Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lynn, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi,

    Zijn er hier meer meiden die de persona gebruiken om zwanger te raken? Ik denk dat ik er vanaf deze maand mee ga beginnen, heb m toch al in huis.
    Weet iemand dan ook wat het ei teken betekent? Dat je ei eraan komt, of dat het dan al eigenlijk te laat is? ( ben de gebruikksaanwijzing kwijt)

    Hoop dat iemand me verder kan helpen
    Groetjes Lynn
     
  2. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
  3. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik kende dit helemaal niet!
    Gebruik je de persona met name als je een onregelmatige cyclus hebt?

    Liefs An
     
  4. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    ah27: de persona kan je gebruiken als je ctclus tussen de 28 en 35 dagen is.

    Mijnimeel: ik heb al op die site gekeken maar kon de info over het ei-symbol daar niet op vinden?
     
  5. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sorry Lynn. Dat betekent dat je einsprong binnen 48 uur eraan komt.
     
  6. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Ok dank je wel!!
     
  7. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Je kunt de persona gebruiken als je cyclus tussen de 23 en 35 dgn is.

    Ik gebruik hem sinds 3 maanden. De eerste maand gaf hij geen eisprong aan. Staat ook in de beschrijving dat dit voor kan komen omdat de persona je cyclus dan nog leert kennen.
    De tweede maand dat ik het gebruikte (zijn wel al langer bezig) was ik meteen zwanger. Helaas is dat (weer) een miskraam geworden, maar daar kan de persona ook niets aan doen.
    Na mijn bloedingen heb ik nog even in onzekerheid gezeten of het een miskraam was. Ik heb dit toen wel meteen als nieuwe cyclus ingevoerd zodat ik dan wel zou weten als ik een eisprong zou hebben.
    Het kwam zo uit dat ik op dezelfde dag definitief weet dat ik een miskraam heb gehad, als mijn eisprong wordt aangegeven.
    Ik weet dus in ieder geval dat mijn cyclus alweer op gang is gekomen en mijn eisprong eraan komt.
    Ik vind de persona een fijn hulpmiddel om inzicht te krijgen in je cyclus. Ook omdat het computertje je voorafgaande cyclussen onthoudt en die meeneemt bij de interpretatie wanneer je eisprong eraan komt.
    Ik ben er erg blij mee en hoop dat ie ons zal helpen weer snel zwanger te raken.

    Groetjes Noralien
     
  8. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Ook ik gebruik de persona. Sinds zomer 2005. Een absoluut fijn apparaatje, je krijgt meer inzicht in je cyclus maar ook in jezelf. Aan het slijm voel ik zelf dat mijn eisprong eraan komt. Dit wordt al zachter zo'n twee dagen voor dat de persona een O aangeeft. Op de "O" dag is het dan ook het zachtst. Dus even een bevestiging voor mezelf. Ik ben zo regelmatig dat ik kan uittekenen wat er in beeld komt, maar toch...
    Toch vraag ik me wel het een en ander af. Hij geeft de ovulatie aan door herkenning van... Wat mij niet duidelijk is is of er dan ook daadwerkelijk een eisprong is. Hoeveel zijn er niet die wel eitjes hebben maar geen eisprong. Geeft hij dan niets aan?? Persona eens mailen of heeft iemand eem idee?

    En dan nog een vraag: Ik was de bijsluiter nog eens aan het lezen van de pil die ik gebruikt heb. Er komt geen eisprong meer staat erin. Wat heeft dit voor gevolgen? Betekent dit dat er geen eitjes verloren gaan?

    Je ziet wel, iemand van 44 jaar die nu pas aan het klussen gaat om een kind te krijgen blijkt toch akelig weinig weet te hebben van dit soort zaken. Kan ook niets vinden op internet hierover. Wie weet....?????

    Karin

    :oops:
     
  9. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Karin, ik heb helaas het andwoord niet op je vragen.

    Noralien bedankt voor je berichtje, jij hebt er dus zeker al iets aan gehad.. en idd een miskraam daar doe je niets aan helaas... ben wel bang dat het nog een keer gebeurd, mocht het bij mij nog een keer gebeuren ga ik door voor onderzoek naar de gyn.

    Bij mij staat hij op dag 3 nu... ben benieuwd of mijn waarnemingen van het slijm ook overeenkomen met wat de persona aangeeft.

    Succes met de personastaafjes ;) hopen dat het een beetje wil helpen
     
  10. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Lynn,

    De gebruiksaanwijzing staat volgens mij ook op de website van persona, maar als je iets wilt weten wat je niet kunt vinden, laat het ff via een PB weten. Dan zal ik de gebruiksaanwijzing scannen en je toesturen of zo.

    Veel succes. Ik hoop dat je net als ik baat zult hebben bij de persona

    Groetjes Noralien.


