Papa's die lui / laks zijn...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WenT, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    #1 WenT, 29 apr 2010
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
    Om te beginnen even laten weten dat ik hartstikke gek ben op mijn mannetje... (om misverstanden te voorkomen :D).

Maar moet even wat kwijt hoor...

Ik weet ook wel dat er veel verandert als je een kindje krijgt, dus veel vrouwen zullen wel soortgelijke ervaringen hebben, denk ik... ?

Mijn man is super blij met zijn mooie dochtertje en er ook heel trots op. Maarja... soms doet hij dingen waarvan ik denk: "Hoe kun je dat nou zo doen ?!?".

Voorbeelden:
    1. Mijn man geeft ons meisje soms een koekje terwijl ze op haar rug ligt... Ik waarschuw dan met: "Let op ! Dadelijk krijgt ze een stukje in haar keel of verslikt ze zich ofzo ! Zet haar even rechtop als je een koekje geeft, dat is veiliger.".
    Hij vindt dat dan onzin, want "ze drinkt toch ook haar flesje als ze op haar rug ligt...". En ik "moet dan niet zo zeuren". :(
    2. Laatst kwam ik thuis en had mijn dochtertje een spijkerboekje aan onder haar jurkje... Stond echt voor geen meter... beetje slordig. Dus ik vraag waarom ze dat zo aanheeft... Zegt mijn man: "Ja, ik ging wandelen en het was te koud met alleen een maillotje, dus ik heb haar maar even een broekje aangedaan". Dus ikke: "Dan kun je haar toch ook even een passend truitje aandoen ?". Maar nee hoor, mijn man vond dat het niet uitmaakte, want niemand ziet dat als ze haar jasje aanheeft... Dus ik heb nog even uitgelegd dat ik dat gewoon netter vind en dat ik vind dat ons meisje die extra aandacht verdient.
    3. Het gebeurt vaak dat mijn man ons dochtertje gewoon wat banaan geeft of een koekje, terwijl ik vind dat ze eigenlijk een boterhammetje of een vers bakje fruit moet hebben. Maarja een banaan en een koekje is natuurlijk makkelijker geven en minder werk...

Ohja, en ik ben altijd degene die aangeeft als ze in bad moet... Mijn man zal nooit uit zichzelf onze dochter in bad doen.
    Ik doe dat nu zo'n 3 keer in de week (en afhankelijk van hoe vies ze is en als het plakkerig en warm weer is wat extra).

Heb vaak het gevoel dat hij met die dingen wat gemakzuchtig omgaat en dat irriteert me mateloos. En als ik er iets van zeg, of een er een gesprek over begin, dan ben ik degene die moeilijk doet (want het gaat toch goed en meisje is toch vrolijk en blij)... Mijn man vind dus dat ik niet zo moet overdrijven...

Ben ik nu echt zo'n zeur ? Eerlijk zeggen hoor...
    Want ik schrijf dit hier op het forum even van me af om jullie meningen te vragen. Hoewel ik natuurlijk graag hoor dat jullie het met me eens zijn :p Mag je het natuurlijk ook zeggen als je vind dat ik idd zeur :D

2. natjes

natjes Niet meer actief

uhhmmmm kan maar 1 ding zeggen: Laat het los!

Mannen doen het nou eenmaal anders...en ach jouw meissie maakt dat echt niets uit hoor!

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn mannetje doet het op zich best goed naar omstandigheden, maar ik kan er echt om wedden dat ie (mijn eerste) moederdag totaal zal vergeten ;)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Om eerlijk te zijn: die eerste 2 punten daarvan denk ik: hahahaa, tsja... typisch mannen, maar is dat nou zo erg? Daarvan gaat je meisje echt niet dood dus laat t los en lach erom en accepteer dan mannen anders zijn dan vrouwen.
    Laatste puntje over dat banaan met koekje ipv lunch, dat zou ik zelf ook niet goed vinden. Ze moet wel gewoon een volwaardige maaltijd krijgen naar mijn idee. Maar misschien als je datr uitlegt dat hij dat voor die ene keer wel wil doen?

