PCOS en DCI tabletten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marielle1993, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Heeft er iemand ervaring met DCI supplementen?

    Ik denk er aan om deze supplementen aan te schaffen. En daarbij zelf een nog gezondere levenstijl aan te gaan. In de hoop zo mijn pcos klachten te laten verdwijnen, fitter te worden en makkelijker zwanger te kunnen worden.

    Op internet lees ik er niet veel ervaringen over, ik zou zeggen het is het proberen waard. Maar de supplementen zijn nogal aan de prijs.. En dat voor een langere periode..
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hier had maar één ding een gunstig effect op mijn PCOS en dat was afvallen. Ik had eerst helemaal geen cyclus. Na 20 kg te zijn afgevallen, had ik een cyclus van ongeveer 6 weken met eisprong. Daarna sloeg de hormoonmedicatie ook stukken beter aan. Daarvoor allerlei supplementen geprobeerd, maar helaas zonder enig resultaat.

    PCOS is over het algemeen een ingewikkeld hormonaal probleem, dat je niet zomaar oplost door middel van een vitamine of een kruid.
     
    Marielle1993 en LindaS80 vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij mij juist aankomen :)
    Dus @Marielle1993: ik zou zEker starten met het aangaan van je gezondere levensstijl :thumup:
    Je kunt daarvoor ook hulp vragen aan/via de HA, bijv. voor een doorverwijzing naar een dietist.

    Heb geen ervaring met de tabletten verder. Wel met PCOS.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  4. Stephany1987

    17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen

    Ik heb ze van ovabalance en gebruik ze nu bijna een maand. Daarnaast ben ik nog bezig met aanpassen van mijn voeding.. maar begrijp heel goed dat je dit wilt proberen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik iets meer energie heb maar voor mijn cyclus heeft het nog niet veel gedaan. Heb wel het idee dat ik minder last heb van haargroei in mijn gezicht...
    Begin dit weekend aan mijn tweede potje en zie dan wel wat het resultaat zal zijn..
    Maar de anderen hebben wel gelijk een aanpassing aan je eetpatroon is belangrijk.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  5. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dat geldt niet voor iedereen. Hier een gezond gewicht, maar geen eisprong.
    Na 1 week teunisbloemolie een eisprong. Ze ligt nu te slapen...
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  6. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar hier is teunisbloemolie effectief geweest. Ik heb een gezond gewicht en at voor de zwangerschap geen abnormale dingen. Ik had geen eisprong en had hiervoor clomid nodig.
    Toen kwam er corona en stond de fertiliteit stil. Ik word zonder clomid of een progesteronkuur ook amper ongesteld en ik kon over een maand of 3 wel een kuurtje komen halen. Verdrietig ben ik opzoek gegaan naar een supplement om ongesteld te worden, maar deze heeft een eisprong opgewekt.
    Nadat ik zwanger was en de fertiliteit weer open was, kwam ik voor een echo bij mijn fertiliteitsarts. Zij vertelde wel vaker gehoord te hebben dat teunisbloemolie succesvol was. Ik wens je veel succes! Hopelijk werkt het net zo goed voor jou als voor mij.
    Mocht je dat andere suplement nou gaan gebruiken, wil je dan ook je ervaring met ons delen?
     
    Marielle1993 en UniQueen vinden dit leuk.
  7. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw

    Ja precies, sinds mijn puberteit weet ik er al van af dat ik pcos heb.
    Mijn eerste twee kindjes heb ik mogen krijgen met behulp van clomid 50 mg ( allebei 1e ronde raak). Nu willen we voor een 3e kindje gaan ( nu 9 maanden gestopt met de pil).
    Momenteel heb ik cyclussen van 42-56 dagen, onlangs heb ik onderzoek gehad bij de gyneacoloog en alles zag er goed uit ( geen kralenkrans in de eierstokken te zien en goed baarmoederslijmvlies).

    Vandaar dat ik dit keer goede moed heb en het eerst zelf gaat proberen en ondertussen wat overtollige kilos kwijt te raken. Mocht het niet lukken ga ik over een half jaar weer beginnen met clomid.

    Helaas heb ik altijd al last gehad van lange / onregelmatige cyclussen. In mijn puberteit was ik slank , dus helaas zegt alleen afvallen niet alles.

