ovulatie niet geheel als verwacht: wat denken jullie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lot, 9 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik heb deze maand mijn ovulatie testen er maar weer eens bij gepakt.

    5/8 geen streepje
    6/8 een heeeel licht streepje
    7/8 een duidelijk streepje maar niet zo dik als zou moeten
    8/8 idem
    9/8 geen streepje

    Heel vreemd. Ik had 7/8 een licht ongi gevoel dus dacht dat mijn eitje wel zou kunnen springen
    Op 8/8 meende ik toch duidelijk het spongtje te voelen (om 1 uur vanacht)
    En vandaag had ik sliertjes afscheiding maar de test zegt helemaal niets.

    Ik vraag me af of iemand van jullie ook wel eens overtuigd is geweest van een eisprong zonder dat de ovulatie test echt vol positief was.

    Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Jullie wel?
     
  2. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik heb deze ronde de digitale ovulatietest van ClearBlue gebruikt. Werkte écht uitstekend. Je krijgt een smiley :D (zoals deze) op het schermpje als je je vruchtbare dagen hebt en een circeltje als je geen vruchtbare dag hebt. Ik heb de test gewoon met ochtendurine gedaan. Zo hoef je zelf niet de strepen te interpreteren, maar doet de computer dat voor je. Overigens had ik deze cyclus een vroege eisprong (op dag 9 al) en normaal op dag 17. Ik had erg veel cervixslijm en voelde et gewoon in mn onderbuik dat ik eerder moest gaan testen dan aangegeven op de gebruiksaanwijzing. (Bij mijn cyclus van 28 dagen was dat 'pas'na 11 dagen) de test gaf dus een smiley aan! Vruchtbare dagen dus ! Had ik toch goed aangevoeld.

    Succes !
     
  3. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lot ik heb exact hetzelfde gehad als jij deze maand met de ovutest en zie reslutaat. Je LH piek ligt dan net tussen de twee testen in (en ik testte zelfs 2x per dag sochtend en smiddags..). Als je tempt zou je in ieder geval wel een mooie dip en een stijging na het ei moeten zien.
     
  4. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik heb idd een mooie dip en voelde echt een eisprong als een interne oerknal, haha.
    Ik denk idd dat de test minder gelijk heeft dan mijn gevoel. Alleen de sliertjes afscheiding die vandaag pas gekomen is vind ik raar. maar ik denk idd dat ik vanacht om 1 uur een hele duidelijke spong gemaakt heb.
    Dank je wel|!
     
  5. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hallo lot,

    echt ik heb precis hetzelfde deze maand terwijl ik dezelfde ovu testen als vorige maand heb gebruikt en ze toen heel duidelijk waren???

    Ik heb 1 dag dat ik echt zoiets heb van ja even donker of net een fractie lichter de dag erna weer iets lichter maar nog goed te zien...voor die duidelijke streep helemaal nega!!! met die bijna posi had ik ook vruchtbaar slijm??? Doordat ik twijfelde test ik nu nog heb al 10 dagen getest en na dit gebeuren is er niets meer geweest dus ga er maar vanuit dat ik toch toen mijn ei heb gehad! Lastig he je twijfeld dan toch een beetje!

    Trouwens met die dure van clearblue reageerde ik helemaal beroerd had zelfs twee keer een gezichtje met een week ertussen...

    Wanneer is jouw nod nu lot?? Ik zondag????

    succes nina

    ps misschien heeft die warmte er wel iets mee te maken gehad van toen??
     
  6. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    ninaVI & Lot
    Welk merk ovulatie testen gebruiken jullie??
    Ik gebruik momenteel ook ovulatietesten en test iedere middag om 16.30 maar ook bij mij nog niets te zien!
    Het zou kunnen bij mij door de mk in juli dat m'n cyclus ff iets anders is en het ei ook later komt.
    Denk dat ik morgen ook maar rond 1 ga testen om te proberen.

    Mirre
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Denk dat je toch je eisprong hebt gevoeld.. testen zijn nooit helemaal betrouwbaar... heb je wel geklust in die periode?
    xxx
     
  8. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    [​IMG]

    Jazeker hebben wij goed geklust ;)
    Gister had mijn mannetje ff geen zin meer om te klussen maar ik heb ook maar eerlijk toegegeven dat het geen moetje was omdat we goed ons best gedaan hebben.

    Ik heb de midstream testen gebruikt. Vorige keer had ik die strookjes maar nu waren die 1 na goedkoopste in de aanbieding dus heb ik die deze maand gebruikt
    bij de dunne strookjes kreeg ik vorige keer echt hele vette strepen maar bij deze (meestal dus duurdere) niet. Iedere dag om half 2 getest.

    Mijn Nod is pas dinsdag de 22e augustus. Moet nog ff wachten dus. Jeetje wat is dat nog ver weg... :(
    Jou Nod is dus a.s. zondag: voel je al iets nina? Enig idee?
     
  9. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hoi lot,

    Ik durf niet zo goed iets te voelen..sluit me er echt van af! Ben bang voor de teleurstelling..

    het is immers 7 keer niet raak denk ik dan en dan geef ik mezelf denbeeldig een schop onder mijn kont genoeg geklaagd we gaan wachten!

    ik duim voor je!

    xx nina
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had ook z'n ovu test met een smilie :D
    maar wel pas de 7e dag na dat ik eigenlijk vruchtbaar was (dus na de 14e dag) Ik had echt zoiets van volgens mij ben ik deze hele maand niet vruchtbaar.Maar daarna was het ook metteen RAAK.
    Ik wou het ook heel graag, mocht ik ooit weer voor de 2e gaan klussen ga ik het eerst zonder ovu's proberen, ik wil ze toch niet zo kort op elkaar. ;)
     
  11. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik sluit me bij je aan. Iedere maand denk je toch dat je wel weer iets voelt en vervolgens komt de teleurstelling. Na al die maanden denk je inderdaad: het zal wel weer niets geworden zijn, zucht.
    Toch is het steeds weer zo dat wanneer de temp omhoog klimt en de ongi nog net niet om het hoekje is komen kijken dat de hoop ook weer toeneemt. Ik trap er steeds weer in. :(
    Ik duim voor jou terug :D
     
  12. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Don't worry, ik had precies hetzelfde als jij in de maand dat ik zwanger werd!

    Als je zo'n mooie opbouw hebt en ook nog eens een mooie dip in tempen.... zou ik me daar geen zorgen over maken hoor!
     
  13. lot

    lot Actief lid

    21 feb 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik heb helaas al meer van die mooie kaartjes gehad. Hoewel ze iedere maand er toch weer anders uitzien. In juni had ik volgens mij echt een super kaartje...
     
  14. liesbethLG

    17 jul 2006
    62
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik hoop dat iemand mij ook kan helpen!!

    Ik gebruik al een ruim half jaar de persona (zo'n apparaatje die de eisprong aangeeft), en tot vorige maand gaf deze trouw op dag 14 of 15 een eisprong uit. Vorige maand, de eerste poging om echt zwanger te worden, verscheen er helemaal geen teken (O-tje) op de persona. Heb toen besloten deze maand te tempen en een digitale Ovulatietest van Clearblue te gebruiken. De Clearblue trouw vanaf dag 12 t/m 16 gebruikt maar helaas.... ook hier geen ovulatie tekentje!!

    Heb onderstaand tempkaartje toegevoegd. Kan iemand hieruit opmaken dat ik mn eitje al gehad heb? Of kan het gebeuren dat je een maand of 2 maanden geen eitje hebt? Ik ben vorige maand wel gewoon ongesteld geworden...

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina