Jeuk!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mir1984, Nov 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,

Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van jeuk? Ik heb voornamelijk jeuk aan m'n borsten, maar soms ook over de rest van m'n lichaam. En ik kan niet stoppen met krabben.:$ Hoort dit ook bij zwangerschaps kwaaltjes of zou dit iets anders kunnen zijn?

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ja kan door de zwangerschap komen
    lekker insmeren met een goede bodylotion of olie...

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    ik heb het voornamelijk op mijn buik onder mijn navel.. zal het groeien van mijn buik wel zijn denk ik..

4. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ik had er rond 18/20 weken ook heel erg last van, het zat bij mij op mijn buik en borsten. Het was zo erg dat ik door de huisarts werd doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze het onderzoncht en het was een vorm van PUPP (zwangerschapsjeuk). Dit heeft 3 weken geduurd, en het was echt hel! Ik deed echt geen oog meer dicht. Gelukkig ging het daarna over, ik had het echt niet getrokken als dit de hele zwangerschap aanhield.

Ik hoop ook voor jou dat dit een tijdelijk iets is!

Liefs Guusje

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wat bij mij heel erg goed hielp was mentholpoeder of een bodylotion met menthol, kan je halen bij de apotheek. Ik had heel erg last van jeuk aan mn benen en kon er zelfs niet van slapen, de HA bracht me deze uitkomst. Heb er helaas wel last van gehad tot na de bevalling!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

het hoort bij de zwangerschap, komt door de rekkende huid. goed insmeren met een goede lotion.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Mijn buik jeukt soms ook...komt gewoon door de zwangerschap, maar wel vervelend! Vooral als je er heel veel last van hebt. Goede olie o.i.d. kan nog wel es helpen. (zoals de rest eigenlijk ook al zegt).

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb de mama buik creme van de etos, daar zit menthol in dus lekker verkoelend voor de jeuk.

C.

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Bedankt voor de tips dames! Olie gebruik ik al, dus miss is het tijd voor iets met menthol.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb ook veel jeuk op mijn buik! Maar ook op mijn rug, heel gek.. :D

11. mamamoon

mamamoon Lid

Oct 24, 2010
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij 16 weken extreme jeuk over heel mijn lichaam en kreeg ook overal bulten. Uiteindelijk bleek het zwangerschaps jeuk te zijn ontstaat door hormonen. Het was bij mij echt heel erg en ik las dat het vaak voorkomt als je zwanger bent van een jongetje. Dat was bij mij ook zo. Ik heb er 5 weken last van gehad. Heb wel van Zorq (zo heette het geloof ik) te koop in het reformhuis, zoute zeezout gekocht en daar mee mijn lichaam mee ingesmeerd (deppen) en laten intrekken, dat geeft eerst een heel heftig gevoel alsof je je hele lijf wilt openkrabben maar daarna met lauw water afspelen en droogdeppen. Vervolgens een vette creme van de huisarts (zonder parfum ed) erop smeren en onder een laken slapen. Daarnaast liters brandnetel thee gemixt met kamille thee gedronken (ook reformhuis) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik snel genezen was, de eerste weken was ik zoekende maar dit heeft mij zo geholpen daarom zet ik het hier ook maar neer.

Succes!

liefs
    Moon

12. sasje

sasje Actief lid

Nov 4, 2010
    164
    0
    0
    Pedagogisch medewerker.
    Overijssel
    Ik heb ook jeuk, maar dan in mijn handpalmen. Het is helaas eczeem en het jeukt verschrikkelijk. Ik hoop zo dat dit gauw over is. Ik heb normaal nooit eczeem.
    Gebruik nu liever geen hydrocortison voor eczeem want daar zitten hormonen in. Dan maar gewoon een vette creme.

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook jeuk. Bah. Bij mijn (.)(.) maar ook bij buik en mijn onderbenen / voeten. BAH

14. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb 't ook, met soms ook bultjes op mijn armen, buik/borsten en benen. Bij mij schijnt het een soort van eczeem te zijn, daar heb ik normaal gesproken soms ook wel eens last van, maar het is nu nog een graadje erger. Ze zeggen wel eens dat jeuk erger kan zijn dan pijn en dat klopt echt wel!
    Ik was in het begin al bang dat de katten vlooien zouden hebben die me terroriseerden ;), maar dat was gelukkig niet zo.
    Ik strooi ook regelmatig met menthol poeder, dat helpt echt gelukkig.
    Het is (bij mij) nog niet ondraaglijk, maar zeker lastig!

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

jeuk kan temaken hebben met het rekken van de huid,
    ook als je striemen krijgt jeuken de plekken waar de striemen komen.

maar jeuk kan ook komen van zwangerschapsjeuk, dit heeft temaken met een verstoorde lever,

zelf had ik icp, een hele gevaarlijke zwangerschapsjeuk,
    als het blijft aanhouden en de zalfjes etc, geeft geen verlichting... is het misschien wel verstandig bloed te laten prikken

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja mijn borsten jeuken soms als een gek, mijn buik kan er af en toe ook wat van.
    Maar van alles jeukt mijn rug het meeste, bijna de hele dag door. Met dank aan de pukkels die daar zijn gaan zitten door de hormonen.

Gelukkig is mijn vriend altijd bereid op over mijn rug te krabben. :p

17. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Asperen (Gelderland)
    Bedankt dames, ben nu aan de menthol poeder haha. Nu hoor ik dat als je last hebt van zwangerschaps jeuk je een jongen krijgt. Mijn collega heeft ook 2 vriendinnen die dit hadden en kregen idd een jongetje.. Zou dit toeval zijn?

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook jeuk vooral bij mijn rug, voelt als groei jeuk. Echt alsof me huid opgerekt word. Hier word het een meisje. :)

19. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

ik heb dit ook gehad en bleek zwangerschapscholestase te hebben. Of te wel stuwing vd gal en lever, waardoor er galzuurzouten in het bloed komen wat ontzettende jeuk geeft! Even boed laten prikken dus als het niet beter wordt. kenmerkend van Cholestase is wel dat je handen en voeten vooral heel erg jeuken.

Groeten Selma

20. jes4

jes4 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,536
    0
    0
    Had ik ook; bij alle drie de zwangerschappen!!! Volgens mij niks om je zorgen over te maken. Geniet ze!!

Share This Page