Partners van (ex)-alcoholisten

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Meiden,

    Even benieuwd, zijn er hier van jullie die een relatie hebben met een (ex) alcoholist.
    Mijn man is (ex) alcoholist... en maak me opnieuw soms weer zorgen.
    Even op zoek naar wat herkenning / tips nodig.

    GR
     
  2. mamavanY

    mamavanY Actief lid

    7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    #2 mamavanY, 7 mei 2013
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
    edit ivm herkenning.
     
  3. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Mijn partner is geen alcoholist, maar zowel hij als ik hebben wel met alcoholisten gewerkt.
    Misschien kan ik je wat verder helpen als je zegt waar je je zorgen om maakt?
     
  4. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ben een beetje bang voor herkenning, dus een beetje globaal:

    - Aantal jaar geleden ''afgekickt'' in een kliniek... is een jaar opgenomen geweest.
    - Ong. 4 / 5 jaar niets gedronken.
    - Daarna alleen in de vakantie
    - Nu is het inmiddels weer wekelijks, ook al drinkt hij geen bier meer, enkel wijn!

    Ik ben alleen zo bang om weer in die toestand te belanden, ook omdat we nu 2 kinderen hebben!
    Echt uit de hand (dronken) loopt het weinig... maar aangezien het nu al weer wekelijks is, op elke verjaardag, en elk feestje begin ik te twijfelen!
    Aangeschoten is hij wel weer soms!
     
  5. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik heb helaas in het verleden een partner gehad met een cannabis-verslaving. Hij blowde al zo'n 25 tot 30 jaar. Hij werd lui, paranoïde en naarmate de relatie verder kabbelde deed hij steeds minder moeite om wat van de relatie te maken. Hij werd chagrijnig en ik kwam een beetje in de pleasers-rol. Ik deed (te)veel om hem tevreden te houden.

    Op een gegeven moment was de koek op, ben ik een week vertrokken naar een vriendin om bij te komen van de zoveelste ruzie en toen kwam ik 's avonds thuis (normale tijd, rond acht uur) na zijn smeekbede erover te komen praten en toen werd hij heel erg gewelddadig omdat ik mijn bankpasje niet af wilde geven waarvan hij cannabis wilde kopen.

    Hij brak mijn voet en ik deed aangifte, beëindigde de relatie en ging andere woonruimte zoeken (en dat was niet zo makkelijk als het klinkt, maar wel gelukt godzijdank). NEVER again!!!
     
  6. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Wat heftig zeg!!
    Zo ver is het hier nooit geweest gelukkig!
     
  7. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Is het goed als ik je morgen even pb?
    Ik ben een beetje druk met ukkepuk die rommelt met zn slaap, dus moet iedere keer halverwege mn verhaal stoppen...
     
  8. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een (ex-) alcoholist die wekelijks drinkt? Volgens mij kan dat uberhaupt niet, ring ring daar gaat ook mijn alarmbel hoor. Bepaal goed je eigen grenzen en houd daaraan vast. Waar drinkt hij de wijn en haal je dat in huis? het lijkt mij verstandiger om zowiezo nooit drank in huis te halen, misschien zelfs met een verjaardag niet.
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Sorry meis, maar hij is niet afgekickte, maar een actieve alcoholist. Terecht dat je je zorgen maakt, dat zou bij ons reden voor echtscheiding zijn. Er wordt niet meer gedronken,alcoholisten drinken wel of niet. Een beetje kennen ze niet.

    Sterkte
     
  10. kniks

    kniks Actief lid

    6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verhAal.

    Ik ben 7 jaar samen geweest met mijn ex die een alcoholprobleem heeft.

    Hoewel hij functioneerde zonder alcohol in het begin, had hij als probleem dat hij het niet kon laten staan. Als hij vrij was, feestjes of andere gelegenheden dan zoop/zuipt hij zich helemaal klem.

    Op den duur werd dit en dagelijkse ritueel. Zijn werk leed eronder en hij werd er depressief van. Soms ging het dagen, of een week goed.
    Na een jaar had ik hem zover dat hij hulp zocht en stopte. Dit heeft al met al 4 maanden geduurd. Toen sloop het er weer in. Eerst op feestjes, later in het weekend en toen waren wij weer terug bij af.

