PDS en Weeën

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 18 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben op zoek naar ervaringen mbt PDS.

    Zijn hier vrouwen die PDS hebben en inmiddels zijn bevallen van een spruit? Ik lees hier en daar verhalen dat de weeën lang niet zo erg zijn als de PDS klachten en fluitend door de bevalling heen komen. Of ze hebben veel mazzel gehad, dat kan ook.

    Maar ben toch wel erg benieuwd hoe dit samen zal gaan. Dus als iemand ervaring heeft, wil je die dan delen? Kan ik mij voorbereiden hihi
     
  2. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Ik heb pds. En vorig jaar bevallen. Maar na 32 uur weeën en nog maar 4cm hebben heb ik voor een ruggeprik gekozen. Was kapot. De weeën kon ik goed opvangen maar was zo moe dat ik rust wilde. Heb nog lekker geslapen tot 10cm :D een vriendin van me heeft colitis maar die vond de weeën toch ook echt heftiger dan de aanvallen. Denk dat het per persoon verschilt
     
  3. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Ik heb PDS en inmiddels bevallen.

    Ik had alleen rugweeen en die waren de hel.

    Ik had trouwens heel de zwangerschap geen PDS klachten. Heerlijk. Na de zwangerschap weer volop.
     
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.618
    113
    Al sinds babytijd PDS, chronisch verstopt. Ene aanval na de andere. Permanent aan de laxatia.

    Peanuts vergeleken bij een bevalling. Wie beweert dat? Ben oprecht benieuwd...
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Nooit van gehoord!

    Jarenlang geleden al de diagnose PDS gekregen en heb regelmatig flinke pijnaanvallen. Af en toe zijn deze écht goed heftig maar totaal niet te vergelijken met de bevallingen. Dat was echt next level pijn. :rolleyes:
     
  6. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    PDS en 2 keer bevallen. Nou eh, ik heb soms aanvallen waarbij ik niet meer weet waar ik het moet zoeken van de pijn, maar weeën zijn echt wel pijnlijker, haha. Het is een totaal ander soort pijn. Vooral bij de 2e, alleen maar rugweeën, nou dan is m'n PDS peanuts :D
     
  7. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Haha shit. Ik moet er dus aan geloven hihi.

    Mijn pds zijn ook heftiger nu ik zwanger ben,, maar sinds ik echt goed op mijn voeding let, heb ik geen pds aanvallen meer gehad. Bevalt mij goed zo haha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik helemaal geen last heb gehad van zwangerschapskwaaltjes, ook best relax al zeg ik zelf hihi.

    Nahjha, we gaan het zien hoe ik er door heen ga komen.

    Enne. Een ruggenprik vind ik wel heel erg eng trouwens... Ik heb sws een hekel aan naalden brrr

    Bedankt voor jullie ervaringen xx
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nou weeen zijn echt van een totaal andere gradatie en niet te harden, niet te vergelijken met welke pijn dan ook!
    Ik heb t zonder pijnstilling gedaan maar nog steeds spijt van, een jaar lang nachtmerries van gehad. Nu sta ik absoluut open voor n ruggeprik.
     
  9. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier ook PDS, een jaar geleden bevallen en tot 8 cm vond ik de bevalling nog meevallen. Dacht zelfs nog appeltje eitje :roflmao: Maar daarna werd het echt menes met zo'n 2,5 uur pers weeën weg moeten puffen in verschillende houdingen vanwege een stuit bevalling en geen vorderende ontsluiting. Ik trok het niet meer, was doodop en heb gesmeekt om een keizersnede. Die ruggenprik was echt goddelijk.

    Nou moet ik zeggen, zou het zo nog een keer opnieuw doen op dezelfde wijze. Vind de pijn alleen compleet anders en niet te vergelijken.
     
  10. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ben ik ook benieuwd naar!
    Totaal niet te vergelijk met elkaar. Eerste weeën misschien maar daarna niet meer hoor.
     

Deel Deze Pagina