zwanger worden / traagwerkende schildklier

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BB tje, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB tje

BB tje Lid

2 dec 2006
    59
    0
    0
    helaas is het hier deze maand ook weer niet gelukt :(
    bij onze eerste dochter was het meteen raak, dus je denkt dat het deze keer ook wel snel zal gaan. zijn nu vanaf mei 2006 bezig.

ik slik schildklierhormoon ivm een vertraagde schildklier en ik heb wel eens gelezen dat dit ook invloed kan hebben op het zwanger raken.
    Heeft een van jullie daar ervaring mee ?

grtz

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ík zou even contact opnemen met je huisarts hij of zij kan je er vast meer over vertellen.
    Ik denk dat het zo wie zo verstandig is om contact op te nemen omdat je medicijnen slikt.. je weet nooit wat voor een invloed dat op je kind kan hebben.
    succes!

3. BB tje

BB tje Lid

2 dec 2006
    59
    0
    0
    hoi Tanja,

met de vorige zwangerschap ben ik ook continu onder controle geweest bij de gynaecoloog en mijn internist. moest zelfs op het ziekenhuis bevallen omdat ik antistoffen tegen de schildklier in mijn bloed had, en dit dus ook invloed kon hebben op de baby.

toendertijd was het dus meteen raak, maar nu laat het even op zich wachten. ben ook weer 3 jaar ouder, en 30+ dus dat zal ook meetellen..

we blijven er voor gaan :)

4. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Hi

Ik heb zelf een te snel werkende schildklier en de dokter heeft gezegd dat dit wel invloed kan hebben op het zwanger raken. Niet zozeer het medicijnen gebruik, maar doordat ie te snel werkt schijnt het moeilijk te zijn om zwanger te worden.

Ik weet niet hoe het met een te traag werkende schildklier is. Lijkt mij een beetje het zelfde idee.

Succes ermee, hopen dat het voor ons beide maar snel raak mag zijn :D

5. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik heb zelf geen schildklier meer na bestralingen.

Wat ik ervan weet is als je schildklier waardes onder controle en dus goed zijn er geen of weinig nadelige gevolgen zijn om zwanger te worden.

Het is wel belangrijk om als je zwanger bent zo snel mogelijk contact met je arts op te nemen omdat de baby in het begin ( week of 6 geloof ik ) afhankelijk is van ons schildklier hormoon en dan dus vaak de medicatie wat aangepast dient te worden.

Toevallig heb ik aanstaande vrijdag een gesprek staan met mijn internist speciaal over zwanger worden, wij zijn nu in ronde 6 aangekomen en hopelijk mag het snel zover zijn. Als ik vrijdag nog wat meer te weten kom zal ik je een pb-tje sturen.

Liefs en hopelijk snel zwanger, Bibu !

6. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Heb je een pb gestuurd! ;)

groetjes Es

Deel Deze Pagina