Ovulatie test betrouwbaar positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mamaloo, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Hier weer even een vraagje van mij over ovulatietesten...

    Ik zit vandaag op cyclusdag 17. Mijn cyclus is tussen de 28 en 32 dagen.
    Ik ben begonnen met testen vanaf cyclusdag 15 (eisprong heb ik vaak rond dag 16)
    Nu heb ik zojuist om 11:00 uur een positief resultaat (denk ik)
    Een paar vraagjes.
    - ik heb hem getest om 11:00 uur met de 3e urine. Is dit dan betrouwbaar of te vroeg op de dag geweest?
    - als hij betrouwbaar is, zit ik dan nu aan het begin van mijn piek en komt de eisprong dan morgen of overmorgen?
    - wanneer zijn nu de beste kansen?

    Kunnen jullie eens meekijken op de foto? Graag hoor ik jullie mening/avies
     
  2. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Sorry vergeet de foto... :confused:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Of je aan het begin of eind van je piek zit, is niet te zeggen aangezien de test hiervoor 21 uur voor die van vandaag is gedaan.
    Je begin lh piek kon ook bijv gisteren om 17 uur zijn geweest.

    Ik zou er vanuit gaan dat je uiterlijk overmorgen je eisprong hebt en dinsdag als 1 dpo tellen :)
     
  4. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Ja dat is waar ook, super stom maar ivm met mijn werk (OK) kon ik gisteren onmogelijk nog eens testen en eenmaal thuis heb ik er niet meer aan gedacht:(

    Maar is het wel goed dat hij vandaag met de 3e urine is gedaan of geeft dat een vertekend beeld omdat de urine dan nog te geconcentreerd is of maakt dat niet uit? Ik zal vandaag sowieso nog wel een test doen laat in de middag.

    Ik heb het gisteren ook niet meer gezellig kunnen maken, maar zoals ik jou begrijp zijn mijn kansen dus nog niet verkeken als dat vanavond of morgen wel lukt?
     
  5. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi ik heb tot vandaag doorgetest. Het begin van de piek valt zoals jij zei idd niet te achterhalen maar volgens mij is hij nu voorbij.

    Wanneer denk jij dat ik mijn eisprong heb gehad? Ik lees al wat langer mee hier op het forum en jij blijkt vaak gelijk te hebben ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    margarethd vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou er vanuit gaan dat je eisprong vandaag is en morgen 1 dpo :)
     
  7. Sniekie

    Sniekie Bekend lid

    1 aug 2012
    832
    412
    63
    Met zo'n rijtje als die van jou, sprong hij bij mij vrijwel altijd de dag na beide donkere testen (nooit later, wel eens de 2e dag van de donkere testen). Dus in jouw geval zou dat de 16e zijn geweest
     
  8. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi @Sniekie bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het gisterenmiddag pas gezellig kunnen hebben, ben ik dan net op tijd geweest of eigenlijk net te laat? :confused:

    @RoGiJuLi beetje gekke vraag maar bedoel je nu eisprong vandaag de 17e? Ik posste Jerr nogal laat snap je de verwarring haha sorry hoor
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Gisteren is op tijd geweest hoor

    En ja, daarmee bedoel ik idd er vanuit gaan dat je eisprong vandaag is :)
     
  10. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Oké nou dan heb ik nog goede hoop:) ik heb alleen zaterdag echt ovulatiepijn gehad en zondag en vandaag niet dus ik ga er vanuit dat dat de laatste groeispeurt is geweest dan :rolleyes:
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt, dat is idd een groeispurt :)
     
  12. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi
    Mag ik jou nog eens om advies vragen?

    Vorige maand heb je met me meegekeken naar mijn ovu testen. Mijn menstruatie begon op 28 juni. Ik weet nou dus niet of ik mijn ei al de nacht van de 15e op de 16e heb gehad of toch later wat jij zei en dan een wat kortere lf heb dan ik had gedacht. Ik temp helaas niet, icm werk is dat niet echt een optie.

    Nu ben ik deze maand weer gaan testen.
    Gisteren werden ze al wat donker dus ik heb er 3 gedaan. Kan ik die nou al als positief beschouwen? Dus als zijnde begin piek? Vanochtend heb ik er ook één gedaan en deze streep is donkerder dan de controle, of moet ik deze dus zien als begin piek? Ik weet het even allemaal niet meer haha ik pieker me suf met al die piekvragen ;)

    Deze hele week is manlief niet thuis geweest en vanavond treffen wij elkaar weer gelukkig. Wat denk jij? Hebben we nog een kans of is het te laat? Ik vraag me namelijk af of hij niet gewoon vanochtend of vanmiddag springt en ik dan over 13 dagen weer de menstruatie heb, of kan dat niet?

    Sorry hoor maar ik heb even een ander oog/ mening nodig dan die van mezelfo_O
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi
    Ik zie dat de kwaliteit na uploaden niet best is. In het echt zijn de strepen duidelijker/ donkerder. Die van 14-7 om 17:00 lijkt mij al positief maar ik twijfel dus wel. Misschien is deze foto duidelijker?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    17 juni was je ei en dus een lf van 10 dagen als je op 28 juni weer ongesteld bent geworden :).

    Ik zou uitgaan van vannacht je piek en dus uiterlijk morgennacht je ei.
    Met vanavond sex zit je dus nog goed, aangezien een ei tot 12 uur na de eisprong nog te bevruchten is (mocht hij toch vanmiddag springen, waar ik niet vanuit ga).

    Je nod is dan op 27 juli ;) (uitgaande van je ei op morgen)
     
  15. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Oké heel erg bedankt! Maar vind jij de test van gisteren 17:00 uur ook al positief? Of is de piek echt vannacht geweest en heb ik daardoor deze ochtend die donkere streep?
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat vannacht en vanmorgen je echte piek was.
     
  17. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Oké top! Dan komt het gelukkig toch nog goed uit ;):D
     
  18. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    @RoGiJuLi
    Ik denk dat je wederom weer gelijk hebt :D
    De test was vanochtend nog steeds donkerder dan controle maar die van net was gelijk aan de controle dus het neemt weer af.

    Ik denk dus vannacht mijn ei waarschijnlijk? Vandaag ook pijn/ trekkerig gevoel onder in de buik (gisteren echter nergens last van gehad) en de pijn zakt nu ook echt weg tov vanmiddag.

    Maar is het dan morgen 1 dpo of overmorgen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Piek duurde vannacht dus nog door :).
    Ik zeg dat je ei nog moet komen en zou donderdag pas al 1 dpo rekenen.
     
  20. Mamaloo

    Mamaloo Actief lid

    6 aug 2018
    430
    177
    43
    Vrouw
    Ja aankomende nacht wellicht... Waarschijnlijk had ik daarom de pijn vanmiddag ook.. We gaan het weer zien :rolleyes: Heel erg bedankt weer;)
     

Deel Deze Pagina