hallo wij willen in juni / juli naar parijs. wie heeft er tips kwa bezienswaardigheden wij willen uiteraard de notre damme bezoeken en de eiffel toren en dagje disneyland nu zag ik in 3 op reis dat de metro 20 euro was en geloof dat je dan 3 dagen met de pas kon reizen door heel parijs wie weet trouwens nog een leuke goedkoop hotel (er moeten wel goede bedden zijn en niet te ouderwets) oja kun je makelijk en snel naar disneyland parijs ik ben nog nooit in frankrijk geweest maar is er in de buurt van parijs mischien een grot ? iedereen die tips heeft ik hoor ze graag groetjes noukie
ark de triompf is ook wel een kijkje waard , maar je kunt ook in een rode 'engelse' dubbeldekker rond gaan kun je uitstappen waar je maar wilt en instappen waneer je maar wilt en je ziet ALLE bezienswaardigheden
Wij zijn een paar jaar geleden naar Parijs geweest, was een erg leuke aanbieding: 2 dagen parijs, inclusief bezichtigingen van de belangrijkste dingen, voor 100 euro per persoon. Inclusief overnachting in het Hilton hotel. Je kunt ook kiezen voor een ander hotel ('normaler', maar toch prima), dan koste het 80 euro per persoon. De busreis heen en terug zit erbij, en in Parijs wordt je onder andere naar de eiffeltoren, de notre dame, de sacre couer en de arc de triomph gebracht. Ook ik er nog 'vrije tijd' om op je eigen houtje Parijs te ontdekken. Je vertrekt dan de eerste dag heeeel vroeg, hebt 1 overnachting, en vertrekt de volgende dag weer vrij laat naar huis. Het staat op deze site: Busreizen Parijs voor individule markt en groepen busreis op maat.
Zou wel een paar uur uittrekken voor de eifeltoren want denk dat vooral in die periode het uberdruk is.
hoi noukie... ik vertrek morgen voor 3 dagen naar parijs... mijn moeder en ik zitten in hotel beaufort.. tegen het park luxembourg en vlakbij de metro (50 mtr ongeveer) en gaan met de thalys... vanuit antwerpen binnen 2 uur in parijs! zijn er morgen dan ook al om 11.30 in parijs! en vertrekken half 10 in antwerpen... En de terugreis gaan we om 18.25 terug.. Dus wel weer op tijd terug, maar niet een hele dag verloren.. Wat bij ons op het lijstje staat: -eifeltoren - arc de triomphe - notre dame - pompidou (een plein) -louvre (eventueel) -de wijk la defènce (modern parijs) -cimière du père-lachaise (kerkhof met bekende sterren e.d.) - place de la basille (een plein) - sacre coeur /monmarte Zijn er nog last minute tips?
tip: Zorg dat je net voor negen uur bij de eifeltoren bent,want om precies negen uur sávonds gaan de lichtjes aan...heel mooi gezicht.
hele goeie tip!! Koop een metro kaart.. Paar euro's en dan kan je de hele dag op stap door parijs... (L)
Ik kan je absoluut aanraden om naar Versailles te gaan (het paleis van lodewijk de 14e met prachtige tuinen). het ligt iets buiten Parijs, maar vanuit Parijs kun je gewoon een tour reserveren die kant op! Verder natuurlijk de Eiffeltoren! De Notre dame, de Sacre Coeur, het Louvre. Als je van kunst houdt is Musee D'orcay ook heel mooi. En loop vooral eens door de studenten/kunstenaarswijk Mon Martre. Leuk om te zien en leuke restaurantjes. En natuurlijk even winkelen op de Champs Elysee (veel chique winkels, maar bijv. ook een Yves Rocher winkel en een grote Disneywinkel). Veel plezier!
louvre, prachtig museum kan je dagen rondlopen!! vanaf daar lopen naar de arc de triomphe via de champs elycees.
's Avonds bij mooi weer op de trappen bij de sacre coeur gaan zitten! Neem (net als de Fransen zelf ook doen) zelf een flesje wijn mee en wat lekkers en laat je vermaken door de straatartiesten..echt super
Sacre Coeur en Mont Martre zijn inderdaad fantastisch en erg romantisch Maar een tour boeken naar Versaille zou ik persoonlijk niet doen. Je kunt er gewoon met de metro heen en de tour rekent er te veel voor. Zeker als je een weekend pas voor de metro hebt en dus eigenlijk gratis kunt. En de rij voor de kaartjes hou je toch. Ik raad hem zeker wel aan hoor!! Want Versailles is echt prachtig. Maar ga wel erg vroeg in de ochtend zodat je de rij een beetje voor bent.
