Pap3a2 ongerust!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door loesje6, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Hoi allemaal,

    Ik heb zojuist online de uitslag gezien van mijn uitstrijkje. Ik heb pas donderdag een belafspraak daarover helaas. Ik ben erg geschrokken van de uitslag. Misschien dat jullie ervaring hiermee hebben?!
    Er kwam uit dat ik pap 3a2 heb met matige dysplasie. Ook komt er uit de KOPAC ook dat er een bacteriële infectie wordt gezien.
    Ik had in december ook een uitstrijkje. Toen had ik pap1 en HPV werd gevonden. Vandaar na 6 mnd uitstrijkje herhalen. Nu blijkt het ineens pap 3a2 te zijn! In een kleine 6 maanden tijd. Hoe kan dit zo snel? Iemand dit ook gehad? En wat staat met te wachten? En iemand die ook een bacteriële infectie had in de uitslag van het uitstrijkje? Snap er niks van. Heb al 13 jaar dezelfde partner. Ik voel me echt zo klote nu!!!

    hoop op ervaring/reacties.

    xxx
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Geen ervaring, maar met deze uitslag (gelezen Google) wordt je doorverwezen voor vervolg onderzoek. Ik zal dat afwachten, maar gek dat je die uitslagen kan inzien, raar dat ze dan niet eerst even bellen.
     
  3. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #3 Lieverding, 3 jun 2020
    Laatst bewerkt: 3 jun 2020
    Ik ken die afkortingen die stonden in mijn uitstrijkjes niet (ik heb dat ook laten checken allemaal nav miskraam). Maar als ik google dat pap3a2 heeft iets te maken met tumor/kanker en celafwijking of niet? of is het infectie?

    Je belafspraak morgen dan kan je dat al horen hoe en wat!
    Voor als je infectie hebt krijg je ab keur.
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @loesje6 weet je al meer?

    ii heb ook dubieus uitslag voor een kweekje dus moet uit voorzorg Voor vroeggeboorte ab vaginaal inbrengen.
     
  5. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ja ik ben vandaag gebeld met de uitslag (die ik dus online al had ingezien). Heb volgende week een afspraak met de gynaecoloog voor een onderzoek. Dan gaan ze biopt nemen en kweekje.
    Ik werd gebeld door een verpleegkundige, dus die kon mijn vragen niet beantwoorden helaas. Ik moet nog een week wachten!

    wat had jij voor dubieuze uitslag?
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Bacteriele vaginose PCR(1) LRe@
    Dubieus.
    Bacteriële vaginose kan niet worden uitgesloten. Veranderde vaginale flora. Mogelijk bacteriele vaginose door andere
    bacteriën dan Gardnerella vaginalis of Atopobium vaginae. De hoeveelheid Lactobacillis spp. is verlaagd.


    Ik krijg dus ab vaginaal moest vandaag ophalen bij apotheek maar is in geen enige apotheek hier leverbaar. Ze hebben het besteld en hopelijk morgen kan ik dan beginnen.
     

Deel Deze Pagina