Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TTCfirstbaby

    29 jul 2022
    24
    6
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Ik stopte sinds 6 maand met het nemen van de pil en ben nu 5 cycli ver. We proberen nog maar sinds vorige cyclus om ook echt zwanger te raken.

    Ik heb mij eisprongen eigenlijk altijd goed kunnen voorspellen door tepels die pijn deden, steekjes in buik en ook bevestigd door ovulatietesten.

    Gisterennamiddag had ik mijn LHpiek en ‘s avonds echt veel steken. Deze keer niet links of rechts maar centraal en heeel laag. Tot helemaal beneden zelfs, vooral als ik stapte.

    Omdat ik dit nooit eerder zo ervaarde, vraag ik me af of dit misschien kan betekenen dat er een bevruchting was. Zijn er anderen die dezelfde steken voelden en uiteindelijk zwanger bleken?

    Ik ben me er zeer zeker van bewust dat symptomen pas komen na de innesteling maar wie weet.

    xoxo
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik heb regelmatig dat tijdens de laatste groeispurt van het eitje mijn gehele onderbuik vreselijk gevoelig is. Het ‘ontmoeten’ van de eicel en zaadcel is niet voelbaar, zo microscopisch klein :) wanneer de pijn wegebt, springt het eitje dus, pas daarna kan die ‘ontmoeting’ plaatsvinden. De innesteling kun je dan wellicht wel weer opmerken, door krampjes of een lichte bloeding bijv. Maar dat is dus een proces van dagen, wat pas start nadat er een evt bevruchting heeft plaatsgevonden. Duimen! :)
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk eerder dat je eisprong toen nog moest komen en het groeipijn was , net als de overige maanden.
    Je weet dat een ei veelal pas springt 24-48 uur na de lh piek en dus vaker niet al tijdens de lh piek
     
  4. TTCfirstbaby

    29 jul 2022
    24
    6
    3
    Vrouw

    Waarschijnlijk inderdaad een laatste groeispurt dan! Ik heb altijd gehoord dat je 24-48u na de start van je piek ovuleert. Bij mij steeg LH in de ochtend van 27/7 met piek gisterenavond. Dus ik gok op een eisprong vannacht of vanmorgen te laatste. Klopt dit een beetje, denk je?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Je piek was dus gisterenavond, dus uiterlijk morgenavond is dan je eisprong.
    Men zegt vaak idd start/begin vd piek, maar met de tempmethode heb ik meermaals een eisprong pas op dag 2 na de hoogste lh piek gezien.
    Ik hou daarom altijd aan dat je de meest hoogste piek pakt en vanaf daar max 2 dagen rekenen tot je eisprong.

    Jouw test was dus giaterenochtend nog niet positief, maar pas savonds, dus dan reken je sowieso als avond je (start) piek.
     

Deel Deze Pagina