Wat betreft badje: mijn man heeft ons zoontje ook nog nooit uit eigen initiatief in bad gedaan. Ik baal daar ook van. En heb er al tig discussies over gehad. Als hij een dag met ons zoontje samen is omdat ik moet werken of wat dan ook, dan heb ik de neiging hem te "controleren" of hij m wel fruit heeft gegeven of brood en of hij hem wel heeft verschoond etc omdat hij ook veel te laks is.
    Hij heeft ook nog nooit vers fruit gemaakt en geeft altijd een potje (die ik dus alleen voorradig heb voor dagjes uit!)
    Maar ja, ach, die ene keer....
    ook is hij veel minder van de structuur als ik. Gaat gerust met hem nog ergens heen als het allang tijd is voor zn slaapje. maar ja: komt ie vanzelf achter ;) En wat betreft structuur loslaten, daar kan ik dan wel weer wat van leren.
    Kortom: ik herken het wel, maar probeer er ook niet te zwaar aan te tillen. Probeer af te wegen of het echt van belang is, of dat het alleen "irritant" voor jezelf is?

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb ook geleerd om het los te laten. Hij doet het nou eenmaal anders dan ik (in grote lijnen natuurlijk wel hetzelfde). Maar moet zeggen dat hij het eigenlijk wel heel erg goed doet!

Heb soms ook wel ooit dat ik denk: hhmm, oke?
    Maak hem soms wel op dingen attent (zoals je koekjesvoorbeeld), maar ga hem niet verbeteren.

6. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    allereerst ben ik het eens dat mannen het nu eenmaal anders doen. mijn man doet ook vaak dingen waarvan ik denk dat het nog te vroeg is of niet helemaal veilig. naar buiten zonder jas bijvoorbeeld als ik het toch een beetje te koud vind. maar ja, ze hebben, neem ik aan, de beste bedoelingen. Ik vind wel dat hje het tegen je man kunt zeggen en ook moet blijven doen anders gaat het alleen maar aan je vreten toch.en volgens mij zeur je niet, je hebt gewoon een andere mening erover. moet kunnen hor\

groetjes laura

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha hier ook zo'n papa.. och een setje kleding aan wat voor geen meter staan? "Joh, hij ligt toch niet in zn nakie;)"

Mijn man zegt elke weekend als hij thuis is "Mannetje, we gaan in bad"
    en dan is het Schat.. wil je even helpen? *zucht* hij zegt het wel maar doet het nooit;)

Verder is hij een heeele lieve papa hoor, en een schat van een man, mag absoluut niet klagen , maar soms...

Oja, liggend een fles geven komt hier ook regelmatig voor haha.. "Joh, hij ligt net zo lekker, laat hem maar lekker liggen" en hij meent het dan ook nog.. Hij weet zeker dat hij lekker ligt en vind het sneu voor hem om hem dan van zijn lekkere plek te halen haha..

scheetje:D

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Herkenbaar hoor, absoluut.

De allerbeste oplossing: zoals hierboven vermeld, laat het los.
    Mama doet het zo, papa doet het zo.

Hier gaat uk ook wel es met papa mee de deur uit in kleertjes die ik zelf niet uitgekozen zou hebben (creatieve combi's ;)). Ach, zolang ze het maar niet te heet of te koud heeft.

Ik doe wel eens wat melk-met-smaakje (yoki of zo) door d'r melk. Papa geeft het gewoon puur, je loopt werkelijk tegen een muur van fruitgeur aan als je binnenkomt. Ach tja... dat is dan ook weer op.

Koekjes doet het hier ook goed. Ik ben toch meer van het fruit en es wat yoghurt voor tussendoor. Ach ja, dan maar een keer een koekje hoor. En die keren dat ik het bepaal is het iets gezonders, toch?

Zolang ze veel plezier heeft samen met pappie vind ik alles wel best.

