Pcos, na bevalling (21 weken) wel ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door geneeke, 5 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

    vorige week bevallen met 21.5 weken omdat ons meisje een niet levensvatbare afwijking had.

    nu vraag ik me af bij de dames die voor de bevalling pcos hadden of je uit jezelf ongesteld bent geworden?

    Wij zijn dmv ovulatie inductie zwanger geworden omdat ik vrijwel nooit ongesteld werd, en dus ook geen eisprong had.

    We willen op korte termijn weer doorgaan met het traject om toch opnieuw zwanger te worden, en daarom vraag ik me dus af wat de procedure zal zijn.. of ze bijv zullen zeggen dat ik een bepaalde tijd moet wachten op een “eigen” ongesteldheid na de bevalling..
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Geen ervaring met pcos, maar wil je sterkte wensen met t verlies van jullie meisje :(
     
    geneeke vindt dit leuk.
  3. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik ben in oktober met 21 weken en 4 dagen bevallen van onze jongens (geen afwijkingen, gewoon veel te vroeg bevallen...). Geen ervaring met PCOS maar we zijn zwanger geworden dmv IVF dus ook een medisch traject. Wij hebben van onze fertiliteitsarts 3 maanden rust moeten nemen voor we de behandelingen terug mochten herstarten, zodat mijn lichaam goed kon herstellen van de bevalling.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen met je verlies, hopelijk mogen jullie snel weer verder en is een regenboogkindje jullie snel gegund...
     
    geneeke vindt dit leuk.
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    ooh wat erg van jullie jongens :( Jullie ook alsnog heel veel sterkte.

    Ik hoop echt niet dat we 3 maanden rust moeten houden eerlijk gezegd.. bij ons is het tot nu toe met chlomid gelukt dus wel stuk minder heftig dan ivf/icsi, maar kans zit er dus idd wel in dat ze dit ons ook adviseren.

    Ik heb 3 april controle afspraak bij de gynaecoloog dan ga ik dit ook aangeven/vragen en zal dan kijken wat ze zegt.
     
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben na mijn zwangerschap na 9 maanden wel weer ongesteld geworden. Hoewel de 2e keer daarna wel 6 maanden duurde. Maar toen wel gelijk zwanger geworden (met iui). Heb wel pcos trouwens
     
  6. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Het is nu 5 maand geleden maar het blijft erg zwaar eerlijk gezegd...

    Ik moet wel zeggen dat ik nog placentaresten had die niet vanzelf loskwamen bij maandstonden, uiteindelijk 2 maand na de bevalling nog een curettage moeten ondergaan. Misschien dat dat wel wat te maken gehad heeft met de wachttijd.

    Hoop met je mee dat je snel verder mag!
     
  7. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het zwaar blijft.. zoiets hun je echt niemand. Vind het vooral voor jullie erg zwaar dat het spontaan op gang kwam, lijkt me erg moeilijk om dat een plekje te geven. Ons meisje had triploïdie dus was echt niet met het leven verenigbaar, dat maakt het voor mij dat ik het “geaccepteerd” heb.

    De placenta is bij mij meteen meegekomen, ze is in haar vliesje geboren. Lijkt me niet niks erna ook nog zo’n curretage moeten ondergaan.. hoop dat jullie ook snel een regenboog baby gegund is ❤️
     
  8. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het toen meteen raak was! Wel lang 9 maanden, dat is juist waar ik zo bang voor ben en in onze situatie dus niet op wil wachten.. we willen zsm “door”..
     
  9. liefmeimeisje

    4 mrt 2019
    52
    20
    8
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie meisje.
    Ik ben in 2018 na 19 weken zwangerschap bevallen van ons eerste kindje. Zij is kort van te voren overleden.
    Ik heb een lichte vorm van Pcos, cyclussen variëren van 40- 70 dagen. Na de bevalling duurde het ongeveer 3 maanden voordat ik weer ongesteld werd, net zolang als na het stoppen met de pil.
    Ik herken het gevoel van zo snel mogelijk door willen en had veel moeite met zwangerschappen/bevallingen in de omgeving. Desondanks wilden wij geen medisch traject in omdat ik de eerste keer binnen een jaar na pilstop spontaan zwanger was.
    Tien maanden na de bevalling was ik (spontaan) weer zwanger.
    Achteraf denk ik dat het voor mij niet verkeerd is geweest dat het niet direct weer raak was. Ik heb echt de tijd gehad om te rouwen om ons eerste kindje. En mijn aandacht was in die maanden nog exclusief voor haar en niet voor een tweede kindje.

    Ik hoop dat jij (snel) zwanger mag worden van een gezond derde kindje.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.196
    113
    Ik was bij alle 4 binnen 3 maanden weer ongesteld o_O (borstvoeding geven hielp ook niks:rolleyes:)
    de pcos zorgt bij mij vooral voor onregelmatige cyclus (4-9 weken). Heb wel regelmatig goeie eisprong blijkbaar, 5x zonder hulp zwanger :oops:

    Ik zou je lichaam wel even rust geven. Maar totaal geen ervaring. Zou even overleggen met de gyn aangezien ook elk lichaam weer anders is.

    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina