Ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Luchia, 8 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    #1 Luchia, 8 nov 2020
    Laatst bewerkt: 8 nov 2020
    Hallo dames,

    Vandaag me NOD en net helaas toch ongesteld ook geworden op naar ronde 10 nu.

    Heb eerder wel een ronde met ovulatie testen getest van Zwanger en Kids maar merkte dat ik toen niet goed me piek kon vinden omdat ik vaak ook twijfelde als het streepje al donker genoeg was.

    Nu twijfel ik heel erg om een keertje toch de ovulatie testen van Clearblue voor 1 ronde aan te schaffen.. Zijn er hier dames die hier goede ervaringen met deze testen hebben? En welke kan ik dan het beste halen omdat je 1 hebt die de 4 meest vruchtbare dagen kan meten en 1 die de 2 meest vruchtbare dagen kan meten.
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik kan je aanraden om toch de zw&k te nemen en de uitslag daarvan na 15 minuten in de premom app te zetten.

    De zw&k hebben naar mijn ervaring iets langer dan de 10 minuten nodig voor ze de juiste afleessterkte hebben en de premom app scheelt je tuurwerk.
     
  3. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Ik heb ze destijds die ronde ook in de premom app gezet maar toen niet echt me piek kunnen vinden.. Maar misschien dat ik inderdaad dat eens zou kunnen proberen. Ik zette ze er meestal namelijk er direct erna in de ap. Wat zou jij aanraden kwa beginnen met de testen? Heb meestal een cyclus van 30 dagen
     
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik zou dan starten op cd 12 1x per dag tussen 10.00 en 20.00 en niet met ochtendurine.

    Op het moment dat ze oplopen (of meteen al wat donkerder zijn) 2x per dag.

    Zo kun je je piek in principe niet missen.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  5. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Dank je wel voor het helpen! :D
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.790
    7.123
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte ook de ovulatietesten van zwanger&kids. Als die dan donker waren deed ik ter bevestiging de roze ClearBlue. Zo hoefde ik maar 1/2 ClearBlue testen per maand te gebruiken. Tip als je de ClearBlue wil: kijk op marktplaats. Ik heb al verschillende keren daar de testen van iemand kunnen overnemen voor een stuk minder geld.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  7. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Dank je wel voor de tip! :D
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  8. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Vroeg me toch af.. Zat me wat in te lezen over ovulatie testen maar ik zie op meerdere sites staan dat je beter 2 uur voor het testen niet kan drinken maar ook niet plassen maar ik kan dat echt niet 2 uur volhouden hahaha om niet te plassen :roflmao: Is dit heel precies of?
     
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Het gaat er puur om dat je geconcentreerde urine hebt. Ik hield meestal 3 uur niet drinken aan, dan is je urine sterk genoeg. Ook als je na een uurtje (of 2) plast. Als je dan maar de eerstvolgende urine na die 3 uur niet drinken pakt.
     
    Luchia vindt dit leuk.
  10. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Dank je wel nogmaals voor het helpen :D! Moet zelf nogal vaak plassen over de dag hahaha dus dacht al even hoe ga ik dat doen :roflmao:
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  11. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    ik zal toch wat eerder gaan testen als ik jou was. Je gaf aan dat je de vorige keer je piek niet goed kon vinden. Dan kan het ook zo zijn dat je een vroege eisprong hebt en je piek vroeger begint (bijvoorbeeld op dag 10) en dan alsnog je piek mist.

    mij had dat namelijk ook en toen ik ovulatietesten ben gaan gebruiken kwam ik er dus achter dat ik met mijn cyclus de piek al op cd 8 had en mijn ei op cd 10.
    Ik was toen bewust vroeg begonnen met testen na mijn menstruatie.
     
  12. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Zat zelf ook te twijfelen om morgen al beginnen met testen (dag 10).

    Dank je voor de tip! Wat voor duur cyclus had je destijds toen dat je eerder bent begonnen met testen?
     
  13. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    27 of 28 dagen en dus geen eisprong vanaf cd14 maar een eisprong op cd 10 en mijn piek was dan op cd 8. Maar wel een cyclus van 28 of 27 dagen. Zonder die ovulatie testen was ik er nooit achter gekomen. Wij deden het eerst dus op het verkeerde moment. Laatste ronde toen voor het eerst ovu testen gebruikt kwam ik daarachter die ronde werd ik ook zwanger ;) succes!
     
    Luchia vindt dit leuk.
  14. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Ga het eens proberen! Ga vandaag starten met testen, Hopen dat ik deze keer wel me piek vindt. Vindt het ook fijn om me lichaam daarin wat beter te leren kennen naast dat we weten wanneer ik op me vruchtbaarste ben :roflmao:

    Heb zelf ook wel een paar keer gedacht dat me ei al wat eerder was dan je gezien me cyclus zou denken aan wat lichamelijke klachtjes maar dat zegt denk ik nog niet zoveel :oops:
     
  15. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Net de eerste gedaan 2 uur lang ongeveer niet gedronken en ook niet geplast tussendoor hoop dat dat ook voldoende was.. Gezien deze test kan ik gewoon nu doorgaan met 1x per dag testen of is het al raadzaam om 2x per dag te testen? Sorry niet zoveel ervaringen met ovulatie testen :oops: Heb hem wel ook al in de app Premom gezet
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Premom geeft dit nu aan..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    1 keer per dag voldoende nog hoor op het moment!
     
  18. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Was door omstandigheden wat later vandaag met testen.. Heb hem ingevoerd weer in de Premom app maar nu vroeg ik me af als meer hier ervaring met de Premom app hebben? Ik zat namelijk naar voorbeelden te kijken wanneer Premom een piek aangeeft maar daar zie ik dan al staan dat boven de 1 al een piek is o_O Ik zit nu volgens Premom boven de 3 maar hij zegt nog low sorry voor de vele vragen Hahaha :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.790
    7.123
    113
    Vrouw
    In de bijsluiter staat ook dat als je cyclus 27 dagen is je vanaf cd10 moet testen.
     
  20. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    De ovulatietest is toch heel duidelijk? Het streepje is echt veel lichter, komt niet eens in de buurt. Ik zou mij echt meer focussen wat je ziet op de ovulatie test. Pas als je gaat twijfelen omdat de kleur verder oploopt en steeds meer op elkaar lijkt zou ik dubbel testen.

    Dit zijn mijn testen deze cyclus. De bovenste is een positieve LH piek test. Bevestigd met een positieve clearblue.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina