Pap in de laatste fles, hoe doe je dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MirW, 4 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, natuurlijk snap ik dat je dan gewoon melkvoeding maakt en daar pap in gooit, roeren, en klaar.
    Maar mijn jongste drinkt het simpelweg niet!

    Een week geleden dachten we: nu ga je eens beginnen met doorslapen, we doen pap in je laatste fles!
    Andere fles gekocht, 3-standenspeen, klaar. Dachten we...
    R. dronk in recordtijd de fles leeg (op stand 1), want hij is nog altijd de prematurenspeen gewend. Na de fles bleef hij onrustig, draaien, zeuren, jammeren. Dus na een poosje stapte mijn man uit bed om even met hem naar beneden te gaan en voor hij de kamer uit was lag de inhoud van de fles op de vloer. R. opgelucht, en ging slapen, tot hij 2 uur later klaar was voor zijn volgende fles.

    Een paar dagen later dachten we: toch nog eens proberen. Maar wat een gemier, 3 verschilllende spenen geprobeerd, 2 verschillende flessen en alle mogelijke combinaties daarmee gemaakt, maar hij bliefde hem niet. Tot ik een gewone fles maakte, zonder pap, en die dronk hij lekker leeg.
    Een dag later weer geprobeerd, maar zelfde liedje.

    Terwijl hij pap wel gewoon uit een bordje eet, dus het is niet dat hij het niet lust! (en dat is altijd mijn principe geweest, pap hoort in een bordje :rolleyes:)

    Hoe hebben jullie pap in een fles geïntroduceerd? Het is echt alleen om eens te proberen of hij dan eens een nachtje doortrekt...
     
  2. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.812
    2.540
    113
    Vrouw
    Wij gaven het gewoon van een bordje. Want uit een speen moest ze niet :p.
     
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij dochter gaf ik het gewoon niet. Uit een fles dronk ze het niet en van een bordje kokhalsde ze het weer uit.
    Het is overigens ook geen doorslaap-wondermiddel hè. ;)
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet. Bij de eerste was al lang gebleken dat dat niets hielp.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier ook niet, het werkte toch niet.
    Oudste hoefde het helemaal niet, jongste vond het uit een bordje als ontbijt wel lekker.
     
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je zou eens zo'n kant en klaar pyjama papje kunnen proberen , dat is helemaal fijn, misschien wil hij dat wel.
    Ik weet wel dat daar meer suiker in zit, maar voor een (waarschijnlijk eenmalig) experiment is dat niet zo heel erg. In de meeste gevallen helpt het namelijk geen zier.
     
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het van is tegen mijn principe, maar ik ben haast in staat het eens te proberen. Ik zag laatst alleen dat het voor flessen van 250cc is. Dat is veel te veel en om dan de helft weg te doen vind ik wel zonde.
     
  8. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Dr. Brown speen 4 :) Geen idee hoe of waarom, maar hier werkt het.
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Misschien vindt ie t ook wel gewoon te zwaar op de maag zo savonds laat.
    Heb je het al eens overdag geprobeerd om te kijken of de manier van geven t probleem is?
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij gaven gewoon een bordje pap van 90cc voeding plus pap en een flesje van 90cc voeding er achteraan. Werkte prima
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou zeker geen pap voor het slapen geven om te zorgen dat hij door gaat slapen. Pap valt veel zwaarder op de maag, waardoor de darmen veel meer aant werk moeten. Een papfles helpt niet het doorslapen helaas.
    Ik zou dus gewoon zn melkfles blijven geven in de hoop dat hij toch een keer doorslaapt. Hoelaat geef je de laatste fles?
     
    Aardbeitjes vindt dit leuk.
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als hij er wakker voor wordt, ergens tussen 22-24 uur.
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nu ben ik wel tegen het volproppen voor het slapen gaan. Zelf slaap je ook niet lekker lijkt me als je te vol zit. Je kindje geeft het eigenlijk ook zelf aan door het weer uit te spugen.
    Maaaaar als je het echt wil proberen, kun je misschien een een half bordje pap geven en daarna een halve fles melk?
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben de nr 4 speen van dr Brown en gooien de pap er op gevoel in. Maak allang geen flessen van 250 mL meer maar gaat nog steeds pap in (1,5 jaar oud). Als deze pot op is, stoppen we er wel mee.
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Kun je hem niet gewoon wat Griekse yoghurt na het warme eten geven als een soort toetje met desnoods havermout erdoor.
    Daar zal hij wel even vol van gaan zitten en als het niet doorslapen komt door het honger hebben dan zou hij door kunnen slapen.
    Met bijna 10 maanden zou ik geen papfles meer introduceren maar kijken of hij voldoende eet overdag.
     
  16. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dat krijgt hij al... en tot een jaar is melk de hoofdvoeding en de rest voor erbij. Dat begint nu wel steeds meer om te draaien, maar het was het proberen waard...
     
  17. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    250 ml flessen heb ik nog nooit gemaakt. Hij gaat bij meer dan 150 ML steevast spugen.

    Hmm... we zijn er nog steeds niet helemaal uit.
     
  18. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Misschien minder pap in de melk doen, dus dunnere pap?
    Dat het niet helpt met doorslapen ben ik het niet mee eens, mijn dochter vond het erg fijn voor het slapen en sliep ook langer door.
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het is waarschijnlijk gewoon de structuur die hij vervelend vindt want de pap is erg dun omdat hij de standenspeen en nr.1 speen weigert en dan dus de p-speen krijgt. Die spuugt hij na 2 slokken ook uit...
     
  20. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb het ook niet over de voeding, maar over de pap :)
    Pap vind ik zelf meer iets voor in de ochtend wanneer je net start met vaste voeding.

    Tot een jaar de hoofdvoeding...tja, met 10 maanden kregen wij er toch echt niet meer in dan een fles voor het slapen gaan en een beetje bij de lunch.
     

Deel Deze Pagina