nou zoals beloofd, na een nachtje rust een verslag van parijs.. Wij zaten redelijk centraal in parijs.. Metro station op tien stappen van ons hotel (hotel beaufort***, 70 euro per nacht dubbele kamer... iets duurder misschien maar wel een super goed hotel!) tip 1: neem een paris visitee.. Dit is voor de metro. Wij waren er 3 dagen, en hebben een metropas (de paris visitee) voor 3 dagen gehad voor 3 zones. Dan kan je heel paris gewoon met de metro/rer doorcrossen... Reis niet alles met de metro, zo mis je ook veel van het mooie oude parijs. Maar het is zeker niet allemaal lopend te doen. Wij hebben de 1e dag (van 3 dagen) veel gelopen, maar dan heb je de andere dagen echt behoorlijk last van je spieren. En wij lopen veel! tip 2: wil je de eifeltoren op. (vast wel) ga dan s morgens rond kwart voor negen-negen uur in de rij staan. Hij gaat op half 10 open tot 23.00 uur. Maar wij stonden voor negen uur in de rij, en na negen stond er gewoon een rij van ruim 3 kwartier. En dat voor 1 van de liften.. ze hebben er 4!!! Ook een tip wil je de eifeltoren in een mooi uitzicht hebben, ga naar trocadero (gebouw aan de andere kant van de seine) daar is de eifeltoren erg mooi. En rond 21.15 's avonds gaan de lichten aan.. Ook zo'n gaaf gezicht... tip 3: de hot items (volgens mijn mening ) - Louvre (schrik niet van de entree, omdat ik nog onder de 25 was mocht ik gratis maar een kaartje kost 9 euro! en dat is bij meerdere musea ongeveer de entree prijzen) - champs d'elysees - Arc de triomphe (ga er op... 8 euro maar een super uitzicht) - pantheon.. (ga naar boven 8 euro entree maar weer een super uitzicht) - sacre coeur en de wijk monmartre... - la fajette/printemps...( winkelketen a la harrods.. maar wel goedkoper) - begraafplaats pere lachaise... zo indrukwekkend!! -wijk la defense... modern parijs... -park luxembourg.. als je even rust wilt hebben een aanrader... -versailles... Met de metro ben je er ongeveer in een half uur/40 minuten.. Wij moesten een extra zone kopen, 2 man retour a 6 euro, entree wel 15 euro.. Maar is de moeite waard hoor! tip ga vroeg! het gaat om 9 uur open... - alle kleinere touristische plekjes op kaarten (die je meestal bij je hotel wel mee kan pakken) zijn leuk om te zien. Maar minder bekend natuurlijk zoals de eifeltoren ed. Maak een routetje en je ziet er veel! tip 4... bekijk parijs overdag maar ook s avonds in het licht goed... zo verschillend maar beide top... tip 5.. haal broodjes bij de boulangerie (de bakker) heerlijk gewoon! tip 6... ik vind de thalys een aanrader... Je stapt in a'dam/rotterdam/antwerpen op en stapt in parijs bij gare du nord (groot metro/trein station.. vergelijk het met utrecht) uit. Dan pak je je metro richting hotel en voilà geregeld... tip 7... Mijn moeder is nu 2 x in parijs geweest. De eerste keer zat ze met het hotel in de wijk momartre... Was goedkoper dan waar we nu zaten, in de wijk bij het luxembourg park, maar de wijk momartre voelt 's avonds wel onveiliger aan. Dus bekijk goed recensies en weeg af wat je belangrijk vind. Prijs of veiliger gevoel... Alvast super veel plezier!!
- Een 3 daagse metrokaart is inderdaad een must! - Boek geen rondleidingen door de stad. Je betaalt je helemaal blauw, wordt door alles heel gesheesd, en proeft helemaal niks van de sfeer. - De wijk tussen Louvre, Ark the triomphe, Eiffeltoren en de paleis waar Napoleon begraven is (ben de naam even kwijt), is echt prachtig om gewoon een dag doorheen te slenteren. En dan niet alleen langs de winkels, maar achter de gebouwen, over de bruggen, door de paleistuinen.. Ik heb toen echt met volle toeren genoten. - En ik vind de entreeprijs voor Louvre (9) absoluut niet duur. Als je bedenkt dat je 8 betaalt om een stenen deur te beklimmen (Ark the triomphe) is 9 helemaal geen geld om de grootste kunsten van de wereld te bekijken.
@ adi.. ik vond het ook zeker de moeite waard, en het geld ook goed gespendeerd maar sommige mensen zullen het misschien als veel ervaren...
ja dat kan ook inderdaad. Maar voor die mensen heb ik een betere tip: op elke laatste zondag in de maand kun je gratis naar Louvre (wij waren toen toevallig in Parijs, dus ik heb schandalig helemaal niks betaald en wel 7 uur rondgelopen daarbinnen/ en nog steeds niet alles gezien)