Ovulatietest positief? wel/niet starten met medicatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door paleisje, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paleisje

    paleisje Lid

    23 feb 2019
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik hoop dat jullie even met mij mee willen kijken naar mijn ovulatietestjes.

    Een hele kleine toelichting van mijn verhaal:
    In verband met herhaalde miskramen moet ik op de dag na de eisprong starten met medicatie (o.a. prednison, heparine en progesteron). Vorige cyclus ben ik voor het eerst gestart en door de progesteron is mijn cyclus iets langer geworden.

    Ik twijfel daarom heel erg wanneer m'n eisprong deze cyclus zou moeten zijn en voor mijn gevoel is de ovulatietest die ik op dinsdagavond heb gedaan heel dicht bij positief, maar misschien net niet? Andere cyclussen was het controlestreepje altijd een stuk donkerder dan de teststreep en dat is nu niet het geval.

    Ik twijfel dus heel erg of ik mijn eisprong nou wel/niet heb gehad en of ik vanavond wel/niet met de medicatie moet beginnen.

    Ik hoop dat jullie even met mij mee willen kijken naar de testjes :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Zo te zien heb jij je piek nog niet gehad. Ik zal dus nog eventjes doortesten. :)
     
    paleisje vindt dit leuk.
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    In jouw geval zou ik gaan temperaturen, dan weet je zeker dat je ei is geweest. Nu is het niet zeker, die van dinsdagavond ziet er redelijk posi uit maar misschien kunnen ze bij jou wel harder knallen. En dan nog weet je niet wanneer je ei springt na posi test, dat weet je alleen zeker als je temp gestegen is.
    Ik ben zelf gestart bij positieve zwangerschapstest (9 dpo) gestart en deze keer goede zwangerschap.
     
    paleisje vindt dit leuk.
  4. Logan2013

    Logan2013 Fanatiek lid

    3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Ben het eens met vlinder. En zou zeker gaan tempen in dit geval. Svhwelt dan zoveel stress en onzekerheid
     
    paleisje vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dit denk ik ook.

    En zeker dit!

    Op welke cd zit je nu? En welke cd kreeg jij vorige maand je ei/positieve lh test?
    Hoeveel dagen duurde de vorige cyclus?
     
  6. paleisje

    paleisje Lid

    23 feb 2019
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ik zit nu op CD15. Normaal heb ik altijd exact op CD 14 m'n eisprong (op CD13 een positieve ovulatietest). Deze ronde op CD10 de donkerste ovulatie test (op de foto bij de dinsdagavond, maar die is niet zo donker als ik ze normaal wel eens heb)

    Vorige cyclus heb ik voor het eerst progesteron genomen vanaf de dag na eisprong. M'n menstruatie kwam daardoor 5 dagen later dan gepland. Ik heb nu dus het vermoeden dat daardoor ook m'n eisprong van slag is geraakt..
     
  7. paleisje

    paleisje Lid

    23 feb 2019
    19
    1
    3
    Vrouw
    En bedankt aan iedereen voor de tips over het temperaturen! Ik zal dat zeker gaan doen. Ik zag er een beetje tegenop om dat te gaan doen omdat ik al zoveel met zwanger worden/miskramen bezig ben en ik ben bang dat dit het alleen nog maar erger maakt.

    Ik heb ook nog wel een vraagje over het temperaturen in de ochtend. Ik lees overal dat je eigenlijk minimaal 3-4u in slaap moet zijn geweest om de meest accurate temperatuur te krijgen. Nou heb ik meerdere dagen per maand (vaak rondom de week waarin ik m'n eisprong verwacht) dat ik zo rond 3u 'nachts wakker word en dan niet meer kan slapen (ik moet dan ook vaak naar de wc en dus opstaan). Vaak dommel ik dan rond 5-6u weer een beetje in en moet ik rond 7u uiterlijk weer opstaan. Kan ik dan om 7u alsnog m'n temperatuur nemen of is die temperatuur dan niet accuraat?
     

Deel Deze Pagina