Ovulatietest positief- waneer springt een eitje.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lieverding, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Wat ik niet kan begrijpen is het volgende: hieronder mijn testen.

    Positief op cd10 13.00 uur, de laatste negatief al cd11 13.00 uur. Dus als ik het goed begrijp zeggen ze: de ei springt binnen 24-48 uur naar de positieve ovulatietest. Maar is het dan dat zodra het gesprongen is gelijk negatief wordt de test of is het zo dat het test negatief wordt en je ei pas later springt.betekenen mijn testen dat mijn ei dus al gesprongen heeft of nog niet en komt dan binnen die maximale 48 uur maar vanaf welke moment moet ik die uren bijtellen?

    Meer een vraag denk ik voor degene die en ovulatie testen doen en tempen want ik geloof met tempen weet je zeker waneer die gesprongen is en niet de piek?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik weet dat ik zondag en maandag positief testte. Dinsdag negatief en via tempen gezien dat mijn ei dinsdag is gesprongen..
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je kunt niet aan een ovulatietest aflezen wanneer je eisprong is geweest. De test geeft alleen de LH-piek weer. De LH-piek wekt de eisprong op, deze komt 24-48 u na de eerste positieve test. Als je test negatief wordt, betekent dat alleen dat de LH-piek voorbij is. De eisprong moet dan misschien nog komen. De LH-piek kan kort of langer zijn en het is maar net op welk punt je met de test de piek oppikt. Je rekent dus vanaf de eerste positieve ovulatietest. Die had je op cyclusdag 10. Dus dan is je eisprong op dag 11-12.

    De LH-piek geeft inderdaad geen garantie op een eisprong. Soms probeert je lichaam op meerdere momenten een follikel te laten springen. En soms volgt er toch geen eisprong.

    Je temperatuur stijgt na de eisprong. Maar onze artsen vonden de temperatuur-methode erg onbetrouwbaar, vandaar dat ik dat nooit heb hoeven bij te houden. Dus ook dat geeft geen 100% zekerheid.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt 1-2 dagen na je posi test.
    In jouw rijtje vind ik alleen de een na ondersre positief (cd 10?).
    Ik dat geval vind jouw eisprong uiterlijk cd 12 plaats.

    Ik weet dat veel vrouwen hier uitgaan van max 2 dagen na de eerste posi ovu (wanneer je bijv 2 dagen posi ovu hebt), maar ik heb deze week hier weer eens meegemaakt bij iemand die op maandag en dinsdag een posi ovu had en volgens haar temp pas op donderdag het ei gesprongen was (dus 2 dagen na de laatste posi ovu test)
    Ik zeg daarom altijd, pak je donkerste piek/knaller en tel er 2 dgn bij. Zijn alle ovu's even knal, ga dan uit vd laatste test en tel er 2 dagen bij voor je ei.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de uitleg dames! Is wat duidelijker nu gelukkig!
    Hopelijk hebben we het goed benut met positieve test op donderdag en sex hebben op maandag, woensdag, vrijdag! Even kinken of nog vandaag op zaterdag lukt...
     
  6. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Normaal was vrijdag iig goed. Als vandaag nog kan zou ik die ook doen

     

Deel Deze Pagina