    Wat je zegt is waar, waarschijnlijk zullen zulke dure supplementen niets uithalen.
    Ik ga er maar niet aan beginnen..

    Bedankt voor je berichtje!
     
  8. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje. Super fijn dat het hielp voor je zeg! ik heb het aangeschaft en ga het zeker eens proberen.
    Op het potje staat : 3 tabletten per dag innemen in de laatste helft van je cyclus.. Alleen heb ik geen idee wanneer ik dan moet beginnen.. ik heb momenteel cyclussen tussen de 42 en 56 dagen.. Heb jij daar tips bij?
     
  9. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik ben uit kwaadheid maar gewoon begonnen. Ik nam er 2 voor het slapen, omdat ik de capsules wilde oplossen (mietje met slikken) dus deed ze in een kopje thee.. Toen kreeg ik ei pijn.. Een mega temperatuurdip en op de dag van de dip heb ik de laatste 2 genomen. Waarschijnlijk had ik die dag m'n eisprong (volgens de uitgerekende datum uiteindelijk ook).
    Nou wist ik vrij zeker dat ik geen eisprong heb, dus maakte het voor mij niet zoveel uit wanneer ik begon. Ik zou in jouw geval de laatste dag van de menstruatie beginnen. En als je temperatuurt en je weet dat je nog geen eisprong hebt gehad, kun je elk moment beginnen.
    Heb wel gelezen dat je beter kunt stoppen met innemen na de eisprong. Dat heb ik dus ook gedaan. Geen idee of dat echt wat uitmaakt dus.
    Succes!
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  10. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Heb even m'n kaartje toegevoegd.
    Ik ben dus op dag 33 maar gewoon begonnen. Dag 40 een dip en die avond de laatste genomen. 1 april, and I shit you not, eisprong. Dus toen wist ik dat ik kon stoppen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marielle1993 vindt dit leuk.
  11. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    bedankt voor je info! Vandaag zit ik op cyclusdag 18 en ik heb zojuist clearblue ovulatietesten besteld (gelijk 20 stuks haha). Dan zou ik mijn ei niet moeten missen als ik die echt zal hebben ( aldus de gyneacoloog). Dan begin ik vanavond gewoon voor het slapen en zie ik het wel. Stel ik mocht een eisprong detecteren stop ik er daarna mee.
     
  12. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    bizar ik ben benieuwd icm met de ovulatietesten.. Met temperaturen heb ik geen ervaring ..
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Met de tweede helft van de cyclus wordt de periode bedoeld tussen je eisprong en je menstruatie. Sommige medicijnen/supplementen moet je juist niet voor je eisprong innemen omdat het je eisprong dan juist kan tegenhouden of het heeft een ander nadelig effect. Dus je moet er eerst zeker van zijn wanneer je eisprong is en dan pas de dag erna beginnen.
     
  14. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw

    Ja precies ik gebruik het tuurlijk niet voor pms klachten o.i.d maar juist voor vruchtbaarheid. Dus in mijn geval moet het juist voor de eisprong gebruikt worden. Het zal heus niet zoveel kwaad kunnen om een keer te gebruiken :)
     
  15. Lili85

    Lili85 Lid

    12 jul 2015
    12
    3
    3
    NULL
    NULL
    Mijn verhaal,ik heb PCOS.Werdt hoogstens 1x per jaar ongesteld.Ik zou medicatie moeten slikken voor een eisprong.Wilde liever eerst mijn gezondheid aanpakken voeding etc.Dit was voor mij wel een opgave.Ben veel warm gaan eten.Echter heb ik veel gegoogled en gelezen.Ik kwam bij een fysiotherapeut uit die mercier therapie(fertiliteitsmassage)toepast.Na deze behandeling zwanger geraakt.
    Of het toeval is weet ik niet.
    Een vriendin van mij heeft ook PCOS en slikte letrozol.Steeds niet zwanger,heeft daarna ook mercier therapie toe laten passen en is die ronde zwanger geraakt.Misschien iets voor jullie om je kansen te vergroten?
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  16. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Oké interessant, ik ga het onthouden. Bedankt voor je berichtje!
     

Deel Deze Pagina