Mijn zoontje van 4,5 maand sliep al snel de hele nacht door. Sinds een week is hij veel wakker 's nachts, zodra we zijn speen geven slaapt hij meteen verder. Voor een paar keer niet zo erg, maar we moeten er soms wel 10-15 keer uit!! Vooral tussen 5.00 en 7.00.... Ik slaap heel moeilijk weer in daarna, met het gevolg dat ik al een week slapeloze nachten heb en 's avonds om 9 uur in bed lig... Gaat dit vanzelf over, of heeft er iemand tips hoe we dit moeten aanpakken? Zou fijn zijn als hij zelf zonder speen in slaap zou vallen.... (nu moet ik er wel bij zeggen dat we, omdat hij toch ineens veel wakker was snachts, sinds een paar dagen begonnen zijn met slapen in een gewone slaapzak ipv bakerzak, dus daardoor wordt hij misschien ook wat meer wakker....)
Dat kan nog wel even duren hoor meid, voordat dat voorbij is. Tygho heeft het ook heel lang gehad. Totdat hij zelf zn speen kon pakken...om dat te vermakkelijken hadden we die aan een speenkoord gedaan aan de slaapzak. We konden zo 10x per nacht eruit om alleen even de speen in te pluggen. En dan totdat hij ruim 9 maanden was.
Hier was het precies hetzelfde. We hebben een paar extra speentjes in zijn bed gelegd en na een tijd kreeg hij dat in de gaten. Duurde wel een paar weekjes, hoor!
Hier net zo. Thijs sliep al vanaf 1 maand door. Vanaf 4,5 maand wakker 's nachts. Hij vertelde hele verhalen en wilde daarna ook echt zijn speentje zo'n 8x per nacht. Dit heeft 2 weken geduurd en nu slaapt hij weer door. Ja, je went snel aan het doorslapen. Wat was ik brak zeg! Respect voor de moeders die dat maaaaaaaanden hebben! Ik begin nu weer bij te komen. Hopelijk is het bij jou ook een fase!
Ow herkenbaar, Julian heeft het ook sinds deze week....ik ben werkelijk waar kapot!! Nou is hij ook een beetje ziekjes maar hij wil ineens `s nachts weer zijn fles en zijn speentje..bene r geloof ik wel 10 x uitgeweest vannacht.. we moeten denk ik maar even volhouden!!
Valerie wordt ook wakker voor haar speen. Als ik geluk heb 1x per nacht als ik pech heb kan ik er 8x uit. Ik heb de speen ook aan de speenkoord, maar ze pakt hem zelf niet. Ze is gewoon nog half aan het slapen als ze haar speen mist, en dan gaat ze niet zoeken, nee dan gilt ze om mama.
Hier hetzelfde....zucht....gááááááp!! Charlotte sliep vanaf 7 weken door maar de laatste 2 maanden is het een drama. Ze huilt om haar speen (die ze vooraf nooit in had 's nachts!!), is soms wel een uur klaarwakker, ligt dan te jengelen, brabbelen en te draaien, wil weer 's nachts drinken...eindeloos. Maar goed, hier dus ook een mama die moe is en weer wil doorslapen, maar ik kan zo ook geen oplossing bedenken voor je, weet het zelf niet eens helaas! En ja, wij moeten er ook soms wel 10-15x uit....
Oh jeetje als ik jullie verhalen hoor mag ik misschien nog niet eens klagen... Ons mannetje hoor ik nl wel als hij wakker is, maar met speen slaapt hij meteen weer in. Blijft niet wakker zeg maar, en hoeft ook geen fles. Alleen tussen 5 en 7 (ik wil de fles pas vanaf 7 uur geven, anders heb ik de rest van de dag een probleem) kan het wel elke 10 min zijn.... Hoop dat het weer overgaat en dat het een combinatie is van het afbouwen van zijn bakerzak, tandjes, verkoudheid, fase.... En natuurlijk hopen dat het bij jullie ook snel over is, want die vermoeidheid breekt op op een gegeven moment...
Wat extra spenen in bed leggen? heb ik ook gedaan een tijdje dit hielp altijd wel goed, hij vond altijd wel 1 's nachts. Een speenkoord zou ik afraden in bed, ik zelf vond dit veel te gevaarlijk. Ik heb de speen van mijn zoon aan een tutpopje vastgemaakt en zo vind hij de speen ook makkelijker. En dat tutpopje is nu echt zijn knuffel geworden, moet het overal mee naar toe slepen en O wee als ik het eens vergeet.
Ik ben vanmorgen even terug in bed gaan liggen na een paar nachten gespook van de kleine. Precies hetzelfde als jullie beschreven hebben. Ik geef ze om 4.30 ur maar een klein flesje met melk 90cc/2. Daarna was ze nog wel wakker maar huilde niet meer. Ik heb haar nog horen brabbelen en viel ze weer in slaap denk ik.... Om 7.15 uur werd ze weer wakker en toen heb ik haar fles gegeven. Het dagritme wordt er gelukkig niet door verstoord maar idd wat doet het pijn om haar weer een fles te moeten geven maar anders begint ze zo hard te krijsen dat de andere meiden wakker worden en daar zit ik ook niet op te wachten. Het is te hopen dat dit gedoe voor iedereen snel overgaat.
Extra spenen in bed liggen heeft hier geen zin, want hij kan ze zelf toch nog niet pakken.... Misschien wel een doekje door de speen doen waardoor hij minder makkelijk uit zijn mond floept? Maar een kind houdt een speen toch niet de hele nacht in, tenminste als hij in slaap is gevallen ligt zijn speen altijd naast hem... Hij heeft wel een knuffel die hij helemaal over zijn gezichtje trekt en in zijn mond stopt, maar dat is blijkbaar niet genoeg...