peri anale fistel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door laurie76, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurie76

    laurie76 Lid

    12 jul 2007
    8
    0
    0
    ik heb een peri anale fistel, dat is een abces bij mijn anus, na de bevalling moet ik hier aan geholpen worden, mijn vraag is of dit kwaad kan bij de bevalling ivm met de druk die er op komt? :cry:
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    fistel is altijd vervelend. Zeker als ie diep zit :( ik weet niet of ze uitgelegt hebben hoe ze die verwijderen maar das geen pretje (gelukkig zelf geen ervaring)

    Hoe lang ben je zwanger want als hij nog lang doorgroeit :(

    Ik zou ff bij de huisarts of verlos navragen of t kwaad kan.

    Sterkte ermee
     
  3. laurie76

    laurie76 Lid

    12 jul 2007
    8
    0
    0
    ik ben er al 2 x keer geopereerd, maar de chirurg zegt dat het geen kwaad kan, maar toch ben ik niet gerustgesteld, ben nu bijn 37 weken
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    als hij zegt dat t geen kwaad kan dan zou ik daar maar op vertrouwen. Zou t wel melden aan de verlos enz dat ze er rekening mee houden mocht je erge pijn krijgen of iets dat ze erop in kunnen spelen.
     
  5. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik weet niet of het hetzelfde is hoor, maar ik had toen ik 38 weken zwanger was ook een abces op die plek, sinus pilonidalis (haarnestcyste) genoemd. Ik kon niet meer zitten, liggen of lopen en ik verging van de pijn. Omdat ik het natuurlijk niet zag zitten om zo te bevallen ben ik doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Ik moest ook eigenlijk geopereerd worden, maar ik mocht niet onder narcose omdat ik zwanger was. Toen hebben ze het plaatselijk verdoofd en hem opengesneden zodat de druk eraf kon. Wat een opluchting zeg! Mij werd toen verteld dat ik een half jaar na de bevalling (nu dus ongeveer :rolleyes: ) terug moest komen om dan wel geopereerd te worden. Ik heb er sindsdien helemaal geen last meer van, maar ik ben wel van plan om hem weg te laten halen, want anders komt het op een gegeven moment gegarandeerd terug. Maar ik ben best een beetje bang eigenlijk, ben nog nooit onder narcose geweest.

    Maar om op jouw vraag terug te komen.. Ik ben geen arts natuurlijk, maar het lijkt mij niet prettig om zo te bevallen, want er komt een behoorlijke druk op natuurlijk. Kunnen ze hem niet net als bij mij opensnijden? Ik zou bang zijn dat hij zou klappen ofzo :rolleyes: .
     
  6. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien een beetje een rare vraag, maar kan je zo'n fistel zomaar krijgen? Uit het niets? Lijkt me geen pretje zeg :(
     
  7. laurie76

    laurie76 Lid

    12 jul 2007
    8
    0
    0
    ja het kan uit het niets komen, maar ik moet je wel zeggen dat ik een zittend beroep heb en dat kan er mee te maken hebben, maar als ik naar de toilet ben geweest dan komt er uit die wond van allerlei vuiligheid en heb ik er dagen last van , laat staan lijkt mij als je persween hebt tijdens een bevalling, bij de eerste had ik een keizersnede ivm pre-eclampsie, maar nu is alles goed alleen heb ik een groot kind, dus ik vraag me af of als ik normaler wijze beval ik geen gescheurde onderkant krijg
     
  8. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, klinkt erg vervelend.

    of je er last van hebt tijdens je bevalling , ik heb geen flauw idee. het is wel zo dat dit gebied onder grote druk komt te staan dus kan me toch wel voorstellen dat je het wel voelt. :oops:
    als je hem nu weg zou kunnen laten halen zou ik het denk ik wel laten doen. ligt er natuurlijk wel aan hoe diep hij zit.

    heel veel succes ermee ;)
     
  9. laurie76

    laurie76 Lid

    12 jul 2007
    8
    0
    0
    Van de chirurg moet ie blijven zitten totdat ik ben bevallemn, da's nou juist het probleem
     
  10. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Ik heb zelf een fistel op mijn stuitje gehad.
    Een zeer pijnlijke situatie, ik heb verschrikkelijk veel pijn gehad, wist niet hoe ik lopen moest of zitten of opstaan, op het laatst liep ik zelf krom.

    Ik durfde niet naar de h.a., ik moest er niet aan denken dat ze het open zouden snijden o.i.d.
    Na een paar ellendige weken sprong het vanzelf open.
    Ik denk dat het bij mij kwam door het dragen van strings.
    Soms heb ik er nog wat pijn aan op die plek.

    Kort daarna kreeg mij broertje het ook. Hij is wel naar de h.a. geweest waar ze idd gesneden hebben. Dat heeft hem flink zeer gedaan.
    De h.a. wist hem te vertellen dat het erfelijk is. Dat zich bij ons in de baarmoeder iets niet helemaal goed gesloten is bij onze 'aanleg' zeg maar. Tja ik weet het ook niet verder......

    Hij is eraan geopereerd om alle haarzakjes e.d. daar te verwijderen.
    Dit om de kans te verkleinen dat het later terugkomt.
    Ik daarintegen piekerde er niet over! Ik ga echt niet zomaar onder het mes!
    Misschien maar goed ook, want ondanks mijn broertjes operatie kreeg ihj het later nog eens.

    ER zit bij mij nog wel 'iets', waarschijnlijk littekenweefsel en het blijft gevoelig, zo draag ik b.v. nooit meer een string, maar ik heb gelukkig al 2 jaar niets meer gehad.

    Kortom, het moraal van dit verhaal: ondanks dat de fistel bij mij wat hoger zat, heb ik het als zeer pijnlijk ervaren.

    Mij lijkt het dat het onder druk wel kan inscheuren maar daar heb ik dus weer geen ervaring mee.
    Ik denk dat je h.a. het wel het beste zal weten toch?
    Als je er weinig last van hebt zou ik er niets aan laten doen nog.....
    maar ja, dat ben ik ......een schijterd!
     

Deel Deze Pagina