past een maxi cosi (baby autostoel) niet in elke auto?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door giebel, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Hoi,

    Ik snap er niks van. Mijn vader haalt altijd mijn dochter (2,5 jaar) op voor het oppassen en heeft inmiddels zelf een autostoel voor haar aangeschaft. Makkelijker dan steeds overzetten.

    Nu heeft onze auto kuren en mijn vader (automonteur) heeft zijn auto laten staan en de onze meegenomen om ernaar te kijken. Maar nu past de maxi cosi van mijn zoontje niet in zijn auto. De gordel is te kort... Ik krijg hem er achterlangs, maar hij past niet dwars voorlangs. Het laatste stuk wil niet onder de klem door omdat de gordel gewoon te kort is. Dat geldt voor beide kanten. Zo kan ik dus alsnog niet weg met mijn zoontje. Niet zo erg.

    Maar mijn vader was ook van plan een maxi cosi te kopen voor hem en nu lijkt het erop dat die niet in de auto kan.

    Het is een Mazda 2 (5 deurs). Ik ging er van uit dat in elke auto een baby-autostoel kon. Zijn er meer mensen met ervaring dat dat níet zo is? Of met net zo'n auto?
     
  2. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Soms moet je het een beetje creatief oplossen... Ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen...

    Je kunt de gordel eerst om de stoel heen doen, dwz, heupgedeelte door de haken bij de beentjes. Gordel nog NIET vastklikken. Dan schouderdeel achterlangs. En daarna pas de gordel vastklikken. Vaak helpt dit.

    Je kunt ook nog proberen...
    Door de maxicosi iets omhoog te duwen zodat je de gordel er wel omheen krijgt. En daarna de maxicosi weer terug duwen in de juiste positie.

    1 van deze opties heeft altijd nog gewerkt... Voorin is de gordel wellicht wel langer? Maar mag alleen als de airbag uit kan!!!

    Anders is een optie nog een easybase, deze maak je vast met de gordel maar heeft veel minder gordel nodig. Daarop kun je een Cabriofix of Pebble vastklikken.

    Welke maxicosi heb je? Ook dit kan verschil uitmaken.
     
  3. Blinq

    Blinq Bekend lid

    12 jan 2011
    708
    0
    0
    Dat probleem hebben wij ook met de nieuwe auto van mijn vriend. Ford Focus 5 deurs. Wij doen het nu zoals eerder aangegeven de gordel wel al over de beentjes maar nog niet vast klikken. Eerst achter langs en als laatste pas vast klikken.
     
  4. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Beide opties geprobeerd maar werkt niet. Op zich ook logisch lijkt me, want de gordel is gewoon niet lang genoeg. Als ik hem eerst over de benen doe en dan achterlangs, dan kom ik met de sluiting niet uit en zo'n 10 cm te kort. Als ik hem in de verkeerde positie wél vast krijg, dan zit de stoel helemaal raar en goedtrekken lukt niet, want de gordel is niet lang genoeg.
    Heel vreemd.

    Onze eigen auto daar kun je de airbag op bijrijdersstoel wel uitschakelen (gebruiken we nooit) maar mijn vader dacht niet dat dit bij zijn auto kon. Raar, hij moet anders maar eens bij een mazda dealer gaan informeren. Ben benieuwd of hun ándere auto (ook een mazda) achterin wel langere gordels heeft. Anders wordt het nog lastig hoe hij mijn zoontje straks mee moet nemen...
     
  5. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal de gordel inderdaad echt te kort zijn...

    Wat voor stoeltje heb je? Anders zou ik kijken voor een easybase (eventueel 2ehands)
     
  6. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Het is voor mij geen probleem, onze auto heeft wel gordels waar hij in past. En gelukkig hebben mijn ouders 2 auto's, en past het stoeltje wel in hun grotere auto. Ze gebruiken echter altijd de kleinere om mijn dochter op te halen en brengen en zullen dit straks met de grote moeten doen, geen punt.

    Ik sta er gewoon van te kijken dat kennelijk niet elke auto gordels hebben die hiervoor geschikt zijn...
     
  7. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
  8. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is bij wet verboden om gordelverlengers te gebruiken bij een kinderzitje! Geen optie dus!
     

Deel Deze Pagina