Partiële molazwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door AvdY, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Omdat alle andere topics over (partiële) molazwangerschappen dicht zijn, helaas maar een nieuwe.
    Ik heb vandaag de pathologie uitslag gekregen dat ik een partiele molazwangerschap had. Ik ben vorige week gecuretteerd, nadat de baby twee dagen ervoor op de echo geen hartactie meer had. De week ervoor was de verdenking al hoog ivm afwijkende placenta en twee weken groeivertraging bij de baby.
    Ik baal met name van de HCG controles, met elke week weer onzekerheid (en ben bang dat ik chemo moet krijgen, hoewel ik weet dat die kans heel klein is) en dat we nu niet gelijk door kunnen voor de volgende zwangerschap, terwijl we wel heel graag een baby willen.
    Ik hoor graag jullie ervaringen met molazwangerschappen, en wat waren jullie HCG waarden (eigen ziekenhuis/Nijmegen) na de curettage?
    Ik zat 10 dagen voor curettage op een HCG van 210.000, en nu 6 dagen na curettage op 8000 (eigen ziekenhuis, Nijmegen volgt). Is dat normaal? Ik vind het nog best hoog eigenlijk.
     
  2. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb het 2x meegemaakt en mijn huidige zwangerschap waren ze er weer bang voor.

    Mijn waardes waren na curettages wel iets lager, die 8000 is inderdaad vrij hoog. Maar dat wil gelukkig echt nog niks zeggen. Het kan heel hard gaan dalen nu. Meestal gaat het in het begin vrij snel en is vooral het laatste restje van 10 naar 0 wat langer duurt. Ik was beide keren in totaal iets van 8 weken kwijt voordat ik 3x 0 had gehad. Daarna mag je gelukkig weer zwanger raken.

    Heel veel sterkte, als je vragen hebt stel ze gerust. Ik weet er helaas behoorlijk wat van ondertussen.
     
  3. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Wat jammer voor je. Ik heb in februari een complete mola zwangerschap meegemaakt. We waren er vroeg bij. HCG stond voor de curettage op 77 000. Na een achttal weken stond ik op negatief. Ik heb dus geen chemo moeten krijgen.
    Het is normaal dat het niet zo snel zakt, vandaar het wekelijkse bloedprikken. Maar je bent al een stuk gezakt, dus dat is goed nieuws! Goede opvolging is belangrijk!

    Ik moest wel een half jaar wachten vooraleer we opnieuw mochten beginnen, maar bij een partiële mola is dat niet aan de orde.

    Heel veel sterkte, het is behoorlijk hard om dragen een mola...
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Dank jullie wel voor jullie reacties! Goed om te zien dat jullie beiden weer zwanger zijn!
    Ik heb ook de hoop met acht weken klaar te zijn, maar dat kan ik natuurlijk beter niet hopen, want dan gaan het zo tegenvallen ;)
    Heb ondertussen, nu ruime week na curettage, ook weer last van vlagen van misselijkheid en pijnlijke borsten, dus ben ook niet zo gerust op het hcg van volgende week... Maar ik hoop dat het tussen m'n oren zit.
     
  5. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wanneer hoor je de laatste hcg uitslag weer? Ik heb op een gegeven moment meegetest met zwangerschapstesten van de Action. Kon ik zelf al zien dat het daalde.
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Vorige week was de pathologie-uitslag nog niet helemaal definitief, alles leek erop (99% zeker), maar er moesten nog kleuringen plaatsvinden. Wel op mijn verzoek alvast een hcg controle gehad. Krijg deze week de definitieve uitslag van de pathologie en hopelijk de uitslag uit Nijmegen, maar heb nog geen nieuwe afspraak voor prikken van hcg staan, ik neem aan eind van de week.
    Meetesten met thuistesten lijkt me met waarden van in de duizenden nog niet zo zinvol, maar wellicht wel voor straks, dank voor de tip! :)

    Ben ook nog niet terug aan het werk, voel me nog heel slapjes en moe, met wisselend buikpijn en misselijk. Misschien later deze week, mijn collega's heb ik wel op de hoogte gesteld. Wanneer was jij weer aan het werk?
     