Gewoon niet kijken, dat werkt het beste!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben jij toevallig ook met mijn vent getrouwd?! :D

Hier hetzelfde, vooral het spijkerbroekje-verhaal. Ik kan er niet mee zitten. Hij houdt enorm van haar, doet zijn best op zijn manier. Hij werkt erg veel, is niet veel thuis, maar als ie er is, issie er ook voor haar. Dat vind ik belangrijker dan een bijpassende longsleeve... Zeker als je soms heel andere verhalen hoort/leest maar dat is offtopic.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha mijn man geeft trouwens ook geen pap tussen de middag, vind ie vies ruiken;) (heeft hij ook gelijk in maar ja, kind moet toch wat binnenkrijgen haha)

11. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ja mijn vent is net zo laks haha en kan me r ook behoorlijk aan ergeren hoor

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Een troost: als je kindjes naar het kdv gaan zullen ze daar zeker wat voor mama knutselen dus helemaal vergeten wordt het dan niet!

13. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn man kleedt onze dochter juist altijd heel leuk aan, geen rare combinaties..
    Hij heeft haar wel een keer droog brood gegeven :O
    Dat kwam zo: toen ze net begon met brood gaven we haar een korstje brood in het handje. Droog brood. Al vrij snel ging ik haar gewoon een boterhammetje met beleg geven, maar blijkbaar had manlief dat gemist (zal wel doordeweeks geweest zijn) en had ik gezegd: geef jij haar zo even een boterhammetje? Had ie dochter aan tafel gezet met een boterhammetje op een bordje voor haar neus en daar zaten ze dus allebei stukjes af te scheuren..
    Ahum. Ik moest er wel om lachen eigenlijk :) En weet nu dat het niet uit luiheid was.
    En ach, de dingen die jou man doet kunnen toch geen kwaad? Ik geef mijn dochter ook wel eens een stukje fruit of koek als ze nog op haar rug ligt - ik wacht dan wel met loslaten totdat ze het vasthapt.

14. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn man doet ook dingen anders dan ik. Ik probeer er niet steeds bovenop te zitten met hoe ik vind dat het moet.
    Soms tel ik maar tot 10 of ga even niets anders doen en laat ze heen met z'n 2tjes.
    Hoe zou jij het vinden steeds commentaar te krijgen op wat of hoe je doet?

15. adi

adi Niet meer actief

Nou, ik vond vorige week al in hun mandjes een zakje met een kadotje voor mama :p, dus die liggen al eeuwen thuis, ik wacht alleen met uitpakken tot aan de moederdag zelf.

Ergste is dat ik heel zwaar til aan dit soort dagen, zijn heel speciaal voor mij. Ook bijv onze trouwdag, echt als mijn man die zou vergeten zou ik maandenlang niks tegen hem zeggen, want hij weet hoe belangrijk het voor me is :)

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik vind deze dagen ook heel speciaal maar heb me erbij neergelegd dat mijn man er niets aan doet. Op onze eerste trouwdag kwamen mijn ouders langs, gaven hem een grote bos bloemen en zeiden: geef die even aan je vrouw, is je eerste trouwdag vandaag :D Ik stond er gewoon naast haha. Dus, toevallig vanmorgen zei ik tegen hem: volgende week zondag is het moederdag en ik wil graag een blender, nu in de aanbieding voor 27 euro bij de blokker :D
    En nu maar afwachten, maar denk dat ik hem volgende week maar zelf ga halen ;)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe wij hebben besloten met betrekking tot vader/moederdag.. dat we niet elkaars ouders zijn :)
    (joh!)

Maar het is natuurlijk wel heel leuk om wat te krijgen want de dag is inderdaad WEL speciaal :)
    Nou maakt Anne op het kdv meestal een tekening of iets dergelijks dus dat is niet zo'n probleem.
    Lekker boterhammetje met een tekening erbij en het is ook al leuk :)
    Alleen afgelopen jaar vaderdag... (ze gaat op ma-di-wo naar kdv)
    kreeg ze dus mooi niets mee aan vaderdagkadootje..
    Dus toen heb ik maar zelf geknutseld samen met Anne.
    Dat was denk ik nog leuker dan het kadootje krijgen *grin*

Overigens na 2,5 jaar leg ik me er braaf bij neer dat we niet alles hetzelfde doen :)
    Hier is de kans dat ik een shirtje aantrek op een broekje dat net niet perfect staat overigens groter dan dat manlief dat doet.. die is daar juist heel secuur in.
    Daarentegen zal ik dan weer niet achter de laptop kruipen als Anne wakker is.. ook niet als ze niet met mij zit te spelen :)
    En ze weet ook heel goed de verschillen inmiddels
    Papa ontbijt op de bank (vind ik echt niet kunnen) en bij Mama ontbijten we aan tafel.
    Zo is het altijd wel net verschillend... het is gewoon wennen voor iedereen.. (en ja soms hebben we er nog weleens commentaar ook bij elkaar... moet kunnen!)

