Ovu test geen idee welke cyclus dag

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door essieB, 11 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essieB

    essieB Actief lid

    2 apr 2022
    105
    13
    18
    Vrouw
    Hii allemaal

    ik heb geen idee welke cyclus dag ik ben omdat ik al cd 90 ben en ik denk dat mijn cyclus app daardoor ook niet meer betrouwbaar is denk ik. Nu heb ik net even een ovu test gedaan van 2bsure en er kwam tot verbazing wel een streepje terwijl ik die nooit kan vinden mijn ovulatie.

    in mijn cyclus app staat dat ik morgen ongesteld zou moeten worden maar dit is ook al 90 dagen uit dus misschien is de app voor mij niet meer betrouwbaar en is mijn ei opgeschoven? Of ik heb een ei en daarna gelijk ongie kan natuurlijk ook haha

    Deze test uitgevoerd met 2e plas heb niks gedronken is daarom de ovu test zo donker omdat het te geconcentreerd plas is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. essieB

    essieB Actief lid

    2 apr 2022
    105
    13
    18
    Vrouw
    Sorry deze foto hierboven is later genomen deze was gelijk na de 5 min en ze zijn dus nog behoorlijk donker ingedroogd na 20 min ongeveer
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Heb je vaker zo'n lange cyclus?
    Een app gaat uit van gemiddelden en kan niet in jouw lichaam kijken. Die is eigenlijk alleen betrouwbaar als je het combineert met temperaturen en eventueel ovulatietesten.

    Mogelijk heb je een keer een eisprong overgeslagen en heb je daardoor nu een hele lange cyclus. Dan heb je, te oordelen naar de foto's van je testen, binnen 24-48 uur je eisprong hebben. En dan over ongeveer 14 dagen (afhankelijk van de lengte van je luteale fase) je menstruatie. Tenzij je dan zwanger bent natuurlijk.
    Ik weet dat pcos ook lange cycli en vals positieve ovulatietesten kan veroorzaken. Weet je of je dat hebt?
    Ook kunnen ovulatietesten positief worden wanneer je zwanger bent. Zou dat kunnen?
     
    essieB vindt dit leuk.
  4. essieB

    essieB Actief lid

    2 apr 2022
    105
    13
    18
    Vrouw
    Ben gestopt met de prikpil nu een jaar en dit is nu ineens zo dat ik een dus een lange cyclus heb helaas... dus nog steeds de prikpil wss. Vind het gewoon toevallig dat ik spontaan test en dan ook positief? Ik ga het merken als ik ongie moet worden. Zwanger ben ik niet al een test gedaan
     

Deel Deze Pagina