PCOS - geen cyclus en geen symptomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door witspookje, 25 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witspookje

    witspookje Nieuw lid

    25 feb 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

    Begin juni 2018 ben ik na ongeveer 6 jaar gestopt met de pil. Nog geen actieve kinderwens, maar was de hormonen zat. Voordat ik met de pil begon had ik een redelijk regelmatige cyclus (altijd tussen de 21 en 35 dagen).

    Nu kwam er geen cyclus op gang. In november bij de huisarts geweest en doorgestuurd naar gyneacoloog. Hier is eind november PCOS vastgesteld. Best wel onverwachts, want ik heb eigenlijk geen symptomen. Ben niet te zwaar (eerder te licht), geen overbeharing etc. Wel een beetje acne op mijn gezicht.

    Tot op heden ben ik nog steeds geen enkele keer ongesteld geworden. Heb anderhalve maand het 'hormoonbalansdieet' gevolgd, doe 3x per week krachttraining, tal van supplementen, maar nog steeds geen cyclus. Begin me zo langzamerhand af te vragen of dat nog wel ooit gaat komen. Vind het ook zo gek dat ik voordat ik begon met de pil wél gewoon menstrueerde en ook een eisprong had (die voelde ik altijd). Zijn er meer mensen met PCOS bij wie cyclus toch nog enigszins op gang kwam na verloop van tijd?

    Hoop vriend over te halen om begin volgend jaar met MMM-traject te beginnen. Ben nu al bang dat clomid niet goed zal worden, omdat ik helemaal geen cyclus heb. Zijn er mensen met ervaring met clomid die ook een cyclus hebben/hadden?

    Sorry voor het lange verhaal!
    Liefs, witspookje
     
  2. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf geen ervaring met pcos en heb er ook weinig verstand van. Weet alleen dat mijn vriendin het ook heeft. Zij hebben het na de diagnose nog een half jaar de tijd gegeven voor ze aan hormonen gingen beginnen. Ze kreeg toen de tip om weer 1 maand de pil te slikken (wat compleet tegenstrijdig klinkt) maar soms kan het een soort reset geven. Zij werd toen na die maand gewoon ongesteld en de maand erna was ze zwanger.
     
  3. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik heb pcos. Zwanger worden was een lang traject. Voor de zwangerschap heeft het weleens 7maanden (!!!) geduurd om een menstruatie te krijgen. Dit was het meest extreme dat ik heb gehad. Meestal duurde mijn cyclus 3-4maanden.Soms geeft de huisarts een kuurtje primolut om een bloeding op te wekken. Zelfs hierna terug in oude patroon, dus weer zowel geen menstruaties.
    Na de zwangerschap ben ik 2x netjes op tijd geweest, maar al snel bleven menstruaties weer uit, weer zo tussen de 2 en 4 maanden.
    Ik had mij erbij neergelegd en tussendoor heb ik koolhydraat-arm dieet gevolgd. Dit heb ik 3 maanden volgehouden en alle 3 de maanden netjes op tijd ongesteld!
    Helaas werd ik door dit dieet juist dik (ik had eigenlijk geen overgewicht) dus hierdoor ben ik gestopt met dit dieet. Nu is mijn cyclus zover hersteld dat ik sowieso elke 2 maanden menstruatie kreeg. Nu inmiddels aan de clomid omdat wij na 2 jaar proberen nog steeds niet zwanger zijn geraakt.
    Sommige vrouwen herstellen zichzelf van pcos na een zwangerschap. Mijn gyn vermoedde dat pilgebruik toch wel een oorzaak KAN zijn van pcos, maar studies hebben dit (nog) niet uitgewezen.
    Hoop dat je hier wat mee bent geholpen, als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag van je.
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier pcos.

    Had bij mijn zoon ook helemaam geen cyclus. Kreeg uiteindelijk clomid bij de gynarcoloog. 50 mg. In de 3e maand met clomid zwangerm helaas een MA. Toen gecurateerd. 10 weken later zelf ongesteld geworden en de 4e ronde mey clomid zwanger van onze zoon.

