Beste allemaal, een vraagje, ik heb weleens gelezen dat het kan zijn dat een ovutest positief aangeeft maar dat er dan toch geen eisprong plaatsvindt. Weet iemand hier iets over? Oftewel, hoe weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? Alvast bedankt voor de reacties! Liefs Karin
ik heb eens gelezen dat als je lichaam je eisprong voorbereidt (door middel van de lhpiek) maar door stress oid het daadwerkelijke eitje niet springt en het dan later in de cyclus nog een keer probeert. krijg je dus weer een lh piek. maar meestal kun je er wel vanuit gaan dat als je een positieve ovutest hebt, je dan ook een eisprong hebt. maar als je het echt zeker wilt weten, moet je ook temperaturen. na je eisprong stijgt je temp dacht ik. ik wil zo graag een positieve ovutest by the way!
Het is vaak zo bij meiden met PCO dat ze wel positief testen maar geen eisprong hebben.. Weet niet meer precies hoe dat zat.
klopt. Bij Pco maak je een heleboel eitjes aan eigenlijk. Die eitjes geven allemaal een stofje af naar de hersenen dat ze groeien. Omdat de hersenen dan heel veel van datzelfde stofje binnenkrijgen denken ze dat je ei al gesprongen is en geven ze de stof af die de groei van een nieuw ei stopt. Dus geen eisprong. Het kan dus voorkomen dat je wel een lh piek hebt, maar dat je ei tóch niet springt. Ik moet er trouwens bijzeggen dat bij vrouwen met PCO de ovu-tests vaak helemaal niet werken en dat ze uberhaubt geen posi ovutest krijgen. Bij mij werkten ze gelukkig wél ondanks dat ik PCO heb. Ik kwam er overigens achter dat ik geen eisprong had door te tempen, niet door ovutests. En toen ik medicijnen kreeg om mijn eisprong te stimuleren vond ik het tempen de beste methode om mijn ei te achterhalen. Het scheelt dat ik sinds de start van de medicatie mijn ei duidelijk kon voelen. Als je dus een postieve ovutest hebt én je temp stijgt binnen een paar dagen minimaal 0,2 graad en blijft hoger, dan weet je zeker dat je een ei hebt gehad!
Dank je wel voor jullie reacties! Een vriendin van mij had PCO en die werd ook niet ongesteld, is het zo dat als je geen eisprong hebt dat je dan ook niet ongesteld wordt? Of hoeft dat niet perse? En ik wil volgende cyclus gaan tempen, maakt het uit of je met een oorthermometer meet of met een ouderwetse rectaal? Dank je wel alvast! Liefs Karin
Oorthermometer is niet goed, je moet gewoon oud en vertrouwd rectaal doen. Volgens mij word je wel ongesteld zonder eisprong, maar kan soms op zich laten wachten.
Dank je wel voor jullie reacties! Dan ga ik toch maar een oude vertrouwde rectale thermometer kopen... die heb ik niet meer Liefs Karin