Pampers Luiers... Welke maten kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roxyroxx, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Hi meiden,

    Omdat ik en al iets wil hebben liggen als ik thuiskom na de bevalling en de pampers in de aanbieding zijn bij de Kruidvat (we blijven zuinige Nederlanders ;)) vroeg ik me af welke maat je voor de kleine nodig hebt! Ik vind t zo gek dat maat 1 tussen 2-5 kg is, maat 2 tussen 4-7 en maat 3 tussen 4-9... Meeste baby's zijn toch (gemiddeld) een pond of 7-8 bij de geboorte, dus die zou je dan meteen ook in maat 2 kunnen doen (lijkt me niet logisch hoor, maar puur gebaseerd op gewicht zeg maar).

    Wie o wie kan mij helpen en uitleggen waarom die maten elkaar overlappen?
     
  2. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    #2 Meijke, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2012
    Waarom het overlapt weet ik niet, maar maat 1 is prima voor een pasgeborene. Alhoewel hier maat 0 nog aan de grote kant was ;). Zeker weten doe je het niet. Maar uiteindelijk komt de 1 en 2 en 3 enz altijd een keer van pas :D
     
  3. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Haha, ok bedankt! Dus ik kan het beste van elke maat een halen, daar heb ik altijd dus wat aan?
     
  4. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Maat 1 is per stuk goedkoper, dus daarom heb ik die alvast in huis gehaald.
     
  5. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    ik heb nu 3 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2

    in 1 pak zitten volgens mij iets van 60 luiers.. daar doe je gemiddeld 10 dagen mee.

    dus 30 dagen per maat heb ik nu alvast ingeslagen :p denk wel dat dat gaat passen als je kindje tussen de 6-7,5 pond word

    ik weet dat je bij de Etos trouwens zo kan omruilen mocht je een pak teveel of in de verkeerde maat hebben gekocht :D
     
  6. Lionne

    Lionne Fanatiek lid

    24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Mijn dochter was bij geboorte 7,5 pond. Ze heeft nu pas sinds een maand of zo maatje 2. (Ze is nu 3,5 maand). Maatje 2 moet je als newborn zo strak dichtdoen. Bij de beentjes is het dan toch te ruim en gaat het lekken.

    Ik zou van geen enkel merk te veel kopen. Het kan dat je kindje er niet goed op reageert (flinke luieruitslag) en dan zit je met een hele verzameling.

    Als de newbaby van pampers ook onder aanbieding valt zou ik deze doen. Daar zit een plasindicatie op. Heel handig :)
     
  7. danip

    danip Niet meer actief

    Ik zou gewoon 2 pakken maat 1 doen, en daarna wel verder kijken. Ook al kun je natuurlijk ook al vast een paar pakken maat 2 doen.

    Mijn dochter zit al een paar weekjes in maat 3. En daar heb ik ook redelijk veel van ingeslagen. Ik heb liever een iets grotere luier, als ze aan de krappe kant zijn lekt het ook makkelijker (mijn ervaring) Ze was ruim 7,5 pond bij geboorte en ik denk dat ik zon 4 pakken maat 1 heb gehad. Maat 2 ook maar heel kort, en vrij snel al in 3 dus.

    Oh en ik ben pampers fan. Kan er niks aan doen, maar vind ze toch echt het fijnst.
     
  8. soura

    soura Bekend lid

    16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ik heb 'ook in de aanbieding van kruidvat' 1 new baby van pampers en 2 pakken van maat 2. Omdat ik de indicatie ook niet begreep.

    Maar zoals ik hier lees, kan ik beter nog 1 pak newbaby kopen!
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    HIer twee stevige dames (3700 en 4120 bij geboorte) maar heb bij beide zeker 2 pakken Newborn mt1 gebruikt.

    Die maataanduiding heeft voornamelijk te maken met de "inhoud" die ze kunnen hebben... zodra ze groter worden zullen ze ook grotere hoeveelheden urine en ontlasting produceren. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd
     
  10. Sam1986

    Sam1986 Actief lid

    6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik heb 4 pakken maat 1 ingeslagen en een stuk of 6 pakken maat 2. Verder heb ik ook al een aantal pakken maat 3 liggen. De pamper aanbieding van de laatste weken (3 halen 2 betalen) is al enige tijd niet meer geweest dus vandaar dat ik maar ruim heb ingeslagen. Ik heb liever een flinke voorraad.
     