    Had na de bevalling aan de pil gegaan. Maat later overgestapot op spiraal. We wilden in eerste instantie pas ib mei oor een 2e gaan maar besloten om in december spiraal te laten verwijderen. Dan kon mijn cyclus misschien herstellen. Ging er vanuit dat dat toch niet zou gebeuren. Heb alleen 1 onttrekkingsblieding gehad na verwijderen spiraal. Verder niks. Wilde 4 februari gynaecoloog bellen om te checekn hoe het zat van binnen. Toch eerst testem voor de zekerheid dat ik daat niet ging klagen voor niks. Wat denk je... hartstikke zwanger.. zomaar. Spontaan. Uit het niks. Binnen 2 maanden na verwijderen spiraal..

    Kan dus 2 kanten op gaan.
     
    LilyB vindt dit leuk.
  5. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Wat goed zeg! Zou de spiraal je cyclus hebben gereset??
    Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb werkelijk geen idee. Ik ben ook 8 kilo afgevallen. En eetpatroon veranderdm denk eerder dat het daarmee te maken heeft. Wilde er nog meer afm maar jam dat gaat nu even niet lukken. Haha. Morgen 1e echo. Hoop dat alles goed zit want wil niet weer de mmm in.
     
  7. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oh ja heel herkenbaar. Wij zijn in 2013 verhuisd naar Amerika en daarom was ik gestopt met de pil. Moest toch een nieuw recept halen daar en even zonder hormonen leek mij een goed idee. Achteraf mijn beste besluit ooit, maargoed. Ik werd dus echt pas na 4 maanden ongesteld en daarna weer pas na 120 dagen. Ben daarom naar de huisarts daar gegaan en ben toen helemaal binnenste buiten gekeerd. Bepaald hormoonwaarden bleken af te wijken en ik heb toen pilletjes gekregen van de endocrinoloog en was vrijwel meteen zwanger.

    Na de bevalling weer hetzelfde verhaal en bleek ik inderdaad pcos te hebben. Wij zijn toen overigens weer terug verhuisd naar NL. De gyneacoloog zag zijn het onderzoek dat er een eitje op springen stond, dus moesten haastig aan de slag ;). Gelukkig ook meteen weer zwanger, dus dat is mijn geluk. Als mijn lijf het dan doet dan slaagt het ook vrijwel meteen.

    Voor nummer 3 weer een slechte cyclus. Ben toen ook een pcos dieet gaan volgen, at geen zuivel meer en ben nog intensiever gaan hardlopen. Moet trouwens nog benoemen dat ik hetzelfde heb als jou, mijn bmi is rond de 20, geen acne of overbeharing. Daarbij ben ik vitamine d3 gaan slikken. Wonder boven wonder heeft mijn cyclus zich toch helemaal genormaliseerd. Ben ook wel benieuwd of de pcos nog te zien zou zijn in mijn lijf of niet, maar dat doet er weer even niet toe want ben vrij vlot ook zwanger geraakt van nummer 3.

    Ik hoop dat dit je helpt en dat er voor jou ook snel iets moois in het vooruitzicht is :) X
     
  8. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Hier ook PCOS. Ik wist dat vanaf mijn 17e (En ben nu 33)
    In 2013 raakte ik onverwachts zwanger. Mijn vriend en ik kende elkaar net 3 maanden en het was ineens raak.
    Ik was voor die tijd wel behoorlijk wat afgevallen.
    In dec 2013 bevallen van een gezonde zoon en sinds die tijd is er een hoop gebeurd.
    4 miskramen en een bbz. Uiteindelijk hebben we het even op een laag pitje gezet weer maar mijn cyclus is dus wel een stuk beter. Laatste half jaar elke 30-34 dagen. Ik ben wel weer bezig om nog meer af te vallen want dat schijnt enorm te helpen. En misschien gaan we er nog eens voor.
     

Deel Deze Pagina