    P.s: ik weet niet of je al meerdere miskramen hebt gehad, maar onderzoek doen ze normaal gesproken pas na 3 miskramen. Ik heb er nu 2 gehad, en dan gaan ze er nog vanuit dat dat toeval kan zijn (1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam)
     
  11. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Karin. Ik weet niet zeker of er een eicel verloren gaat of niet als je de pil slikt, maar daar hoef je je niet echt zorgen over te maken.
    Ik heb mijn studieboeken er nog eens op nageslagen en vond dit:

    Bij de geboorte van de vrouw bevinden zich in de eierstokken reeds voorlopers van de latere eicellen, de eiblaasjes (follikels).
    De eiblaasjes zijn gevuld met vocht en follikelvloeistof waarin de eicel (ovum) zich bevindt.
    De follikels ondergaan tot de pubertijd al een proces van rijpen en afsterven.
    Bij het begin van de pubertijd zijn er nog zo'n 400.000 follikels over. Vanaf dat moment gaan de blaasjes groeien en komen er elke maand één of meer follikels tot rijping......

    ........Gedurende de vruchtbare periode van de vrouw vanaf de pubertijd tot de overgang komen 300 tot 400 follikels tot rijping. Na de overgang, die ongeveer plaatsvindt rond de leeftijd van veertig tot vijftig jaar, stopt dit proces en zijn de eicellen verdwenen.


    Gezien we ongeveer 400.000 follikels hebben zou ik me niet druk maken of er tijdens gebruik van de pil één per maand verloren gaat of bewaard blijft. Er blijven ongeveer 399.500 follikels over die we nooit gebruiken hihi ;)

    Groetjes Noralien


    Dit antwoord sluit niet echt aan bij dit topic (wel op de vraag), maar vond dit wel leuke informatie om even te delen.
     
  12. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Noralien,
    Dus zolang ik niet in de overgang ben kan het klussen "consequenties" hebben.....

    Maarre...gezien jouw berekening ben je heel wat van plan...500 kinders ;)

    Bedankt voor het opzoeken!
     
  13. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nee, geen 500 kinderen. Maar als je iedere maand een ovulatie hebt komen er in je vruchtbare jaren ongeveer 300 tot 400 follikels tot rijping. Die gaan dan dus verloren (hiervan worden er misschien een paar kinderen, maar de rest gaat verloren). Dan zijn er nog 399.600 tot 399.700 follikels over die nooit zullen rijpen (reserve of zo). Dit heb ik even afgerond naar 399.500.
     
  14. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Hoi Noralien,

    Bedankt, als ik je hulp nodig heb stuur ik je zeker een pb'tje.

    Ik heb ook 2 miskramen gehad. De 1e keer was toen ik nog niet bewust bezig was met zwanger worden. Pas toen ik erge krampen kreeg en heel veel bloed verloor besefte ik dat ik zwanger was. De 2e keer was veel zwaarder; ik was al een paar weken superblij en toen ging het weer mis. Toen ging de 1e keer me eigenlijk ook meer dwars zitten :cry:

    Ben best wel bang nu, maar laten we hopen dat het pure pech is en dat het de volgende keer goed gaat!!
    (hup persona kom op met dat ei ;) )

    Groetjes Lynn
     
  15. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    inderdaad, hup persona.
    Bij mij heeft ie zijn werk deze maand alweer gedaan. Eisprong is geweest. Hebben er geen optimaal gebruik van gemaakt omdat mijn miskraam pas nét achter de rug is, maar wie weet.
    Ik hoop dat ie bij jou deze maand al een eisprong aangeeft en dat dat effect heeft.
    En we gaan er natuurlijk vanuit dat het de volgende keer bij beide goed blijft zitten.

    Groetjes Noralien
     
  16. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hm , denk dat ik ook maar een persona ga kopen :rolleyes:
    Lijkt me verrekte makkelijk zo een ding eigenlijk .
    Ik wilde er eerst niet aan , maar ben nu 2 maanden met de pil gestopt en het begint steeds meer te kriebelen .
    Komt ook omdat er een hoop mensen in mijn omgeving zwanger zijn of net een kindje hebben .
    .

    Groetjes Joyce
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Er staat er 1 op marktplaats helemaal nieuw voor 50 euro , bij mij in de buurt :rolleyes:
    En nu ben ik heeeeeeeeel erg aan het twijfelen of ik het zal doen :(:


    Groetjes Joyce
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Tja, als je 'm graag wil hebben zou ik het doen als ie in de buurt is...
     
  19. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Weet je zeker dat hij nieuw is, als hij van marktplaats komt zou ik het niet gelijk zo vertrouwen...... Maar als je het echt wilt zou ik er zeker langs gaan en kijken hoe het eruit ziet enzo..
    Succes..
     
  20. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Nou , hij blijkt al verkocht te zijn .
    Nu heb ik er een die niet helemaal nieuw is , maar het nog wel goed doet .
    Hij is natuurlijk getest ( aan uit en zo ) .
    Het schijnt dat je hem kan resetten .
    De gaat me 25 euro kosten .
    Die nieuwe zat nog helemaal in het cellofaan trouwens , vandaar dat ik wel geloof dat ie nog nieuw was .

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina