paracetamol etc

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door leentje, 1 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi!

    Het echte klussen is begonnen! Lekker spannend!
    Nu heb ik een vraag: mag je uberhaupt paracetamol slikken tijdens je zwangerschap? En eten jullie vanaf het moment dat je zwanger wilt worden helemaal geen filé en kazen enzo meer?

    Ben benieuwd!

    Groetjes Leentje
     
  2. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik eet nog gewoon lekker af en toe een toastje met brie of filet. Zeker wanneer ik net ongesteld ben geworden. In de week na mijn eisprong tot aan mijn NOD let ik er wel extra op en probeer het dan zo min mogelijk te eten. Datzelfde geldt voor een wijntje drinken. Wanneer de mogelijkheid bestaat dat ik zwanger zou kunnen zijn drink ik niet of heel weinig (bijv. op een feestje of zoals gisteravond, waar niemand weet dat we bezig zijn met kinderen).
     
  3. Niet meer actief

    paracetamol mag je gedurende de hele zwangerschap door slikken, dus kun je nu ook zonder gevaar slikken

    de eerste maand is een baby beschermd tegen allerlei schadelijke dingen van buiten af, omdat er nog geen bloedband is tussen moeder en kind. Je kunt dus zolang je niet zwanger bent blijven eten wat je wilt
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik slik toch geen/tot zo weinig mogelijk paracetamol meer. Omdat het toch in je bloed (en dus ook bij de baby) komt.
     
  5. Niet meer actief

    Ja alleen paracetamol is niet schadelijk voor het ongeboren kindje en de ongeboren baby heeft pas een bloedband met de moeder vanaf 4 weken zwangerschap
     
  6. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Bedankt voor deze antwoorden. Dit wist ik namelijk nog niet.

    Ondanks dat zal ik er wel rekening mee houden als ik bijvoorbeeld niet net pas ongesteld ben geweest en dus evt zwanger zou kunnen zijn. Ach, veel drink ik toch niet en zoveel feestjes met brie en filé heb ik toch niet..... Maar de paracetamol vind ik zeker wel belangrijk om te weten omdat ik op het moment een beetje kwakkelig ben en sneller naar een paracetamolletje grijp....

    Doei!
     
  7. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik heb toen ik zwanger van mijn middelste zoon bijna 6 maanden iedere dag de maximale dosis paracetamol geslikt omdat ik (achteraf) galstenen had en daar dus de hele zwangerschap koliekaanvallen van had, bij mijn jongste heb ik ook ongeveer 6 maanden iedere dag de max. dosis geslikt omdat ik een pijn kreeg aan de rechterkant van mijn gezicht die aanvoelde als een ooronsteking ,kiespijn en een kaakholteonsteking ineen maar er was niks aan de hand, zodra ik bevallen was was de pijn ook weg :( heel vreemd was dat.

    Maar ik heb wel 2 hele gezonde knullen op de wereld gezet van 8 pond elk!

    Groetjes Wendy
     
  8. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ja als je zoiets hebt dan snap ik wel dat je paracetamol wil. Maar als het niet direct nodig is dan laat het gewoon liggen is mijn advies.
     
  9. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Ik heb geleerd dat paracetamol niet zoveel kwaad kan
    Maar ben er wel voorzichtig mee
     
  10. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik heb het een tijdje geleden bij de huisarts gevraagd. Hij vertelde mij dat paracetamol geen kwaad kon als je de maximale dosis maar niet overschrijdt.

    Ik vermijd alcohol, filet en andere dingen na mijn eisprong. Maar als ik ongesteld ben, dan snoep ik zo af en toe nog wel. :)
     

Deel Deze Pagina