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    loslaten is het woord...

Ook al is het moeilijk hahaha, want op zaterdag mag ik uitslapen en heeft de papa de zorg...

maar als ik dan beneden kom vraag ik heeft ze een schone kont want ik ruik al voordat ik beneden ben dat ze gepoept heeft..

Zegt ie ik ruik niets......euhm....maar ze plast ook mannetje dus eens per 2 uur ofzo moet ze een schone aan...

Pakt hij haar op (in de kleren die ik vrijdag avond al klaar heb gelegd want anders word het een shirt dat te klein is en een pyjama broek met maillot eroverheen ofzo....ahhaha) en die dag bv een maillot met rokje erover....is ze zeiknat onder haar rok!

Zegt ie, ze heeft ernaast geplast...ikke zeg...ooh pak die luier eens vast...(ding weegt een kilo!!) zegt ie ooh toch wel veel erin geplast ook...

Goh...ze is om 8 uur wakker en ik was om 12 uur na uitslapen en uitgebreid douchen en de was doen beneden.........

19. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik vind mijn man niet laks. Hij doet dingen anders dan mij maar goed, verschil moet er wezen vind ik;) Zo geeft hij haar geregeld mariakoekjes terwijl het eigenlijk nog geen koekjestijd is. Ook kan hij ontzettend dramatisch doen want als ze een pukkeltje heeft dan moeten we de dokter bellen want het is eczeem of uitslag. Met koorts moet er gelijk een zetpil in terwijl ik echt aankijk of die zetpil nodig is of niet want koorts is ook goed voor het lichaam. Dan werkt het afweersysteem beter. Als ze nu 40 graden heeft krijgt ze uiteraard een zetpil maar bij 38.0 kijk ik even aan hoeveel last ze ervan heeft;) En ach..zo zijn er nog meer dingen. Hij wil elke dag haar haren gewassen hebben en ik doe dat niet omdat ik dat niet nodig vind. Manlief doet zeep in het bad en dat doe ik ook niet. Tandenpoetsen moet in de badkamer van hem en ik vind het ook geen probleem om dat op haar kamertje te doen. Als ze 's avonds niet eten wil dan eet ze maar niet. Manlief wil dat haar bordje leeggaat en probeert haar dus hapjes te geven (wat vaak niet werkt) zodat ze toch eet. Als ze een toetje eet vind ik het niet erg als ze zichzelf ondersmeert, manlief daarentegen vind het vreselijk dat ze dan knoeit. ;)

En zo kan ik nog wel ff door gaan....:D

20. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hahaha kan er wel om lachen, mannen :p
    die van mij kan ook soms zulke rare dingen doen! toen jamie net geboren was moest ik ook constant opletten dat ie jamie niet alleen op de commode liet, hoorde hem regelmatig 'ff snel' naar een andere kamer lopen. na heel veel gezeur hierover van mijn kant heeft ie t gelukkig op tijd opgepikt want nu kan je hem geen seconde uit het oog verliezen, dan ligt ie echt op de grond!
    ik heb wel veel uit moeten leggen van; zo wil ik het graag' maar denk er wel om dat ik dit alleen doe bij dingen die ook echt belangrijk zijn, zoals eten en slapen.
    verder laat ik mn vriend altijd wel zn gang gaan want hij det het misschien wel op zijn manier, maar dat is geen slechte manier :D
    ook vraagt ie vrij vaak om bevestiging hoe hij iets moet doen. eerst wel leuk en schattig, maar tegenwoordig is het best irritant want het zijn meestal vragen waar ie zelf het antwoord op weet. tegenwoordig is mijn antwoord steeds vaker: als ik er nu even niet wa geweest, wat had je dan gedaan? :p

Deel Deze Pagina