Ovulatie mogelijk vandaag - Zijn we te laat?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door PieterKonijn, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Mijn vriend en ik zijn bezig met onze eerste ronde. We wilden graag mikken op O-1 voor onze eerste poging.

    Nu ben ik Clearblue ovulatietesten (de roze) gaan gebruiken om mijn ei te vinden, maar... deze lijken niet te werken voor mij? Ze zijn steeds negatief tot nu toe... Ik kan alleen 's ochtends testen, misschien dat dat het is? De rest van de dag kan ik echt niet 4 uur mijn plas ophouden. Ik heb het geprobeerd, maar dat doet gewoon enorm veel pijn door mijn zwakke blaas.


    We dachten vandaag dan maar te gokken dat het O-1 is (vandaag is het CD14, ik ovuleer gemiddeld op CD15). Ik krijg altijd een temperatuurdip op de ochtend voordat ik ovuleer, maar... nu heb ik deze vanochtend al! :eek:

    Shit... zou het kunnen dat ik vandaag al ovuleer? En zijn we dan te laat als we rond 20:00 vanavond een poging doen? Mijn vriend is laat uit werk vandaag... Zo'n eitje leeft maar 12 uur toch, en ik had ook gelezen dat zijn zaad er 12 uur over doet om überhaupt bij het eitje te komen... :$

    Wat denken/adviseren jullie?



    Huidige Cyclus:

    b_hUu0G6.png


    Cyclus van februari, die het meeste op deze lijkt (boven ook in het lichtblauw):


    b_QXgOWR.png
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Door de foutieve tempmethode is je kaartje helaas niet betrouwbaar, dus daar kan je niet echt vanuit gaan helaas.

    Hebben jullie de afgelopen 3 dagen geen sex gehad?
    Mocht je ei toch gaan springen vandaag (wat ik zelf betwijfel) dan zou je gewoon vanavond nog wel kans hebben met sex hoor ;)
     
  3. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks voor je reactie RoGiJuLi!

    Ik voel me echt gerustgesteld nu :)

    Voorlopig blijf ik het even met de LadyComp doen, maar als we langer bezig zijn zal ik zeker switchen naar rectaal tempen!

    Eerst deze ronde even zien hoe het gaat.
     
  4. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Update: jahoor vanochtend alsnog een smiley gekregen! Ze werken dus tóch wel voor me :D

    Zouden we nu dan gewoon goed zitten met deze poging? Het was ochtendurine, dus ik weet niet helemaal zeker over hoeveel uur je dan gemiddeld ovuleert.

    Anyways, ik blijf die Clearblue sticks lekker gebruiken dus.
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Je ovuleert dan 24-48 uur daarna. Ik zou het dus houden op donderdag je eisprong :)
     
  6. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks voor het meedenken RoGiJuLi! Ik heb het gevoel dat ik mijn cyclus steeds beter ga begrijpen zo. :)

    Als donderdag mijn eisprong inderdaad is, dan was dit dus O-3. Best aardig toch? Haha nouja, we gaan het zien...
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Wat bedoel je met O-3 ??
     
  8. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik bedoel 3 dagen voor de ovulatie (= O).

    Als in: als we seks hebben gehad op CD14, en uiteindelijk komt mijn ovulatie op CD17, dan hebben we 3 dagen voor mijn ovulatie seks gehad.. toch?

    Ik heb een abonnement op Fertility Friend, en ik lees op in die app dat de beste dagen O-3, O-2, O-1 en de ovulatie zelf zijn. Vandaar. :)

    Maar het zou ook kunnen dat ik op CD16 ovuleer, dus dan zou het ook nog O-2 kunnen zijn natuurlijk.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    ooooh hahaahah Ik zat al te denken .. wie staat er met 0-3 achter :D:D:D
     
    cw26, Luna86 en PieterKonijn vinden dit leuk.
  10. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Hahaha nou dat zou wat zijn, als ik er nu al zo in stond! Dit is pas onze 1e ronde :roflmao:
     
    cw26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina