PCOS, regelmatige cyclus, wel eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hanna123, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna123

    Hanna123 Lid

    22 mei 2018
    9
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik zou graag wat ervaringen willen delen met vrouwen die PCOS hebben, maar geen overgewicht en een regelmatige cyclus.

    Ik heb in mei een vroege miskraam gehad, nadat ik zwanger was in ronde 3. Nu alweer in ronde 6, en inmiddels bij de Voortplantingspoli geweest omdat er 14 en 21 follikels zijn gespot op een echo. Ik krijg nu hormoon onderzoek en mag daarna starten met Clomid.

    Ik vraag me alleen af of ik toch wel gewoon een eisprong heb en het deze keer gewoon wat langer duurt. Ik heb namelijk een cyclus van gemiddeld 32 dagen. De gynaecoloog zei dat ze er pas vanaf 35 dagen vanuit gaan dat er misschien geen eisprong heeft plaatsgevonden.

    Kan het zo zijn dat ik wel een eisprong heb maar dat deze gewoon niet goed is?

    Ik had deze vragen natuurlijk allemaal op de poli moeten stellen, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen.

    Bedankt!
     
  2. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Mijn eierstokken zien er uit als iemand met PCOS, maar ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen en een eisprong (bevestigd met echo's ivm ICSI en terugplaatsing in natuurlijke cyclus).

    Krijg je wel positieve ovulatie testen?
     
  3. sumer93

    sumer93 Bekend lid

    17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    ja dit kan,
    ik heb 3x in mn leven een natuurlijke eisprong gehad, ofja, er was een ei gesprongen, maar een week na de eisprong kan je bloed laten prikken op progesteron, en daaruit bleek dat mijn ei niet goed was. waarde moet boven 12 zijn en mijn was 2.. dus ja dat kan.
     
  4. Hanna123

    Hanna123 Lid

    22 mei 2018
    9
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ja ik krijg positieve ovulatietesten, precies 17 dagen voordat ik ongesteld wordt. Dus daar zit ook regelmatigheid in. De positieve testen houden wel 3 dagen aan, wat ik zelf dan weer heel lang vind.

    Afgelopen week heb ik een echo gehad, waarop in totaal 50 follikels te zien waren. De echoscopisch zag geen teken van een eisprong, terwijl ik wel een positieve ovulatietest in m'n handen had 17 dagen geleden. Vandaag ben ik ongesteld geworden..

    Het is een beetje een raadsel voor me, haha :) ik wacht het hormoononderzoek maar gewoon af..
     
  5. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ovulatietesten bleken bij mij totaal niet betrouwbaar. Heb mijn cyclus een paar jaar gemonitord, waarvan een paar maanden met ovulatietesten en een maand met echo's bij de gyn. Ik zou, zoals hierboven al genoemd, vragen of je op progesteron kunt laten prikken.
     

Deel Deze Pagina