    Er waren wat nare dingen gebeurd die ik ivm herkenning hier niet ga neerzetten, maar ik trok hem, zijn gedrag en gezuip niet meer. Wij zijn toen gescheiden.

    Door de rust die ik tijdens een break had eb inzag dat hij zijn drankprobleem niet als probleem zag heb ik voor mijzelf gekozen. Dat was de moeilijkste beslissing die ik ooit gemaakt heb, waar ik soms nog last van heb, want ik hou van heel mijn hart van hem, ik weet dat dit het beste is.

    Hij wil niet worden geholpen en ziet het probleem niet. Iemand die niet geholpen wil worden is helaas een hopeloze zaak, ben ik achter gekomen op de harde manier. De reden dat ik ben weggegaan was dat hij agressief werd op het laatst. Ik trok dat niet meer doordat er veel speelde op dat moment.

    Soms hoor ik nog wat van hem, maar zijn situatie verbetert helaas niet. Word alleen maar slechter.

    Dit is al met al 3 jaar terug. Ik sta achter mijn keuze en ben nu echt weer gelukkig. Maar vaak overkomt mij een schuldgevoel dat ik hem niet kon/wilde helpen.
     
  11. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Wat wil je weten. Ik ben getrouwd met een alcoholist die al 7 jaar droog staat. Er bestaat niet zoiets als een ex-alcoholist ;)

    Waar maak je je zorgen om? Om dingen die hij doet of ben je bang dat hij gaat doen?

    (Sorry, ik zit niet op te letten ik reageer apart op berichten van jou ...)
     
  12. Wen1975

    Wen1975 Fanatiek lid

    21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dit dus!

    Eens een alcoholist, altijd een alcoholist. Vandaar dat ze nooit geen druppel meer mogen/kunnen drinken. ;)

    Sterkte!
     
  13. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Bang voor de volledige terugval!
    Liegen, dagelijks teveel op, en het hele leven dat om alcohol draait!
     
  14. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik vind her heel lullig om te zeggen, maar die kans is 100% aanwezig:( een alcoholist is afgekickt is, kan gewoon niet meer drinken, dat gaat van kwaad tot erger. Ik durf te wedden dat het begon met een wijntje bij het eten of op vrijdagavond met de woorden " ach, eentje kan ik wel aan. Ik kan stoppen wanneer ik wil"?

    Confronteer hem met je zorgen, als hij defensief reageert, dan weet je genoeg :(

    Sorry dat het gebeurd meis, het is soms nog steeds mijn ergste nachtmerrie hoewel er bij ons geen eens aanleiding is. Die angst zweeft er nu eenmaal altijd in mijn hoofd
     
  15. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Oh jee, dat defensieve... Pfff. dat is al!
    Hij moet gekeurd worden voor zijn rijbewijs.
    Bloedprikken...
    Waarschijnlijk gaat dat nu ook niet meer goedkomen?
    Ik kan niet zoveel typen nu...
     
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nee, dat zien ze, en dat betekent dus geen verlenging van het rijbewijs. Dat is knap stom van hem. Wat had hij gedacht dan?
     
  17. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Weer verlenging voor een jaar toch?
     
  18. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Niet in zijn geval. Omdat hij drinkt, zien ze dat in zijn (verhoogde) leverwaarden. In de meest gunstigste gevallen zien ze tot een aantal weken, maar in het geval van jouw partner, die gewoon weer actief drinkt, zal die sky high zijn. En dan krijgt hij dus geen goedkeuring van zijn onderzoek en dus ook geen verlenging.

    Mijn man heeft afgelopen december zijn 4e onderzoek afgerond. Zijn rijbewijs is nu voor 3 jaar verlengd en dan moet hij weer op. Duurt dus 10 jaar ... Die onderzoeken
     
  19. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ninosz - mag ik vragen of je partner denk dat hij fluitend door dat onderzoek komt?

    Ook - hoe gaat het nou met jou?
     

Deel Deze Pagina