met dochter naar bed tussen 7 en 8 en sliep zo door tot sochtends 8 en smiddags nog 2.5 uur.

    Na een poosje werd dit beter. Maar nu ben ik weer niet vooruit te branden
     
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Gewoon aan toegeven en uitrusten. Spaar je energie zodat alles naar de baby kan gaan. Als het goed is, gaat het over een paar weken beter :)
     

Deel Deze Pagina