  7. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb mezelf niet ziek gemeld. Maar ik heb gelukkig altijd vrij weinig last van de curettages (heb er 4 gehad in totaal). Ik had psychisch wel last tijdens de periode van bloedprikken. Vooral in de avonden erg veel stress. Ik heb toen een tijdje van de huisarts pillen gehad om rustig te worden, oxazepam. Die nam ik elke avond om 20:00 uur zodat ik de avond een beetje normaal doorkwam.

    Mijn hcg waarden heb ik voor je opgezocht. Dit was de tweede partiele mola:

    81400
    4400
    596
    helaas hierna niet meer bijgehouden zie ik. Maar je ziet dat die daling dus echt heel snel ging.

    En de eerste keer was het:
    592
    115
    24
    11
    4
    3
    0
    0
    0
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben in juni gecurreteerd, bij de nacontrole (6 weken later) hoorde ik dat het om een partiële mola zwangerschap bleek te gaan.
    Flinke domper want wij waren al weer bezig voor een kindje, dit plan moest in de koelkast.
    Ik moest direct bloedprikken en een longfoto, de hcg waarde was toen 2,6 (dus 6 weken na de curettage).
    Na een maand moest ik weer bloedprikken en was de waarde 0.

    Ik was 4 dagen na de curettage weer aan het werk trouwens.
     
  9. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.193
    113
    Ik heb wel een persisterende mola gehad. Twee keer een curettage gehad en daarna een paar maanden chemokuur. In dat geval ben je anderhalf jaar verder voordat je weer zwanger mag worden. Ik had overigens wel een volledige mola, ik weet het niet meer zeker maar volgens mij heb je bij een partiële mola wel minder kans op.

    Spannend nog even die volgende uitslag. Ik voelde het op een gegeven moment zelf al dat het weer mis was, het telefoontje kwam dan ook niet als een verrassing.
     
  10. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Klopt, de kans dat een partiele mola persisteert is gelukkig een stuk kleiner dan bij een volledige mola. Ook de risico's bij volgende zwangerschappen liggen anders. Sterkte! lijkt me heel heftig.
     
  11. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    @Zonnebloem92 na zoveel weken is dat ook een nare boodschap, wij waren in ieder geval voorbereid... fijn dat je hcg wel snel laag was en dat je best snel weer zwanger was! Wat jammer dat dat weer een miskraam was :(

    @Nellie4 voor jouw situatie vrees ik echt heel erg.... wat ongelofelijk ruk zeg....

    De pathologie uitslag laat inderdaad definitief partiele mola zien.
    Ondertussen ben ik opnieuw geprikt, de eerste waarde (1 week na curettage) was in mijn ziekenhuis 8000, in Nijmegen 330, die na twee weken in mijn ziekenhuis 1350. Ik vind het fijn dat het zo daalt, maar als ik dan naar het gepubliceerde artikel kijk waarin de gemiddelde waardes enzo staan, dan valt het me stiekem heeeel erg tegen (gemiddeld hcg in Nijmegen is 242 ten tijde van curettage bij partiele mola, en gemiddeld 24 na 1 week, zelfs complete molazwangerschappen zitten gemiddeld op een hcg van 105 1 week na curettage). Ook het gebrek aan uitleg vanuit het ziekenhuis vind ik frustrerend, niemand heeft uberhaupt uitgelegd waarom het hcg wekelijks gecontroleerd wordt.
    Gelukkig voel ik me verder weer ok, en ben ik ook weer aan het werk, een beetje afleiding tijdens deze wachtperiode is wel goed.
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.576
    7.193
    113
    Ik vind de daling prima gaan hoor, het duurt gewoon echt wel een aantal weken voordat het op 0 zit. Zolang het daalt zit het goed ongeacht de snelheid. Als het fout zit dan is het hcg ineens weer flink gestegen.
     

Deel Deze Pagina