Ovulatietest loopt op erna weer af??!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door larisa1, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Wie heeft er ervaring met Action ovu testen?

    Had van de week testen gedaan en ze leken mooi op te lopen en dacht vrijdag mn ei komt eraan maar nu worden ze weer lichter. Ik temp ook maar mn temp blijft laag..

    Is het normaal dat de testen op en af kunnen lopen totdat je de "piek" te pakken hebt

    Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Dat probleem heb ik 6 maanden gehad met de Action ovulatietesten, die klopten werkelijk nooit!

    Ben daarna overgestapt op Sensitest ovulatietesten, deze zijn extra gevoelig, de 4de ronde dat we die gebruikten waren wij zwanger.
    Als ik een knaller had, dan had ik precies 14 dagen later de menstruatie!
    Zou nooit meer iets anders gebruiken.
     
  3. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Dankje voor je antwoord!

    Ik had tegelijk met de Action testen ook Sensitest Sentive erbij gedaan en een duidelijke streep nog niet posi maar duidelijke streep dat heb ik nu al enkele dagen terwijl Action schommelt?? Heel vreemd..

    Heb jij met de Sensitest ook altijd van die duidelijke strepen?
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ovulatietesten lopen niet op! Een misverstand die ik hier geregeld lees.
    Je hebt een piek, of je hebt hem niet. Soms zie je de dag ervoor al iets gebeuren, dat hij iets donkerder wordt, maar eerder dan dat kun je er echt geen pijl op trekken. De schimmeling heeft te maken met de concentratie van je urine. Dat sensitest al wel een streep geeft zegt ook niets. Je hebt namelijk altijd wel iets lh in je urine. Sensitest is misschien dan iets gevoeliger, maar dat maakt hem niet beter/betrouwbaarder.
     
  5. Nandanovember

    Nandanovember Fanatiek lid

    2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mij loopt ie toch echt wel op en af
     
  6. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Nou merah daar ben ik niet mee eens bij mij liep hij wel degelijk op en af hoor .Ik zag echt verschil de ene dag was hij licht en hij werd steeds donkerder
    En ik gebruikte ook sensitest larisa1 en vind ze echt super.
    Liefs
     
  7. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Bij mij (123thuistesten dan) liepen ook op en helemaal af tot omo wit aan toe bij de afloop.
     
  8. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ik had weer testje gedaan met Action en opeens bijna omo wit ik dacht dat kan haast niet dus een Sensitest erachteraan en die kleurde weer gewoon mooi iets donkerder als afgelopen dagen dus snapte er niks meer van. Ik dacht (kost bijna toch niks) pak nogeens een Action test en die kleurde opeens wel??.. In dezelfde urine 10 min erna dus met andere woorden Action is echt niet te vertrouwen!!!! Dus wss die test van vd week die kleine uitschieter was wss ook een foute test!
     
  9. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Hoi Larisa1, ik heb net ook toch voor de zekerheid weer een testje gedaan en van omo wit naar een goed zichtbare streep, hoe kan dat dan nu weer....... We testen nog even door maar wel raar.
    Weet niet wat dit is hoor met deze 123thuistesten... of komt er nog een donkere streep of knaltest hier achteraan? Test maar ff door en dan kijken.
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jullie hoeven me ook niet te geloven hoor ;)
    Allemaal medische wonderen dus, als ik zo lees ;)
     
  11. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ik zou voordezekerheid toch maar even doortesten maar vorige maand had ik ook geen knaltest maar omdat ik ook temperatuur wist ik dat dat wel mn ei was!
     
  12. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ik zou voordezekerheid toch maar even doortesten maar vorige maand had ik ook geen knaltest maar omdat ik ook temperatuur wist ik dat dat wel mn ei was!
     
  13. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Ja ik ga even om 16.00 uur testen. Iemand gaf me dat advies. Ondertussen babydansjes gedaan dus dat zit wel goed.
     
  14. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Hahaha hou me op de hoogte:)
     
  15. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Ja als ik die test heb gedaan om 16.00 uur kom ik even je op de hoogte houden.
    Maar telkens op en aflopende testjes en geen test die uit de pan vlamt zeg maar... wordt er zo niet goed van! Maar kijken wat deze doet. Bijna 2 uren niet drinken voor geconcentreerd urine voor de test voor dalijk om 16.00 uur.

    Heb jij nog testen gedaan Lárisa1, zoja hoe waren deze (vraagteken)
     
  16. liva87

    liva87 Bekend lid

    17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook ovulatie testen van action. Het schommeld omdat je hormoon altijd in je urine zit. De ene keer is je urine wat geconcentreerder dan de andere keer.
    bij mij was er soms niks te zien soms wel. 17 en 18 en 19 aug behoorlijk streepje daarna zwakte hij weer wat af. En de 22ste duidelijke streep die dag er voor nog omo wit. 23ste knal test. En netjes 14 dagen daarna ongesteld geworden. Gister dus. Ik vind ze dus wel te vertrouwen. Je moet gewoon je.piek vinden.
     
    Annelies26 vindt dit leuk.
  17. larisa1

    larisa1 Actief lid

    30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ja ik heb vanmorgen om 11.15 uur getest! Action kwam weer streepje en Sensitest gaf weer die duidelijke streep die ik al dagen heb! Die van Sensitest moet dus echt knallen bljkbaar bij je ei en Action geen idee nog:) Ik zit pas op dag 11 dus hoop dat ik deze week een knal test heb:)

    Welke dag zit jij?
     
  18. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Hoi Larisa1, ik zit op cyclusdag 14.
    Heb een tussentestje gedaan met die 123thuistesten en is nog hetzelfde. Heb de test om 14.00 uur gedaan.
    Nu 2 uur niet drinken en om 16.00 uur nog eén doen en dan als het weer niets is morgenochtend 2de of derde plasje.
     
  19. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0

    hoe verklaar je de cb ovu testen dan... Die "lopen toch ook op";)

    Hier ook netjes een steeds donkerwordende streep tot aan eisprong met zw en kids casettes. De action niet, de knalde ineens.
     
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Cb ken ik niet. Die vragen zulke belachelijke prijzen voor hun testen! Maar biologisch gezien kan het gewoon niet wat jullie beweren. Een dag er oor wat donkerder, ok. Een dag na de eisprong nog wat duidelijker, prima. Maar de rest van de maand is het lh-gehalte in het bloed gewoon stabiel laag. Of je moet pco hebben of zo.
    Ik verzin het niet, dat zijn de biologie-boekjes (bevestigd door jarenlange ervaring in de Mmm en eigen medische opleiding).
    Dat er de ene dat een streep is en de andere dag minder, dat is puur de concentratie van je urine. Een streep is niet raar, want iedereen heeft altijd wat lh in haar urine.
    Maar nogmaals, geloof wat je wilt.
     

Deel Deze Pagina