ovulatie en temperatuur...

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Music Mama, Jun 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Ik zit op dag 20.. :)

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gezien je cyclussen, kan hij maar zo komen deze week, gewoon doorgaan met testen.

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    ik heb toch besloten om deze maand naar mijn temp te kijken en geen ovulatie testen te gebruiken.. ik ben benieuwd of deze week mijn eisprong zal zijn.. want volgens FF en mama apps heb ik heb nog niet gehad.. dus hoop dat e nog komt.. ik vind het wel knap dat mama apps mijn ei vorige cyclus wel vond want mijn temp zegt niet heel duidelijk vind ik dat mijn ei geweest is... vinden jullie wel?

nou ja in ieder geval hoop ik op een mooie week aankomende week :)

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Snap je angst helemaal daantje, vooral gezien je verleden.

Maar even 4 feiten:
    1. Positieve CB ovulatietest
    2. Temperatuur stijging vlak na positieve CB ovulatie
    3. Gezien door mama apps en fertilty friend
    4. Periode van lf ook niks geks.

Dus ik eet mijn schoen op als je vorige cyclus geen eisprong hebt gehad! Het hoeft in temperatuur geen groot verschil te zijn hoor! Bij sommige dames scheelt het echt maar 0,1 graad voor en na ovulatie. Bevestigd door meerdere bronnen op internet.
    Maar goed als je twijfelt misschien toch weer contact opnemen gyn, tenslotte zijn wij geen artsen ;)

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    lief van je mamalap dat je zo meeleeft.. ik verwacht ook wel dat ik deze week mijn eisprong krijg.. dus wacht het gewoon af.. naar de gyn kan altijd nog! hoe gaat het nu met jou?

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Geen probleem daar is het forum toch voor om elkaar te helpen!

Met mij? Hmm ik heb al 2 dagen vol continu zo'n gevoel in baarmoeder, geen menstruatie krampen maar het lijkt erop. Begon maandag al, maar laatste 2 dagen is het bijna continu. Ik durf nergens meer vanuit te gaan. Als ik mijn temperatuur wegdenk en alleen uitga van ovulatietest en afscheiding en eigroei steekjes die overeenkomen met ovulatietest, dan word ik of gigantisch ongesteld over paar dagen of ik blijk zwanger. Maar ja ik heb normaal maar 1 dag van te voren krampjes. En mijn temperatuur vind ik ook nog steeds raar, normaal echt heel vlakke temperatuur. Ik wacht nog wel even af. Totaal geen testdrang gelukkig. Vandaag wel hoofdpijn, maar niks genomen heel rustig aan gedaan.

7. XmoonlightX

Hier mijn temp 37,3 vanochtend,,nod is zaterdag pas.. Hopelijk blijft hij deze stijging houden!

8. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Hoopik ook voor je Moonlight!!

Hier was ie weer 36.7... net als gister en eergister.. nog geen ei dus.. tenminste.. ik heb sinds gister wel 'draadjes slijm!' wat zegt dat? dat mij eisrpong er aan komt? of nu bezig is?

9. XmoonlightX

Draderig slijm is je vruchtbare slijm , dus de eisprong komt er aan :D
    Bij mij is het altijd een paar dg voor m'n ei maar dat is bij iedereen verschillend..maar het betekend wel dat je in je vruchtbare periode zit

Dus aan de slag :p

10. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    *Vind ik leuk!!* :D ik ben benieuwd wat mijn temp morgen da doet!!

We hebben het zaterdag EN zondag avond gezellig gehad.. :D dus nu maar ff rust? of zullen we vanavond maar weer aan de klus? of morgen ochtend dan beter? (pfff haha sorry voor de vele vragen hihi)

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Jaaa die draadjes slijm is aankondiging ei!!!! Bij mij meestal ver van te voren, maar meestal 2a3 dagen voor eisprong. Haha als kwaliteit van je man prima is, zou ik gewoon elke 24 uur doen, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Doen waar jij jezelf goed bij voelt!

En xmoonlightx ook bij jou weer spannend!! Is toch altijd vervelend dat wachtbankje. Gelukkig is er het forum!

12. XmoonlightX

Elke dag of om de dag, tja daar heb ik eigenlijk geen echte mening over haha.. Ik doe gewoon waar ik me goed bij voel...volgens mij is om de dag echt beter als je kwaliteit vh zaad slechter is..

13. XmoonlightX

Ja ben idd blij met het forum , want mijn vriend is er echt te nuchter voor haha

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Die van mij ook hoor, heeft zoiets van ik hoor het wel van je....
    Maar ach hij kookt, bakt cake en taarten en doet het huishouden! Dus mij hoor je niet klagen ;)

15. XmoonlightX

Ohh mij hoor je ook niet klagen hoor, die extreme nuchterheid zet mij weer met beide beentjes op de grond....alhoewel soms is het iets teveel nuchterheid ;)

16. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    hihi ja die mannen.. de mijne is wel geïnteresseerd als we het erover hebben maar verder heeft hij ook zo iets van we zien het wel..

En over de kwaliteit van het zaad.. mijn man heeft een goede kwaliteit maar ze zwemmen niet zo hard (is ooit onderzocht toen we zwanger wilde worden van de eerste..) dus dan toch maar om de dag?

17. XmoonlightX

Dan zou ik het juist elke dag doen of denk ik nu verkeerd? Anders zijn ze straks te laat?

18. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    hahaha ja das ook een goede gedachte.. ;) we kijken wel of we vanavond of morgen ochtend nog zin hebben ;)

19. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Potverdorie, jullie houden de spanning erin hier!
    Mamalap houdt de vingers nog stijf, nog niet getest hè? Heel knap! Voel je je zwanger...of negeer je dat soort klachtjes?
    Daantje...je EI komt eraan! Hoe fijn is dat! Mijn visie is altijd, hoe vaker hoe beter, hoe meer zaad, hoe groter de kans dat een zwemmer je ei gaat vinden.....maar de wetenschap ziet dat anders... Hihi doe wat goed voelt. En als jullie nog geen spierpijn hebben, lekker doorgaan ;)
    Xmoonlightx, bij jou is het ook spannend....temp is hoog, NOD komt eraan...whaaaaaa i hope so it's a baby!
    Wij gaan zondag op vakantie, voor die tijd wil ik goed nieuws hoor ;)

20. XmoonlightX

Haha ik hoop zeker voor je vakantie goed nieuws te brengen..
    Die hogere temp geeft bij mij wel een beetje hoop maar ga er niet teveel van uit

Share This Page