Ovulatietesten blijven positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door KooikerMila, 26 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik heb een vraag en vroeg mij af of meerdere dames dit al eens gehad hebben.
    Ik gebruik op dit moment de digitale testen van clearblue. Heb vandaag voor de 7e dag oprij een knipperende smiley.. nog geen piek gevonden dus.. hebben jullie dit al eens eerder gehad? En denken jullie dat de piek nog komen gaat? Vind het zo verwarrend..
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Voor een eventuele volgende ronde zou ik de roze clearblue gebruiken en niet de paarse. Die roze zijn veel fijner.
     
  3. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Ik heb 2 rondes de paarse clear blue gebruikt, en beide keren kreeg ik ook vrij snel een knipperende smiley in mijn cyclus en daarna duurde het 6 en een keer 8 dagen voordat ik eindelijk een stilstaande kreeg. Het zou dus wel kunnen dat je piek er nog aan komt, maar het kan ook zo zijn dat je hem toch hebt gemist. Test je 1 of 2 keer per dag?
     
  4. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ik test in principe 1x per dag. Vrijdag wel 2x gedaan omdat ik klachten had die overeenkomen met een eisprong hebben maar toch bleef de test dezelfde uitslag geven.. Ik ben dus zelf ook aan het twijfelen of ik hem gemist heb of dat deze nog moet komen. Heb nog wel iets van vage klachten wat op eisprong kunnen lijken..
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Je titel klopt niet, want een knipperende smiley betekent verhoogd lh, maar nog geen lh piek.
    Dus er is nog geen sprake van een positieve ovulatietest.

    Ik zou overstappen naar streepjes ovulatietesten.
     
  6. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Oke bedankt. Dan ga ik gewoon door tot ik de piek gevonden he
    Oke sorry, vind het zo verwarrend omdat de bijsluiter hier al aangeeft verhoogde kans op zwangerschap..
    Ik heb inderdaad de streepjestesten besteld vandaag en komen als het goed is morgen binnen. Vroeg me gewoon af of meer mensen al eens dit hebben gezien.. vorige maand kreeg ik na 2 dagen al een vaste smiley vandaar dat ik dit ook verwarrend vond..
     
  7. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Willen jullie even meekijken?

    Vandaag de testen binnengekregen en meteen een gedaan. (Na een aantal uur niet plassen en drinken).
    Ik zie een lichte lijn.. maar zou dit dan nog opbouw zijn of al afname? Vanmorge met de CB weer een knipperende smiley gehad..
    Morgen nog maar eens met deze testen, indien ik dan geen verbetering zie zal ik de piek wel gemist hebben..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    KimberlyRomee vindt dit leuk.
  8. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Deze is echt negatief, zou even doortesten met de streepjestesten.
     
  9. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ja dat dacht ik dus ook.. zo verwarrend allemaal..
    Kan ook zijn dat ik de piek dus gemist heb. Voor de zekerheid even doortesten dus
     
  10. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zou kunnen maar denk ik zelf niet. Idd ff doortesten en in de gaten houden! Welke dag zit je nu en hoelang is je cyclus normaal?
     
  11. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ik zit nu op dag 17. Heb na het stoppen met de pil een onttrekkingsbloeding en een cyclus van 32 dagen gehad. Dus ik weet ook niet helemaal zeker wat mijn normale cyclus is natuurlijk. Vorige maand had ik op dag 12 de piek gevonden. We testen dan gewoon nog even door en wachten af..
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd doortesten met de streepjestesten en de cb links laten liggen.
     
    KooikerMila vindt dit leuk.
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Jeetje wat stom dat de cb bij zo'n licht streepje al een knipperende smiley geeft! Op basis van je streepje zou ik denken dat het nog wel een aantal dagen kan duren tot je piek.
     
  14. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ja irritant he... gaf mij het gevoel dat het niet lang meer kon duren..
     
  15. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Test lijkt wel op te lopen.. we gaan nog even door!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    De knipperende cb meet niet je lh gehalte, maar je oestrogeen. Hij gaat knipperen zodra hij een stijging in je oestrogeen meet, en pas daarna komt op een gegeven moment je lh piek. Als hij eenmaal knippert, blijft hij ook knipperen iedere dag totdat je lh ook hoog is. Streepjestesten meten alleen lh. Vandaar dat je prima hele lichte lh streepjes kan hebben terwijl je al wel een knipperende smiley hebt omdat het echt 2 verschillende dingen meet :)
     
  17. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Dat verklaart een hele hoop, bedankt voor je uitleg!
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Aha, dat wist ik ook niet. Klinkt logisch dan!
     
    KooikerMila vindt dit leuk.
  19. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Even een update: eerste foto van gistermiddag en de tweede van vanmiddag.. denk dat gister dus mijn piek was en dat hij nu weer aan het afnemen is?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. KooikerMila

    14 dec 2022
    34
    32
    18
    Vrouw
    Hallo dames,
    Vanmiddag bijna geen 2e streepje meer te zien. Dan ga ik er dus vanuit dat woensdag mijn piek was. Wanneer zou dan voor mij dag 1dpo zijn? Donderdag of vrijdag?
     

Deel Deze Pagina