Slijmprop

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline16, Aug 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

ik kan dom overkomen nu, maar ik weet even iets niet..

ik zie sommige mensen praten over de slijmprop, maar wat is dat?

xx

2. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Een slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af. Het verliezen van deze slijmprop houdt niet automatisch in dat de bevalling spoedig wordt ingezet. De slijmprop kan namelijk ook twee weken voor de bevalling naar buiten komen. Dit is wel een teken dat het eind van de zwangerschap nadert. De slijmprop is ongeveer anderhalf à twee centimeter groot. Bij sommigen komt de prop er pas bij het persen eruit. Bij anderen komt de prop soms helemaal niet.

3. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Het is misschien handig om te vermelden dat die slijmprop ook infecties tegenhoudt. Dus als je deze verloren bent, is er infectiegevaar. Ik geloof dat je dan bijv. ook niet meer mag zwemmen en ook niet in bad mag. Maar dat zou je voor de zekerheid even aan je VK moeten vragen!

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik ben de slijmprop ook niet verloren en ben vandaag uitgerekend...Wel heb ik elke x beetje slijm gehad bij t afvegen/in onderbroek en bij t plassen dus of de slijmprop dan in gedeeltes is gekomen...?geen idee.!

5. erwtje

erwtje Actief lid

Dec 7, 2008
    226
    0
    0
    Het gevoel van nog niet alles te weten...je bent niet alleen haha
    Voor mij is ook veel nog nieuw. ;)
    Succes de laatste weekjes!

erwtje

6. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Dit is onzin hoor, je mag alles gewoon nog doen. Infectiegevaar is er alleen als je vliezen gebroken of gescheurd zijn.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn slijmprop zag er idd beetje zo uit als op het plaatje, zelfs nog wel iets groter. Ik verloor hem 's middags en 's avonds begonnen de weeen (weer). Moet wel zeggen dat ik ongeveer 24 uur eerder gestript was, dus helemaal spontaan was het niet.

Share This Page