Paaseieren zoeken organiseren

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 31 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ik moet voor ca. 20 kinderen paaseieren zoeken organiseren. De leeftijd is van 1 tot 13. Die grote kinderen kunnen we niet uitsluiten want die zijn ook op het feestje. En vorig jaar gingen ze net zo hard meezoeken.
    Vorig jaar hadden we chocolade paaseieren. De grotere jongens van 7, 8 en 9 renden van hot naar her, hadden een zak vol eieren en voor we het wisten werd er al gegeten zonder te delen. Terwijl wij de kleintjes aan het helpen waren. Heel irritant.

    Hoe kunnen we dit beter organiseren? Ik dacht al aan kartonnen/papieren eieren verstoppen en laten zoeken? Dan als alles gevonden is, ze inruilen voor chocolade eieren?
    Is dat handig?

    En hoeveel eieren per kind is een beetje leuk? Niet dat het eieren zoeken met 5 minuten al klaar is. We hebben een grote speelplek waar we dit kunnen doen, dus ruimte genoeg.

    Kortom ik zoek organisatie tips ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Ik zou vooral duidelijke regels afspreken: er liggen zoveel eieren, dus voor iedereen zoveel. Heb je die gevonden, dan ben je klaar en kun je eventueel de jongeren helpen. De gemiddelde 8-13 jarige snapt dat echt wel (en met 7 ook wel, ga ik vanuit). En omdat je over ‘wij’ schrijft ga ik er vanuit dat er meer volwassenen zijn, dan kunnen zijn ook het in de gaten houden, toch? Doe je dat niet, dan vinden de oudere kinderen ws alsnog alle (papieren) eieren, enige verschil is dat ze die niet op kunnen eten. ;) Of het zoeken in twee rondes; een voor de jonge kinderen en een voor de oudere?

    Qua hoeveelheid, vier of vijf ofzo?
     
    Baileyy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    voor de groten ze verstoppen ala geocaching?

    evt doe je er briefjes in en die kunnen ze inruilen voor eieren
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Of met kleuren werken? Bijvoorbeeld groene eieren zijn voor de kleintjes, deze zijn minder goed verstopt. En rode zijn voor de grotere en die zijn wel moeilijk verstopt?
     
    Baileyy en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ik doe het met een vriendin. De andere ouders zijn niet echt op het terrein van eieren zoeken.

    Vorig jaar hebben we wel wat regels gedaan en met kleur gewerkt.. Maar er zijn 2 jongens zo ontzettend bepalend en druk, de rest gaat er helaas in mee. Dat was niet leuk voor de kleintjes.

    Splitsen kan, maar er zijn ook oudere meisjes die juist graag samen met de kleintjes willen zoeken. Wat ik dan ook weer leuk vind.
     
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Ik zou het ook splitsen. Dan heb je dat de "makkelijke" eieren eerst door de kleintjes gevonden worden en de moeilijkere overblijven. Het hoeft natuurlijk niet op leeftijd.. je kunt ze ook aanwijzen.. jij jij en jij mogen gaan zoeken, jullie (die 2 drukke) blijven nog wachten. En geef ze iets te doen tijdens het wachten ;)

    Wij hebben behalve chocolade eieren ook houten hangers en van die suikerkipjes.
    Ik zou dan werken met kleurtjes eraan ofzo.. of een lijstje.. iedereen zoekt 2 grote eieren, 3 kleine eieren en een hanger bv.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Ja dit wilde ik ook voorstellen inderdaad.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  8. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is de plek in tweeën te delen? Een deel voor de kleintjes en een deel voor de grotere kinderen? Met een lint de grens aangeven?
    Of eerst de kleinsten laten zoeken en daarna pas de groteren. En laat ze alle eitjes naar 1 grote mand brengen. Dan verdeel je ze later eerlijk.
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zou het dan omwisselen: groene voor de groters (want groen papier op groen gras zoekt veel moeilijker) en dan een lekker fel kleurtje voor de kleintjes.
     
  10. annabel10

    annabel10 Actief lid

    28 dec 2010
    443
    43
    28
    Wij doen het ook met leeftijd 4 tot 11.
    Bij ons is de regel wat je vind inleveren bij oma. Die verveeld het uiteindelijk eerlijk onder alle kinderen.
    En met de oudsten spreken we af, de makkelijk te vinden eieren laten liggen voor de kleintjes..

    We doen grote en kleine eieren verstoppen, de kleintjes zijn automatisch moeilijker te vinden.
     
  11. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.988
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Ik wil dit ook gaan doen. Wel met kleinere kinderen maar wilde inderdaad nep eieren verstoppen en voor iedere 3 eieren die gevonden worden kunnen ze die inruilen tegen een echt chocolade ei :p
     
  12. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Misschien een soort eier-bingo maken? Dus bijvoorbeeld 5 verschillende eieren of hazen ofzo en een vel papier waar ze allemaal op staan en ze er van ieder 1 moeten verzamelen.
     
  13. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Wij hebben het vorig jaar redelijk spontaan gedaan. Een paar volwassen hadden wat eieren achter de hand en legde die snel neer op de plek waar de kleintjes aan het zoeken waren.
    Er werd tussendoor al gegeten, maar ook gedeeld.
     
  14. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    Ik zou ook met kleuren werken, elke leeftijdsgroep zijn eigen kleur. Kan je ook onderscheid maken in hoe moeilijk je ze verstopt.

    En die soort eierbingo die hierboven genoemd wordt vind ik ook een leuke tip.
     
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.450
    2.261
    113
    Ik zou het ook in twee kleuren verdelen en dan koppelen aan twee leeftijdsgroepen. Duidelijk afspreken met de oudere kinderen dat ze niet aan die andere kleur mogen komen. Luisteren ze niet en dan met name die twee jongens waar je het over hebt dan zeg je dat ze op een bankje bij je moeten komen zitten. Dat soort dingen met een grote groep ben ik altijd vrij streng in anders merk je al snel dat het ten koste gaat van andere kinderen
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Je hebt oa bij de action ook plastic eieren die je zelf kan vullen.
    Doe ik voor mijn dochter altijd. Een ballon, iets lekkers, een lego/duplo/playmobil popje etc

    Wat je ook nog kan doen is dat je een jong kind koppelt aan een ouder kind. Dus setjes maken.

    Of de oudere kinderen kunnen punten verdienen afhankelijk van de kleur bijvoorbeeld groen 10, rood 5, blauw 1. Wie de meeste ounten heeft wint een chocolade paashaas van de bakker oid.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  17. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    In 2en delen qua ruimte is lastig.
    Goed idee om de eitjes eerst naar de mand te laten brengen!!
     
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Die plastic eieren had ik ook aan gedacht. Maar dan moet ik er wel heel veel kopen. En dan nog vullen wordt ke een te duur grapje voor zoveel kinderen.
    Leuk idee met die punten!
     
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.373
    113
    Ik vond dat idee met kleuren zoeken leuk. Maar ik vind die grotere eieren alleen maar in 1 kleur/print. Dus dat lukt dan helaas niet.. De kleine eitjes zijn te lastig vinden in het hoge gras enzo.
     
  20. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.483
    6.170
    113
    Zo doen wij het voor onze dochters, anders heeft de oudtse alles gevonden en de jongste niks.
     

Deel Deze Pagina