Pcos en 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Imona, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.
    In januari gaan we voor een 2e kindje.

    Nu heb ik PCOS. Bij de eerste 2 jaar over gedaan. Onderzoeken ziekenhuis. Menstruatie opwekkend en chlomid.

    Nu ben ik had bezig om mijn voeding aan te passen en af te vallen ben nu 6.5 kilo kwijt als er 10 af is laat ik mijn spiraal verwijderen.

    Hoe is het bij andere dames met pcos gegaan? Konden jullie opnieuw moeilijk zwanger worden of ging het bij een 2e kindje makkelijker?
     
  2. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik wist bij de eerste nog niet dat ik pcos had (weet ook niet of ik het toen uberhaupt al had) maar de 2e was raak in de 2e ronde bij het ziekenhuis dmv puregon.. :)
     
  3. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Bij de 1e zwanger geraakt dmv Clomid.
    Daarna na 16mnd weer menstruatie (vanwege borstvoeding) wel met langere cyclus maar na de 3e maand spontaan zwanger
     
  4. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja hier de eerste keer dmv medicatie zwanger geraakt en de tweede zonder in ronde 2! Ik ben wel beetje atypisch, want heb geen overgewicht en geen overbeharing oid.

    Ik ben sinds drie maanden gestopt met het eten en drinken van zuivel en eet bijna geen brood meer. Zeg niet dat het voor iedereen werkt maar mijn van cyclussen van 93 tot 142 dagen zijn nu terug naar 34,32 en deze maand 29. Slik wel ook 1 pilletje vitale D3 per dag, Google maar eens hierop dat schijnt samen te hangen met pcos. Ik vind het effect nog steeds bizar en hoop dat het zo stabiel blijft .

    Super knap dat je al zoveel bent afgevallen. Veel succes de komende tijd en hopelijk ben je straks snel zwanger!
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bij ons dochtertje hebben we er 2 jaar over gedaan. Uiteindelijk na 3 kwart jaar Clomid overgegaan op Gonal F en daarmee in de eerste ronde zwanger.

    De gyn zei dat we bij de wens voor een tweede direct weer het traject in konden. Ik had echter na de bevalling ineens een cyclus tussen de 26-35 dagen! Toen ons dochtertje 1 werd zijn we eerst zelf gaan proberen voor een tweede kindje. In de 4e ronde was ik zwanger!
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik eet dus ook geen brood meer. Minder koolhydraten en meer goede vetten en eiwitten. Hoop dat mijn cyclus zich weer goed herstelt.

    We hebben er niet per se haast mee (zeg ik nu) maar wil het sowieso eerst een half jaar aankijken en dan zien we wel verder. Mits mijn cyclus niet op gang komt natuurlijk. Maar merk ondanks mijn spiraal dat ik toch netjes elke 2 weken een beetje vocht vasthoud en mijn humeur wat minder is. Dus wie weet
     
  7. zehra22

    zehra22 Lid

    8 jun 2012
    11
    2
    3
    NULL
    NULL
    Hier beide keren een jaar bezig geweest niks nopes en steeds late cyclussen.
    Beide via clomid zwanger geraakt maar ook wij gaan voor een 3e zonder medicatie.
     

Deel Deze Pagina