Papfles met dr. Browns spenen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mupje, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Dochter gaat nu ipv een gewone fles sochtends een papfles krijgen (van een bordje wil ze nog niet dus eerst maar even zo aan pap wennen) omdat we merken dat ze meer vulling nodig heeft.

    Echter heb ik continue ruzie met de substantie van de pap en de gaatjes van de spenen, ik kom er maar niet uit wat de beste combinatie is o_O
    Ik had heel enthousiast de Difrax papfles gekocht, maar hier is het gat weer veel te groot van (verslikt zich steeds en wordt misselijk) en de brede speen lijkt ze ook niet te willen.

    Dan maar haar eigen dr. Browns spenen gebruiken, mij lijkt de level 4 hier het meest geschikt voor. Alleen gaat de Olvarit fijne granen pap er niet doorheen met 3 eetlepels, en had ik vanochtend van de Kleine Keuken haver en quinoa pap en deze liep weer te hard :rolleyes:

    Wie geeft/gaf er ook een papfles met dr. Browns spenen en welke combinatie gebruikte jij?
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    ik gebruik de 123 speen van het Kruidvat! Ik gebruik Nutriton dus stand 1 is prima, met pap kan je op 2 of 3 geven.
     
  3. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Oh goeie! Is dat die speen waarbij je de fles moet draaien?
    Welke pap geef jij en hoeveel op hoeveel ml melk?
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja klopt. ik geef geen pap, alleen Nutriton. Maar mijn andere zoon heeft er wel een tijdje pap uit gedronken. Ik dacht 3 eetlepels rijstebloem op 180cc ongeveer? Maar dat is alweer even geleden ;)
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken en gewoon een stuk brood naast een gewone fles geven.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.151
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit wilde ik ook zeggen.
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier de difrax fles met papspeen. Ik maakte de pap gewoon dikker. Dan ging het prima.
    200cc melk met 5 of 6 voeding schepjes pap.
     

Deel Deze Pagina