pap 2 met onrustige cellen

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

    serena15 Bekend lid

    1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat was het telefoontje wat ik gisteren middag kreeg van de dokter met ad vies over half jaar weer nieuw uitstrijkje!!!!!

    maar het gaat ff niet uit me hoofd.
    wie heeft ervaring
     
  2. Noukie1805

    Noukie1805 Bekend lid

    4 feb 2009
    665
    0
    0
    Dat is vervelend, snap dat je geschrokken bent. Hier hetzelfde gehad en kan je mssn wat gerust stellen. Wij waren bezig met zwanger worden toen ik dit nieuws kreeg, moest ook na 6mnd herhalen, maar mochten wel doorgaan met zwanger worden. Dat lukte en daarom kreeg ik het herhalingsuitstrijkje pas daarna. Heel vaak is het gewoon van zelf weer weg hoor! Hier was dat helaas niet het geval. Ik had weer dezelfde uitslag en toen hebben ze de onrustige cellen weggehaald. Daarna was ik weer 'schoon' en gelijk weer zwanger ;). Nu moet ik binnekort weer terug maar in dit stadium ben je nog heel vroeg en is het (als het al nodig is) goed weg te halen. De verwarring is vooral dat dit geen kanker is en dat het mssn ook wel nooit word als het zouden laten zitten. Uit voorzorg hebben ze het bij mij dan ook weggehaald. Praat anders eens met je ha, die kan je meer vertellen! Sterkte!
     
  3. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,
    Das echt heel vervelend.
    Misschien stelt dit je wat gerust.
    Mijn moeder heeft nooit een goed uitstrijkje. Altijd pap 3a of pap2. Is nooit bm kanker geworden. Wel telkens vleesbomen en gerommel, maar verder niet. Uiteindelijk is haar baarmoeder verzakt geraakt en toen ze rond de 46 was verwijderd.

    Maar al sinds haar 20ste moest ze uitstrijkjes laten maken omdat ze altijd gerommel en bloedingen had. Helaas kun je daar gevoelig voor zijn. Maar leuk is t niet.

    Succes ermee
     
  4. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb nu ook al meerdere malen als uitslag pap2 gehad. In december is bij mij weefsel weggehaald.
    Nu moet ik volgende maand weer, ben benieuwd wat het dan is. In principe is pap2 niet ernstig. Maar ze houden het natuurlijk wel in de gaten en daar ben ik eigenlijk wel blij om. Als het wel iets zou gaan worden, dan zijn ze er in ieder geval op tijd bij.
    En in de meeste gevallen is het bij het tweede uitstrijkje wel goed, dus je niet gek laten maken;)
     
  5. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Ik moet in augustus weer terugkomen voor een herhalingsuitstrijkje omdat ik een aantal maanden terug ook PAP2 had. Heb me er eigenlijk totaal geen zorgen over gemaakt.
    Het is dat ik het nu hier weer lees dat ik denk ooh ja :p

    Maar bij mij is het even anders gegaan dan normaal omdat mijn uitstrijkje bij de dokter gewoon goed was maar ik bloedverlies had bij de sex af en toe dat ik ben doorgestuurd naar de gyneacoloog en daar constateerde ze dat er baarmoederweefsel een beetje naar buiten kwam zetten wat gevoelig is en dus kan gaan bloeden. Dat stukje weefsel is dus weggehaald (lisexcisie) en dat wordt standaard onderzocht en toen werd ik dus 2 weken later gebeld met de uitslag en bleek toch PAP2 te zijn terwijl mijn uitstrijkje goed was.

    Maar nu heb ik dus al de behandeling ondergaan die normaal gesproken volgt na een slecht uitstrijkje. Dus ik ga er vanuit dat ik in augustus een goed uitstrijkje zal hebben!
     
  6. Sonjaa

    Sonjaa Bekend lid

    13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook een tijdje een afwijkend uitstrijkje gehad. Ik had pap 3a met advies om na een half jaar een herhalingsuitstrijkje te laten maken. In dat half jaar ben ik zwanger geworden, dus kon het niet laten herhalen. Na m'n zwangerschap heb ik het laten herhalen en was nog steeds pap3a. Ik kreeg van de gynaecoloog het advies om het nogmaals te laten herhalen na een half jaar en toen was het weg. In de meeste gevallen kan je lichaam het zelf opruimen. Wat de dokter mij nog voor tip gaf, was te vrijen met condoom. Als het afwijkend uitstrijkje komt door een HPV besmetting kunnen jij en je partner elkaar blijven besmetten, waardoor het afwijkend uitstrijkje blijft. Weet niet of het alleen hier door kwam, maar in dat half jaar hebben wij alleen met condoom gevreeƫn en toen was alles weer goed. Sterkte, ik snap heel goed dat je ongerust bent (was ik ook toen ik het hoorde) maar je bent er snel bij en waarschijnlijk zal je lichaam zichzelf wel herstellen.
     
  7. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    PAP 2 zegt niet zo heel veel, behalve dat ze je even in de gaten willen houden.

    Ik had bij de eerste keer dat ik een uitstrijkje moest laten maken een PAP 3b. Kreeg ik op vrijdag telefonisch te horen en maandag kon ik op de praktijk komen voor uitleg.... Nou geen fijn weekend gehad. Ik ging er vanuit dat alles koek en ei zou zijn...

    Ik ben doorgestuurd naar de gyn, die zou een bioptie nemen. Ik moest me vooral geen zorgen maken.Toen ik 3 weken later op de tafel lag hebben ze besloten dat t er zo onrustig uitzag en ze direct alles weg wilde halen. Dus hebben ze 2cm van mijn bbm afgehaald. Nou ik was zo niet voorbereid op alles, ik was echt over de flos. En heb me best enge dingen in mijn hoofd gehaald.

    Na 6 maanden had ik PAP2 en na weer 6 maanden PAP1. Daarna weer 2x PAP1 gehad.

    Met zwanger worden geen problemen gehad, en met de bevalling worden ook geen problemen verwacht. (had stiekem gehoopt dat ik eerder ontsluiting zou hebben, maar helaas :p die kans is minimaal)

    Dus je schrikreactie is heeeeeeel normaal. Maar pas vanaf PAP3a gaan ze echt wat doen omdat er dan een vermoeden bestaat dat er dan ook iets aan t ontwikkelen is. En dan nog betekend het niet dat je ook daadwerkelijk onrustige cellen hebt die weg moeten. En heb je ze wel, je ziet t, ook dat is te behappen...
     
  8. Noukie1805

    Noukie1805 Bekend lid

    4 feb 2009
    665
    0
    0
    Bij mij hebben ze toch echt pap 2 behandeld, het ligt aan hoe de biopt eruit ziet! Maar zover is TS nog lang niet. Grote kans dat het over een half jaar weg is.

    Off topic: ik had trouwens de zwangerschap na de behandeling wel een korte bm hals en al vroeg 2cm ontsluiting, maar daar ben je nog niet mee bevallen ;). De bevalling geen complicaties gehad hierdoor! Succes met je bevalling!
     
  9. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Maar de ingreep is dan na een aantal keer PAP2 ?? En een bioptie neem ik aan??
    Niet na t eerste uitstrijkje? Neem ik aan.

    Offtopic, ik heb nu 1 cm, verder nog erg rustig, maar elke cm is meegenomen toch!! ;) thanx!!
     
  10. Noukie1805

    Noukie1805 Bekend lid

    4 feb 2009
    665
    0
    0
    Ja klopt helemaal!
     
  11. serena15

    serena15 Bekend lid

    1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. ik ben al wat gerust gesteld ik ga over een half jaar weer en zie dan weer verder.

    rustig afwachten.
    maar blijf wel bloed verlies houden , niet veel maar iets tussen de menstruaties door..
     

Deel Deze Pagina