Per ongeluk (half) rood vlees gegeten.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door christacarline, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christacarline

    christacarline Actief lid

    6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Ben gisteren uiteten geweest en had ossehaaspuntje besteld. Ik dacht dat dit vlees wel kon. Halverwege zei iemand ineens tegen me dat ik dat helemaal niet mag eten. Meteen gestopt met eten van de half gare stukjes. Niet alles was rood, maar sommige stukjes wel. Nou ben ik meteen ongerust. Wie weet of het erg is dat ik wat van dat vlees heb gegeten?
    Zelf hoop ik en denk ik dat het wel mee valt, maar ik heb er ook geen verstand van dus weet het niet. Wie weet dit?! :(
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je kunt het inderdaad beter niet eten, maar je hebt al wat gehad ;) ik zou me er niet te druk over maken. er is een verhoogd risico, maar dat betekend echt niet dat jij of je kindje er dan ook meteen iets van krijgt. niet teveel stressen hoor ;)
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Tja, kan een keer gebeuren. Volgens mij gaat iedereen tijdens de zwangerschap weleens de mist in. Ik denk maar zo, ik heb geloof ik in mijn hele leven 2 x voedselvergiftiging of iets gehad, waarvan 1 keer in het buitenland, dus de kans dat het mis gaat, is niet zo groot.
     
  4. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn oma kreeg elke week een rood biefstukje om haar ijzer omhoog te krijgen en ze heeft alleen maar gezonde kinderen op de wereld gezet. Het risico is er altijd, maar het risico is niet zo heel groot hoor!
     
  5. christacarline

    christacarline Actief lid

    6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dan dat het wel mee zal vallen.