is er iemand hier die mij misschien wat meer kan vertellen of het pco syndroom of mensen die dit hebben gr jose
we waren een jaar bezig om zwanger te worden. toen ben ik nar de ha gegaan. en deze heeft me doorgestuurd naar een gyn. hier heb ik inwendige echos gehad. hij vertelde mij dat ik geen ei sprong had. en dus pcos had. ik kreeg clomid voorgeschreven en ben hier mee begonnen. ik moest een half jaar clomid 50 mg proberen omdat deze na 1 maand aansloeg en dus een ei sprong had. maar ik voelde dat de clomid niet meer werkte. omdat ik ineens weer een cyclus had van 33 dagen en met de clomid 29 dagen.ik had geen opvliegers meer. en alle andere bijwerkingen. dus ben terug gegaan. en idd het sloeg niet meer aan. toen overgegaan op 100 mg en ik was gelijk de eerste maand zwanger. in totaal heb ik 3 maanden clomid geslikt waarvan 1 maand 100 mg en gelijk zwanger. in totaal heeft het denk ik dikke anderhalf jaar tot twee jaar geduurd voordat ik zwanger was. maar mocht ik nu voor een tweede willen gaan dan kan ik gelijk naar het ziekenhuis dus dan kan het allemaal veel sneller gaan. toch wil ik het bij de tweede zelf proberen. je kan het ookk kwijt raken als je eenmaal zwanger bent geweest. hoe weet jij dat jij pcos hebt? liefs
hoi ik weet nog niet of ik pco heb maar mijn cyclus is zo super onregelmatig echt en ze gaan steeds langer duren en ik werk zelf bij een huisartsenpraktijk en had het daar over met een huisarts en die zei tegen mij als ik jou verhaal zo hoor trek je wel een beetje naar pco toe dus vandaar dat ik nu een beetje opinternet aan het rond kijken ben wat het precies is enzo. ik ben nu bezig met tempen en ga nog 1 maand door ben ik dan nog niet zwanger ga ik naar me huisarts toe om het te laten onderzoeken. gr jose
oke. hoe lang ben je nu bezig met proberen zwanger worden dan? ik had niet echt een lange cyclus die was rond de 31 a 33 dagen. ik had alleen geen ei sprong. ook met tempen had ik duidelijk geen ei sprong. ik zou idd even naar je ha gaan om er naar te laten kijken, want het kan erg frustrerend zijn als je niet zwanger word. tenminste dat was bij mij wel zo. liefs
hoi ja we zijn nu bijna een jaar bezig mij cyclus is zo onregelmatig maar meestal langer als 34 dagen met tempen kan ik ook niet echt zien of ik een eisprong heb omdat mijn temp zo verspringt de hele maand door, en het is zeker frusterend als het maar niet lukt om zwanger te worden.
nou meid dan hoop ik dat je er wat wijzer van zal worden als je bij de ha komt. bijna een jaar dat is idd al een tijdje. ik wens je veel succes met zwanger worden. en ik hoop dat dat een beetje wil vlotten. liefs
hallo, Ik weet er niet superveel van af,maar mijn schoonzus heeft het. Ze vertelde me dat je dan meer mannelijkehormonen in je lichaam hebt zitten als vrouwen. Ze had op papier staan dat ze geen kinderen kon krijgen en nu heeft ze 2 GEZONDE,mooie kinderen. Ze was ongeveer na 3 maanden zwanger Ook heeft ze een dochter van een ander maar weet niet hoeland dat duurde,niet lang meende ik. Wel heeft ze een heel onregelmatige cyclus. Hoop dat het snel raak is voor julie en dat jullie ook gezonde kinderen krijgen!
die kans is wel heel klein. ze kunnen in het algemeen er heel wat aan doen om je toch zwanger te krijgen ook al heb je pcos. dus nu niet ineens negatief worden hoor als je dit leest. de kans dat je helemaal niet zwanger raakt is echt heel klein. positief blijven
O neej hoor waarom moet ik het negatief opvatten, Ik zei ook alleen maar wat zij aan mij heeft verteld,en dat was dus dat ze geen kinderen kon krijgen volgens de arts.. Maar ben blij dat ze nu toch wat verder zijn en dat het dus geen reden hoeft te zijn om geen kinderen te kunnen krijgen.
Hier nog een pco klantje En begin nu aan de 2e ronde clomid 100, ben benieuwd. Suc6 met zwanger worden en alle onderzoeken
succes meid. ik heb 2 ronden 50 mg gehad en toen 1 keer 100 mg en bij mij was het toen gelijk raak. drie keer was bij mij scheepsrecht haha. ik hoop voor jou dat je deze ronde zwanger mag raken. ik zal voor je duimen. liefs
Hoi Jose, Ikzelf was ruim drie jaar 'bezig'voor we naar de huisarts gingen. Mijn kortste cyclus was 21 dagen en de langste ruim 13 maanden Héél onregelmatig dus. Daarnaast heb ik last van overgewicht en overbeharing. Dat is lastig, maar met wat extra moeite zie ik er elke dag weer prima uit, al zeg ik het zelf PCO werd bij mij vastgesteld door een fertiliteitsarts d.m.v. een inwendige echo. Hierop waren meerdere eiblaasjes te zien, geen dominante follikel. Ik heb Clomid (50 mg) geslikt en kreeg daar een eitje van 10 mm van. Dat is te klein. Ik ben begonnen met hormonen spuiten (Gonal-F) en vrijdag weten we meer. Veel succes met jouw weg naar de huisarts en eventueel de MMM. Als je vragen hebt, kun je me altijd een privéberichtje sturen. Groetjes Annedore
hallo allemaal bedankt voor jullie reactie's ik ben deze maand nog weer bezig met tempen en eens kijken hoe mij cyclus nu weer eens is. en anders toch maar naar de huisarts, maar wie weet ben deze maand ook jarig dus een mooie verjaardagskado kan je niet krijgen hihi. gr jose