Papfles en terugspugen

Discussie in 'Voeding' gestart door Veerlev, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Dag dames, de twee mannen zijn nu bijna 6 maamdem, krijgen groente hapje, fruit hapje en gisteren ook al een beetje brood. Maar graag zouden wij ook 's ochtends de papfles geven. Alleen baby1 heeft Kruidvat merk met jbp, vervangt de pap de jbp? Want dan komt de halve pap er weer uit. Baby2 heeft nutrilon AR die al dik van zichzelf is, kan daar ook pap van gemaakt worden?
    Wij zijn pas sinds kort pleegpapa en mama dus alles is nog nieuw en zoeken.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar is hebt geen optie om de pap gewoon uit een bakje met een lepel te geven? Maak je hem lekker dik is de kans dat ie terug komt niet zo groot.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik zou ook gaan voor pap uit een bordje als ontbijt. Hier begon ik met half/half. Dus eerst een halve fles en daarna maakte ik van de rest pap. Zou de voeding dus gewoon maken zoals je gewend bent en daar pap van maken. Gaat dat goed dan kan je eens proberen de jbpm weg te laten. Maar als de voeding nu goed gaat, vooral niet teveel aan rommelen!
    Onze oudste lustte geen pap en kreeg vanaf 7/8 maanden na z'n fles melk gewoon een boterham in de ochtend.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Pap is dik in de fles maar wordt weer dun in de maag. Waar nutriton/jbpm dik blijft in de maag.

    Vandaar dat het omhoog komt ;)
     
    Veerlev vindt dit leuk.
  5. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Dank jullie wel. Wij worstelen ermee dat ze na de fles van 16u erg veel huilen tot ze de fles van 20u krijgen dan is alles weer goed. Het lijkt er dus op dat ze te weinig binnen krijgen dus dachten we aan pap. We gaan eens kijken of pap met de lepel werkt
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Wanneer krijgen ze hun groentehapje dan? Ik zou denken tussen de fles van 16.00 en 20.00?
    Kan je die eventueel niet groter maken? Weet niet hoeveel ze nu krijgen...
    's Morgens een papfles geven heeft naar mijn inzien geen nut voor de honger aan het eind van de dag.

    Verder weet ik niet hoe het qua slapen zit, maar hier gingen ze rond die leeftijd over van 3 op 2 slaapjes, dus tussen de laatste 2 flessen wakker en geregeld waren ze dan erg moe waardoor de fles van 20.00 gerust 1/2-1 uur eerder was omdat ze het gewoon zat waren.

    Weet niet of dat het is hoor, probeer even mee te denken. :)
     
  7. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Lief dat je meedenkt.

    We hebben afgelopen dagen wat zitten puzzelen met de voeding. Krijgen nu 6+ avondeten Ipv alleen groente waar ze met smaak van eten en daardoor wat rustiger zijn. Mijn man heeft ze vandaag ook even een half uurtje op bed gelegd voor het avondeten wat ook een succes bleek te zijn, ondanks het langdurig huilen voor ze in slaap vielen, waren ze de rest van de avond gezellig. Hopelijk is dit voor even de oplossing. Het is wel voortdurend puzzelen wat ze nodig hebben.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Geven jullie altijd potjes?
    Hier waren ze ook beter verzadigd na een eigen prakje van bijv broccoli met aardappel ipv vloeibaar avondeten.
    Ik heb af en toe wel potjes gegeven hoor, opzich niks mis mee, maar hier had zeker de oudste er echt niet genoeg aan.

    Maar fijn dat het vanavond al wat beter ging!
     
  9. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Ik had druk zitten koken en purreren maar ze vertikte het mijn eten te eten :( ;). Fruit van mijzelf vinden ze prima en hopelijk straks groente hapjes ook.
    Nu aten ze 2 weken terug voor het eerst bij ons nauwelijks groente, krijsen, mond stijf dicht, uitspugen, wegdraaien. Inmiddels eten ze al aardig wat. Volgende stap wordt zelf maken. Ben daar wel voorstander van namelijk
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Snap ik ook, je kan niet alles in 1x veranderen natuurlijk. Langzaam opbouwen dan maar, hopelijk wennen ze er vanzelf aan! Hier vonden ze het vanaf een maand of 6-7 ook leuk om zelf wat te eten, dus gewoon een stronkje broccoli in de hand en laten kliederen en proeven, mochten je eigen prakjes toch nog niet zo lukken. ;)
     
    Veerlev vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina