Paranoïde door Listeria?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sparkly, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkly

    Sparkly Lid

    7 okt 2018
    28
    31
    13
    Vrouw
    Hey ladies,
    Even een vraag.. Ik ben momenteel 10 weken zwanger en al vanaf 6 weken heb ik moeite met het binnenhouden van groentes. Ik ga hier onwijs van kokhalzen terwijl ik het juist nu zo hard nodig heb.

    Nu had ik de oplossing om smoothies te eten. In combinatie met fruit en vloeibaar kon ik de gehele dag fruit en groenten binnen krijgen. Maar nu lees ik weer dat diepvries groente Listeria kan bevatten. En als ik zo doorlees bevat eigenlijk alles Listeria. Ik wordt er echt paranoide van.. Wat is wijsheid?

    Zou ik gewoon smoothies kunnen blijven eten? Of moet groente eerst gekookt worden? Wat een sufheid dit..
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb de app ‘zwangerhap’ en daarin staat dat diepvriesgroenten veilig zijn. Er staat wel dat je ze moet wassen voor gebruik. Kiemgroenten als taugé en alfafa moeten wel verhit worden.
     
  3. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Er is 1,5 jaar geleden een probleem geweest met Listeria in diepvriesgroente uit Hongarije. Niet iets wat regelmatig voorkomt, maar toen wel speelde. Als je je er veel zorgen om maakt, kun je de groente even verhitten, bij 2 min op 70 graden is alle eventuele listeria dood. En dan af laten koelen voor je smoothie. Of misschien als pastasaus of soep?
     

Deel Deze Pagina