Paced bottle feeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door turkssnoepje, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. turkssnoepje

    turkssnoepje Actief lid

    19 apr 2014
    380
    6
    18
    Mijn dochtertje van 8weken die dmv een keizersnede is geboren krijgt op het moment borstvoeding nog aangevuld met kunstvoeding die we proberen af te bouwen. Nou werd mij aangeraden de fles te geven op de manier van paced bottle feeding. Ik heb veel videos bekeken maat nu lijkt het net alsof wanneer ik het op deze manier doe dochter heel veel lucht binnen krijgt, en dus buikkrampjes. Gebruik de fles van dr. Brown. Wat doe ik verkeerd?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Heb je haar al die acht weken op die manier de fles gegeven? Waarom zou je dan nu een andere methode nemen? Wanneer ze een gezonde zuigeling is, kun je afbouwen door haar meer naar de borst te voeden en wat je aanbiedt in fles geleidelijk aan minderen.
    Wat wel handig kan zijn is de fles zo horizontaal mogelijk houden, zodat melkstroom niet heel hard loopt.

    Vraag anders na bij het consultatiebureau, je arts of een lactatiekundige bij jou in de buurt: zij kan je ook helpen om geleidelijk aan af te bouwen.

    Succes!
     
  3. turkssnoepje

    turkssnoepje Actief lid

    19 apr 2014
    380
    6
    18
    Nee ik heb er pas over gehoord en leek me een goede toevoeging aan het geleidelijk minderen van de hoeveelheid aangezien dochter goed zuigt maar boos word of in slaap valt aan de borst zodra de melk minder snel komt. Tot nu toe geef ik de fles gewoon op de 'normale' manier waarbij de speen vol moet zijn met melk. Bedankt.
     

Deel Deze Pagina