  11. Saga

    Saga Fanatiek lid

    10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook alvast luiers ingeslagen met die 50% korting van de kruidvat die af en toe op mn pas voorbij komt.
    Heb volgens mij 4 pakken maat 1, en 6 maat 2 :D

    Mocht ik overhouden breng ik ze weg naar een instantie die ze goed kan gebruiken!
     
  12. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik had gewoon twee pakken newborn in huis gehaalt.
    Ik heb geen ervaring met kruidvat luiers en de maten verder alleen vond ik ze veelste ruw voor mijn pasgeboren dochter toen ik ze probeerde.
    Ze heeft overgins best lang in de newborn maat gezeten van Pampers omdat ze heel smal was en lang (kleine bille dus :p ).
    Ik zou echt niet meer dan 2 pakken kopen voor de kleine is geboren, aanbiedingen zijn er regelmatig dus daar hoef je het echtniet voor te doen. En je weet nooit hoe groot je kind precies is of wat voor bouw het heeft. Ook zie ik dat iedere vrouw toch wel een ander merk luier het fijnst vind. Sla dus niet teveel in van 1 merk want wie weet bevallen ze je wel helemaal niet..
     
  13. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Mijn advies is ook vooral niet teveel inslaan. Ons ventje reageerde namelijk helemaal niet goed op de luiers van pampers.
    Dus wij gebruiken die van kruidvat zelf.
    Die aanbiedingen komen zo vaak langs dat je dan altijd nog kan kopen...

    Ze overlappen aangezien ze meer plassen/ poepen naarmate ze ouder worden. Maar niet alle kindjes hebben hetzelfde gewicht en of bouw naarmate ze in andere maten komen.
     
  14. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Hier meteen in twee! Baby 3926 Gr. Nu vier wk later maat drie
     
  15. niekenie

    niekenie Actief lid

    29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    in het ziekenhuis hadden we newborn van pampers een week,hadden een deel meegekregen en ondertussen een maandje later zijn er nog bijna 3pakken newborn van kruidvat door
    ons ventje woog bij de geboorte 2kg775 ,dus de iets grotere maat was veeeeels te groot ,zelfs de newborns vielen al groot bij ons klein mager ventje
     
  16. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb ook wat pampers gekocht in de aanbieding. heb nu spijt, want ik vind de kruidvat beter.
    ik vind de pampers gauw gaan stinken! sterke urinelucht als ze geplast heeft! en dan verschoon ik echt voor elke voeding! het ruikt alsof ze m de hele dag aanheeft!
     
  17. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de newborn actie hebt van de kruitvat (-50%) en je komt nog maatje 3 tegen dan is dat ondanks de kleinere inhoud wel aantrekkelijk. Maatje 3 newborn gaat namelijk uit t assortiment
     
  18. danip

    danip Niet meer actief

    Dat hoor ik meer, maar ik heb dat nog nooit gehad. Raar toch? Dat dat zoveel voorkomt en dat hier helemaal niet zo is.

    Kruidvat vind ik ook prima, maar wel heel stug vergeleken met pampers. Ik vond bumblies zelf ook wel goed, ook een stuk zachter dan kruidvat, en dezelfde prijs ongeveer of misschien zelfs nog iets goedkoper.

    Grappig hoe persoonlijk pampers zijn, iedereen heeft een andere voorkeur, en als de 1 een bepaald merk geweldig vind vind een ander het juist heel slecht. :) Daarom, niet te veel van 1 merk inslaan ;)
     
  19. Die gewichtsindicatie moet je niet te nauw nemen. Wij moesten soms al over naar de volgende maat terwijl het volgens die indicatie nog niet zou kunnen, bijv maat 6 is vanaf 16 kg en mijn zoon is 13 kg, maar maat 5 en 5+ past hij niet meer.
    Ik heb 2 pakken maat 1, 2 pakken maat 2 en 2 pakken maat 3 staan hier, omdat pampers goed beviel bij mijn zoon. De echt goede aanbiedingen zijn er niet zo vaak. Maar toch kan je beter niet teveel inslaan inderdaad, omdat het sommige niet zo goed bevalt. Is anders weer zonde van je geld!
     
  20. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mn dochter was 3,4 kilo bij geboorte uit eindelijk 3,1 kilo.
    Maar wij kregen de tip van de kraamhulp maatje 2 te halen omdat die goedkoper zijn. Na 2 pakken maatje 1 zijn we inderdaad maatje 2 gaan kopen.
    Je moet het inderdaad in t begin best strak doen als ze klein zijn, maar zo erg us dat niet. Rond de 5 kilo zijn we overgestapt na maatje 3.
     

Deel Deze Pagina