Paarse bloedvaten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nemo87, 20 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo87

    Nemo87 Lid

    24 nov 2012
    21
    4
    3
    Hallo,

    Ik heb een vraagje mbt borsten tijdens borstvoeding.

    Ik heb van dec. 2013 tot maart 2016 bortvoeding gegeven aan mijn oudste, toen in maart haar zusje werd geboren is zij vanzelf gestopt en ben ik de tweede door blijven voeden tot dec. 2017. Afgelopen november is mijn zoontje geboren en geef ik weer borstvoeding. Ik ben dus in totaal 11 maanden gestopt geweest met borstvoeden en weer begonnen afgelopen november. En natuurlijk merk ik verandering in mijn borsten na alle jaren dat ik borstvoeding geef. Zo is mijn linker borst veel groter dan de rechter. De bloedvaten zijn dikker en er loopt een dikke bloedvat over mijn tepel. Natuurlijk ben ik me zorgen gaan maken dat dit te maken kan hebben met borstkanker maar ik voel voor de rest geen knobbel oid. Echter merkte ik gisteren een paarse bloedvat aan mijn linkerborst wat weer zorgen baart. Vanmorgen de huisarts gebeld maar de assistente zegt dat dat een kanker is, ze zou overleggen met de huisarts en ik zou terug gebeld worden maar ik heb nog steeds niks gehoord. Is het normaal dat de bloedvaten paars kunnen worden? Ik heb ook wel eens spontane steken aan die borst. Dus niet tijdens of na het voeden maar tussen de voedingen door. Iemand?
     
  2. Nemo87

    Nemo87 Lid

    24 nov 2012
    21
    4
    3
    De assistente zegt dat dat geen kanker symptoom kan zijn bedoelde ik. Ik zie nu dat ik een tup fout heb gemaakt
     
  3. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me best even schrikken. Geen ervaring mee sorry, maar ik zou je willen aanraden om gewoon een afspraak te maken met de huisarts in plaats van je af te laten schepen door een assistente. Better be safe than sorry. Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ontdekte dit wel echt door een knobbeltje. Dit kan niet door spruw komen ? Dat je een inwendige infectie te pakken hebt? Oid?
     
  4. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh en goed bezig! Mooi borstvoedingsavontuur heb je tot nu toe!
     
  5. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Volgens mij is dat normaal... Ik herken het wel in ieder geval (ook die steken).. Ik zou eerder echt huidveranderingen verwachten als wratjes, gekke plekjes etc. Maarr als je je druk maakt dan gewoon langs de HA. De assistentes heb je vaak niks aan :rolleyes:
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Bij afwijkingen in je borst of steken moet je altijd even langsgaan! De assistente kan dit nooit over de telefoon inschatten. Ik ken overigens twee mensen die vrij snel na een bevalling, tijdens het voeden nog, borstkanker bleken te hebben. Dit heeft verder niks met jou te maken, maar ik bedoel maar dat een huisarts er altijd voorzichtig mee om zal gaan! Sterkte en het is waarschijnlijk niks, Maar toch
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina