Ovu bij cyclusmonitoring maar temp laag

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MinnieM, 12 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hi all,

    Deze ronde cyclusmonitoring gehad waarbij ze 2 follikels zagen die beiden dag na 1e pos ovu test verdwenen waren. Conlusie: eisprong.

    Aanstaande vrijdag nog progesteron prikken.

    Maar het vreemde is dat ik ondanks het echobeeld geen temp stijging heb deze ronde. Normaliter heb ik altijd wel een aardig duidelijke temp stijging na ovu. Nu ben ik wel ziek, slechte nachten en onregelmatige tijden. Vandaag voor het eerst enkele dagen op de goed moment kunnen meten na voldoende slaap. Helaas nog steeds geen temp stijging...

    Kan het zijn dat ei slecht was en daardoor nu lage progesteron waarde? Kan het zijn dat ei goed was en dat temp gewoon nog schommelt? Welke progesteron waarde is goed? En wat zijn de mogelijkheden indien deze te laag is?

    Iemand hier ervaring mee? :p

    Liefs,

    Minnie
     
  2. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Oja, eventuele ervaringen met cyclus monitoring zijn ook welkom. Ik heb zelf 3 echo's gehad. Cd3, cd10 en cd15. Bloed hebben ze een andere cyclus geprikt op cd3 op lh, fsh, prog en oestr. Nu willen ze alleen nog op cd 21 prog prikken. Is dit normaal?
     
  3. nana84

    nana84 Fanatiek lid

    18 jul 2013
    1.003
    8
    38
    Je kaartje heeft veel hiaten, ik had graag wat meer waardes gehad om goed te kunnen beoordelen. Het temperaturen komt zeer precies, wanneer je ziek bent, slecht slaapt 's nachts en onregelmatig tempt, dan is het resultaat ook niet een mooi kaartje waar je makkelijk je eisprong uit kunt halen.
    Ik denk dat je moet vertrouwen op de echobeelden, dat lijkt mij in dit geval betrouwbaarder dan je kaartje van deze maand. Wanneer je de uitslag van de progesteronwaarde krijgt, kun je gelijk vragen of het boven een bepaalde grens ligt. Je kunt nu vooraf wel allemaal dingen bedenken van wat als, maar dat is misschien wel helemaal niet nodig. In de mmm heb ik geleerd alles stap per stap te doen.
     
  4. nana84

    nana84 Fanatiek lid

    18 jul 2013
    1.003
    8
    38
    Ik weet zelf niet alles meer van cyclusmonitoring, het is al weer een paar jaar geleden. Op dag 21, dus ongeveer een week na de ovulatie prikken ze alleen de progesteronwaarde nog om te kunnen zien of je een goede ovulatie hebt gehad.
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Dank voor je reactie. Weet je toevallig nog welke progesteron waarde ze bij jou gehanteerd hebben?

    Ik ben een beetje bang dat er was mis is ... op de echo lijkt er een ovu te zijn geweest. Maar mijn temp laat niks zien op die ene uitschieter na.

    Ik weet dat ik niks anders kan doen dan afwachten. Maar het is zo frustrerend. Ik heb al om deze cyclusmonitoring moeten zeuren. Volgens arts is alles ok als je regelmatig menstrueert. Dat vond ik zo'n onzin. Maargoed. Echobeelden lijken goed.

    Ergens hoop je dat ze iets vinden waar ze makkelijk iets aan kunnen doen en aan de andere kant hoop je dat alles in orde is. Zucht.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik gok op een basaal van 36.55.
    De hogere tempen op cd 14 en 15 komen door je lh piek.
    Gisteren had je 36.7 en op zich best laag tov basaal van 36.55, maar het zou het moment van de gele lichaamsdip kunnen zijn.

    Cd 16 komt dan op 36.6.
    Cd 17 en 18 komen dan beide al rond 36.8... en cd 19 (3 dpo) weer 36.7 vanwege de lichaamsdip.
    Hij zou dan vandaag weer gestegen moeten zijn naar 36.8 of hoger.
     
  7. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wow, je hebt gewoon gelijk.... Vandaag weer gestegen. Maar mijn ei was na cyclusmonitoring op cd15 verdwenen. Dus ergens op cd14 en cd15 moet hij zijn gesprongen. Met jouw uitleg kan het dan wel kloppen, toch?

    Super bedankt voor je uitleg.

    Morgen bloed prikken. Deze ronde vage temp en geen pijnlijke borsten (zoals alle andere rondes). Ik gok lage progesteron. Maar laat het weten zodra ik de uitslag heb.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dag 14 of 15 lijkt nogal vreemd gezien het feit dat je toen op beide dagen een posi ovu had.
    Hoe laat had je de echo op die zaterdag? En hoe laat had je nog de posi ovu die dag?
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Dag 14 had ik Om 7 uur in de ochtend positieve ovu. Op dag 15 ook om 7 uur. Echo was rond 9 uur op cd 15. En toen waren de 2 grote follikels links en rechts weg. Rond beide eierstokken leek ze vrij vocht en geknakpte follikels te kunnen zien
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dan is die ws idd echt vlak voor de echo gesprongen.
    1tje was iig rijp genoeg (gezien de grootte op donderdag), maar die andere doet denk ik niet mee vanwege de onrijpheid.

    Superspannend! Ik duim op mooie streepjes over 1,5 week
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Lief dat je meedenkt en duimt.

    Soms verlies je de moed als het telkens niet lukt. Hopelijk morgen lekker hoge progesteron. :thumup:
     

Deel Deze Pagina