PCO, na clomid kiezen voor LEO of spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mulder, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mulder

    Mulder Lid

    28 dec 2012
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik lees wel al af en toe berichten hier, maar dit is mijn eerste bericht... Daarom eerst mijn 'geschiedenis': In oktober 2011 ben ik gestopt met de pil en afgelopen januari (2012) werd PCOS geconstateerd. Met mijn vriend is alles oke. We hebben 3 rondes clomid geprobeerd (50, 100, 150mg), zonder ook maar het kleinste beetje resultaat. Om verschillende redenen toen even gestopt met de behandeling in het ziekenhuis. Onder het mom 'baat het niet dan schaadt het niet' in juli naar accupunctuur geweest, ook omdat ik gewoon erg nieuwsgierig was naar wat hij te zeggen had. Totaal onverwachts werd ik direct na de 1ste behandeling ongesteld (in het jaar daarvoor was dat niet vanzelf gebeurd) en sinds heb ik een 'cyclus' met een duur tussen de 4 weken en 6 weken. Maar, niet zwanger helaas. Ik heb 1 cyclus ovulatietesten gebruikt om uit te vinden of er ook daadwerkelijk een eisprong was, maar ik kon niets ontdekken.

    We hebben nu besloten de draad weer op te pakken in het ziekenhuis en hebben binnenkort een afspraak bij de arts. In ons laatste gesprek (ruim half jaar geleden) heeft ze aangegeven dat ik zelf mocht kiezen tussen spuiten of LEO als vervolg stap. De arts neigde destijds naar LEO en wij ook. Ik ga er overigens vanuit dat de PCO niet verdwenen is, ondanks mijn 'soort van cyclus'.

    Heeft 1 van jullie voor dezelfde keuze gestaan? En waarom heb je voor het een of het ander gekozen?

    Bedankt.
     
  2. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik heb ook PCOS en had dus een erg onregelmatige cyclus voordat ik naar de gyn ging. Soms had ik maanden dat ik gewoon om de 4 weken ongesteld werd en dan werd ik bijvoorbeeld 3 maanden niet ongesteld. Erg irritant allemaal.

    Ik heb net 7 rondes met clomid erop zitten. Ik heb ook alle varianten gehad, 50 mg (1x) 100 mg (3x) en 150 mg (2x). Ik reageerde hier wel op maar er kwam wel gewenning waardoor ik steeds een dosis hoger moest.

    Wij hebben ervoor gekozen om nu iui & hormonen spuiten uit te proberen omdat ik eigenlijk geen vertrouwen heb in clomid. Het heeft mij wel geholpen met het ontwikkelen van een eitje, maar ik denk dat de zwemmers van mijn man ook hulp nodig hebben.

    Als ik jou was zou ik eerst hormonen spuiten proberen. Je kan het altijd proberen toch? Misschien dat je lichaam toch anders reageert hierop dan op clomid. En wanneer je spuit, krijg je ook echo's en als je er niet op reageert kan je al snel je ongi op laten wekken zodat je niet zo lang hoeft te wachten op de volgende cyclus. Je kan laterna altijd nog een LEO laten doen.
     

Deel Deze Pagina